VoIP bez Limitu telefon IP
Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?
News

Czy abonament „bez limitu” tylko w komórkach?

04.07.2018
Jesteśmy już przyzwyczajeni, że w naszych telefonach komórkowych korzystamy z usług abonamentowych bez limitu. Ale co z innymi rodzajami usług telekomunikacyjnych? Czy w nich też dostępne są abonamenty bez limitu rozmów? Odpowiedzią na te pytania jest telefonia internetowa.

Dziś nikt nie jest zdziwiony ofertą dla połączeń telefonicznych bez limitu w telefonie komórkowym, ale może być zdziwiony, że takie oferty udostępnia telefonia VoIP. Telefonia internetowa/VoIP mimo że różni się od telefonii komórkowej, to jednak nadąża za trendami rynkowymi i również daje możliwość korzystania z połączeń telefonicznych bez limitu w stałej, miesięcznej cenie abonamentu. To sprawia, że na przykład firmy mają możliwość łatwego kontrolowania swojego budżetu, a jej pracownicy nie muszą być ograniczani czasem rozmów prowadzonych ze swoich biurek.

 

Mimo łączącego obie telefonie sposobu rozliczania połączeń, różnica pomiędzy obiema telefoniami jednak istnieje, jeśli porównamy je nie tylko pod względem czysto technicznym, ale również ze względu na sposób działania, szczególnie pod względem możliwości pracy grupowej. Telefonia VoIP ma pod tym względem o wiele większe możliwości, ponieważ na bazie dostępnych w niej usług cloud można utworzyć dobrze funkcjonującą centralę telefoniczną, która będzie bardzo dobrze sprawdzać się w organizacjach od kilku do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset pracowników.

 

A więc czy tylko nielimitowane połączenia będą stanowiły podobieństwo miedzy telefonią mobilną a telefonią internetową? Nie. Podobnie jak w ofertach komórkowych, tak i w ofercie telefonii internetowej nie jest konieczne kupowanie aparatów telefonicznych i ponoszenia z tego tytułu wysokich, jednorazowych kosztów. Podobnie jak u operatorów usług komórkowych, tak samo w ofercie operatorów telefonii internetowej, można skorzystać z opcji rozliczania urządzeń w miesięcznych opłatach abonamentowych. Niemniej jeśli posiadasz własne telefony IP, możesz je wykorzystać i tym samym obniżyć miesięczny abonament telefoniczny.

 

Ostatnim elementem, który mógłby różnić oba rodzaje usług, to czas trwania umowy. Ale tu podobnie jak w naszym wzorcu w postaci telefonii mobilnej, tak samo i w telefonii internetowej długość kontraktu to 12 miesięcy lub 24 miesiące, co determinuje również poziom miesięcznego abonamentu telefonicznego. Ale uwaga! Abonament miesięczny w telefonii VoIP bez limitu, nie zawiera tylko i wyłącznie nielimitowanych połączeń w Polsce na telefony stacjonarne i komórkowe oraz połączeń do innych państw – w opłacie zawarte są również funkcjonalności i usługi wirtualnej centrali, za które nie trzeba dopłacać nic więcej.