Archiwalne

Wyniki finansowe Grupy Multimedia Polska za I kwartał 2007 r.

17.05.2007

Grupa Multimedia Polska przedstawiła swoje wyniki za pierwszy kwartał 2007.

Przychody Multimedia Polska w pierwszym kwartale 2007 roku wyniosły niemal 100 mln zł. Skorygowana EBITDA sięgnęła rzędu 49,5 mln zł, a marża skorygowanego EBITDA utrzymała się na rekordowym poziomie 49,5%. Spółka dynamicznie zwiększa liczbę klientów korzystających z usług pakietowych z czego 36,6 tys. abonentów korzystało ze sztandarowej usługi Triple Play łączącej w jednym pakiecie telewizję, Internet i telefon. Średni przychód na abonenta wzrósł w I kwartale 2007 r. do poziomu 54,54 zł.

"Lepsze wyniki to przede wszystkim efekt wzrostu naszych internautów i abonentów telewizji kablowej. Znacząco zwiększyliśmy również baz bazę użytkowników telefonii VoIP. Do poprawy wyników przyczyniło się także przejęcie udziałów w spółce Automatic Serwis i związany z tym wzrost liczby abonentów" – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

w PLN I. kw. 2006 I kw. 2007 wzrost
Przychody ze sprzedaży 92,3 99,9 8,2 %
Skorygowana EBITDA 43,1 49,5 14,7%
Zysk operacyjny 20,0 23,8 18,9 %
Zysk netto 11,2 16,5 47,3%

Szybciej od przychodów ze sprzedaży rosły zyski Multimedia Polska. "Wyższa rentowność spółki to m.in. efekt spadku średniego kosztu w przeliczeniu na jedną usługę. Koszt ten obniżył się w ciągu roku o 13,5% i wyniósł 19,6 zł. To przede wszystkim efekt pakietyzacji usług oraz konsekwentnej kontroli kosztów" wyjaśnia Prezes Rogowski.

Struktura przychodów Multimedia Polska pozostaje na zrównoważonym poziomie. Zmieniła się nieznacznie w stosunku do I kwartału 2006 r. Udział przychodów z telewizji kablowej był na podobnym poziomie (ponad 48%). Wzrósł natomiast udział szerokopasmowego dostępu do Internetu (z 17% do 20,5%). Zmniejszył się udział telefonii stacjonarnej z 32,7% na 28,7%.

Zwiększenie udziału Internetu w strukturze przychodów potwierdza dynamiczny wzrost użytkowników tej usługi. Ich liczba wzrosła o około 53% do 166 tys. Dynamicznie rośnie liczba abonentów korzystających z telefonii VoIP. Zwiększyła się z 27,9 tys. w I kwartale 2006 r. do 48,4 tys. na koniec marca 2007 r. Rośnie też przychód na abonenta korzystającego z VoIP. Zwiększył się o 13% do 41,35 zł.

"Oczekujemy, że podobne tendencje będą kontynuowane w kolejnych kwartałach. Dynamicznie będzie rosła liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu i telefonii VoIP. Spodziewamy się też, że wprowadzenie kablowej telewizji cyfrowej powinno przyczynić się znacznego wzrostu liczby klientów korzystających z tej innowacyjnej usługi" mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Wzrost liczby klientów

Na koniec I kwartału 2007 r. klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 861,8 tys. usług (RGU - telewizja, Internet i telefon). Liczba RGU powiększyła się o blisko 55 tys. w stosunku do 31 grudnia 2006 r. Na koniec I kwartału 2007 r. Spółka dostarczała usługi 601,9 tys. abonentom.

Dzięki dynamicznemu wzrostowi sprzedaży usług pakietowych, w tym Triple Play, rośnie także średni przychód na abonenta (ARPU). W I kwartale 2007 r. wyniósł 54,54 zł czyli 1,5% więcej niż w IV kwartale 2006 r. Z usługi Double Play (dwie wybrane usługi w pakiecie) i Triple Play (wszystkie trzy usługi w pakiecie) korzystało na koniec marca 2007 r. łącznie 169 tys. użytkowników.

Podwójny pakiet wykupiło 132,4 tys. abonentów, a potrójny - 36,6 tys. Zwiększa się wskaźnik liczby usług na jednego abonenta. Na jednego klienta Multimedia Polska przypadało w I kwartale 2007 r. średnio 1,43 usługi, podczas gdy w IV kwartale 2006 r. było to 1,4. "Osiągnięte wyniki potwierdzają skłonność klientów do zakupu łączonych usług czyli pakietów. Wpływa to korzystnie na wyniki finansowe i operacyjne spółki" mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Inwestycje Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2007 r. 92,5 mln zł. Większość środków przeznaczono na przejęcie spółki Automatic Serwis (54,5 mln zł). Około 38 mln zł, spółka zainwestowała w rozbudowę i modernizację sieci, podłączenie nowych abonentów, a także zakup sprzętu. Około 90% tych wydatków przeznaczono na projekty rozwojowe, które przyczynią się do wzrostu przychodów w tym roku i latach kolejnych. Dzięki dokonanym inwestycjom około 93% gospodarstw w zasięgu sieci Multimedia Polska było gotowych do świadczenia dostępu do szerokopasmowego internetu, a 64% telefonii.

źródło: Multimedia Polska