Archiwalne

Wyniki finansowe MediaTel za I kwartał 2007

28.04.2007



MediaTel S.A. w I kwartale 2007 r. osiągnął przychody na poziomie 12,37 mln zł, odnotowując spadek o 18,13% w stosunku do przychodów uzyskanych w I kwartale ub.r., które wówczas wyniosły 15,11 mln zł. Stan ten wynikał ze zmniejszenia wolumenu usług w zakresie hurtowej wymiany ruchu telekomunikacyjnego.

Decydujący wpływ na osiągnięcie straty netto w I kwartale 2007 r. na poziomie 352.000 zł miały w dużej mierze jednorazowe zdarzenia, do których należy zaliczyć:

  • opóźnienie w dostosowywaniu rozliczeń pomiędzy MediaTel SA a TP SA do zatwierdzonej Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej „Oferty Ramowej Telekomunikacji Polskiej o dostępie telekomunikacyjnym w zakresie połączenia sieci”. (RB 18/2006) Natychmiast złożony wniosek do Telekomunikacji Polskiej SA o dostosowanie stawek w rozliczeniach do tej pory nie został rozpatrzony pozytywnie dla Spółki, pomimo zamieszczenia klauzuli z rygorem natychmiastowej wykonalności w Ofercie Ramowej TP. Różnica pomiędzy stawkami, według których MediaTel S.A. obecnie dokonuje rozliczeń z TP SA a stawkami wyznaczonymi w nowej Ofercie Ramowej TP przełożyła się na zwiększenie kosztów w I kwartale 2007 roku o 242.000 zł. Zarząd MediaTel SA oczekuje odzyskania tej kwoty w przeciągu najbliższych dwóch kwartałów, co powiększy wynik finansowy w kolejnych okresach; 
  • zwiększone nakłady na rozbudowę sieci sprzedaży oraz modernizację infrastruktury biurowej; 
  • utrzymujące się nadmierne koszty infrastruktury telekomunikacyjnej wykorzystywanej do ruchu hurtowego wynikające z wcześniej podpisanych terminowych umów.

Jak informuje Spółka, Zarząd podjął działania, które w najbliższych kwartałach powinny przełożyć się na wzrost marż.

Poza działaniami prowadzącymi do utrzymania na założonym poziomie wolumenu świadczonych usług hurtowych, Zarząd kładzie główny nacisk na intensyfikację rozwoju sektora usług detalicznych i dodanych, zwiększanie zakresu usług przy konsekwentnie prowadzonej polityce racjonalizacji kosztów i nakładów inwestycyjnych.

W wyniku tych działań Zarząd oczekuje odzyskania dynamiki wzrostu przychodów w najbliższych kwartałach, co też powinno być efektem uzyskania hurtowego dostępu do abonamentu (WLR) i szerokopasmowego dostępu do sieci Internet (BSA).

Ponadto planowane jest przeprowadzenie działań promujących nową usługę MobilFon wykorzystującą telefonię internetową, w ramach której abonenci w całej Polsce otrzymują niegeograficzną numerację 039xx. 

Dodatkowo działania Zarządu są nakierowane na zwiększenie tempa pozyskiwania nowych klientów na usługi PABX w Warszawie w oparciu o własną sieć radiową oraz sieć Lambda.

źródło: MediaTel

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

LG Dobre wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2017 - przychody firmy rosną

Firma LG Electronics ogłosiła najnowsze wyniki finansowe - przychody w drugim kwartale wyniosły 14,55 bln KRW (USD 12,89 mld), co oznacza blisko 4% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Najlepsze efekty w ostatnich miesiącach uzyskała kategoria AGD, która w porównaniu z Q2 2016 poprawiła wyniki sprzedaży aż o 12%. Trzy z czterech działów biznesowych LG odnotowały wyższe niż w poprzednim roku przychody. Kwartalny zysk operacyjny LG wzrósł o 13,6% iwg najnowszych danych wynosi 664,1 mld KRW (USD 588,2 mln) mimo wyzwań w kategorii Mobile. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej