Archiwalne

Tanie rozmowy z komórek

20.06.2007

easyCALL, operator internetowej telefonii VoIP, wprowadza tanie rozmowy z telefonów komórkowych.

Po niedawnym uruchomieniu, usługi wykonywania połączeń do użytkowników Skype'a, spółka wprowadza do swej oferty kolejne ciekawe rozwiązanie - aplikację dla telefonów komórkowych umożliwiającą szybkie i bezproblemowe nawiązywanie tanich połączeń na numery telefoniczne na całym świecie.

Zdaniem operatora, ta innowacyjna aplikacja może przyczynić się do rewolucji cenowej zarówno w połączeniach międzynarodowych jak niektórych krajowych, wykonywanych z telefonów komórkowych.

- Aplikację można instalować na telefonach komórkowych z systemem operacyjnym Symbian oraz Windows Mobile. Umożliwia ona łatwe korzystanie z tanich połączeń telefonicznych realizowanych w technologii VoIP, zarówno międzynarodowych jak i lokalnych. Z punktu widzenia użytkownika, nie musi on robić nic poza wybraniem numeru, dokładnie tak jak robił to dotychczas - wyjaśnia działanie aplikacji Michał Jakubowski z easyCALL.

- Różnica to oczywiście cena takich połączeń - aplikacja łączy się bowiem z lokalnym numerem dostępowym, a następnie zestawia już połączenie poprzez sieć telefonii internetowej. Użytkownik tej usługi płaci więc kwotę za połączenie na numer stacjonarny w Polsce - w wielu abonamentach oferowanych przez operatorów komórkowych można dodatkowo taki numer zdefiniować jako "darmowy" - powiększoną o cenę połączenia VoIP do wybranego kraju. A jak powszechnie wiadomo ceny międzynarodowych połączeń w telefonii internetowej oscylują wokół pojedynczych groszy za minutę - dodaje Michał Jakubowski.

Według szacunków easyCALL, w zależności od operatora komórkowego i rodzaju taryfy, ostateczna cena kombinowanego połączenia może wynieść od kilku do kilkudziesięciu groszy za minutę. Aplikacja opracowana przez easyCALL znacznie usprawnia proces zestawiania takiego połączenia, może więc doprowadzić do rewolucji cenowej na rynku połączeń międzynarodowych wykonywanych z telefonów komórkowych.

Korzystanie z aplikacji opracowanej przez easyCALL jest także atrakcyjną propozycją - w przypadku niektórych taryf stosowanych przez operatorów komórkowych - dla osób wykonujących połączenia do krajowych sieci stacjonarnych oraz do innych polskich sieci komórkowych.

Jak deklaruje operator, aplikacja obecnie przechodzi ostatnią fazę testów. Korzysta już z niej wybrana, kilkusetosobowa grupa klientów easyCALL.

- Szanujemy swoich klientów i dlatego chcemy im przekazać produkt w pełni sprawdzony i wszechstronnie przetestowany. Chcemy uniknąć w ten sposób wpadek, jakie przydarzały się innym operatorom. Wprawdzie według naszych testów wewnętrznych aplikacja działała bezbłędnie, jednak woleliśmy dmuchać na zimne. Poprosiliśmy kilkuset naszych najwierniejszych klientów o przetestowanie nowej aplikacji, jeszcze zanim trafi do ogólnej oferty, dostępnej dla tysięcy naszych pozostałych klientów - wyjaśnia Michał Jakubowski. - Ponieważ testerzy nie zgłaszają żadnych poważniejszych uwag, pełna komercyjna premiera aplikacji nastąpi już niebawem - dodaje Jakubowski.

Aplikacja w ogólnej ofercie easyCALL - jak zapewnia operator - znajdzie się już za kilkanaście dni. W planach są już dalsze innowacyjne usługi dodane, spółka będzie stale wprowadzała do swej oferty ciekawe nowinki, poszerzając i rozwijając swoją ofertę.

źródło: easyCALL