Archiwalne

Sprzęt klasy operatorskiej firmy Ericsson do obsługi brzegowych i miejskich sieci IP zapewnia najniższe zużycie energii

17.06.2009

Platformy do obsługi brzegowych i miejskich sieci IP firmy Ericsson zapewniają najniższe w branży zużycie energii.

Świadczą o tym wskaźniki określające sprawność, z jaką platformy te mogą świadczyć usługi abonenckie, takie jak usługi Triple Play dla mieszkańców. Nowe wskaźniki, które wykraczają poza zidentyfikowanie ilości energii zużywanej przez platformę lub port, są lepiej dostosowane do sposobu, w jaki usługodawcy określają rentowność prowadzonej działalności biznesowej oraz planują inwestycje w infrastrukturę.

Z uwagi na to, że koszty zużycia energii stanowią obecnie do 50% kosztów operacyjnych operatorów i nadal rosną oraz że technologia IP umożliwia świadczenie nowych, wymagających dużej przepustowości usług na rzecz coraz większej liczby abonentów telefonii stacjonarnej i komórkowej, usługodawcy potrzebują lepszego wglądu w zużycie energii przez poszczególne platformy oraz w obszary, w których można szukać oszczędności bez pogorszenia jakości usług. Platformy do obsługi ethernetowych brzegowych i miejskich sieci IP są odpowiedzialne za dostosowywanie, kształtowanie i monitorowanie ruchu abonenckiego oraz łączy obsługujących ten ruch, stanowią więc ze zrozumiałych względów główny przedmiot zainteresowania usługodawców.

Nowe wskaźniki firmy Ericsson są oparte na funkcjach realizowanych przez poszczególne platformy, zapewniają więc praktyczny wgląd w szczegóły sprawności energetycznej, przedstawiając dane na temat zużycia energii w podziale na abonentów i łącza. Nowe wskaźniki to efekt najnowszych działań w zakresie ochrony środowiska podjętych przez firmę Ericsson, która w 2008 r. zobowiązała się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez produkty ze swojej oferty o 40% w przeliczeniu na abonenta w ciągu pięciu lat. Oprócz zadeklarowania koncentracji na ethernetowych brzegowych i miejskich sieciach IP, firma Ericsson poinformowała też o znacznym zmniejszeniu zużycia energii przez swoje radiowe stacje bazowe WCDMA (wzrost sprawności energetycznej o 80% w latach 2001–2008) i rozwiązanie Mobile Softswitch (sprawność energetyczna w przeliczeniu na abonenta wyższa o 60%) oraz o zmniejszeniu zużycia energii na zasilanie ośrodka.

Powszechnie znane laboratorium testowe Iometrix otrzymało zlecenie przetestowania z wykorzystaniem nowych wskaźników i zweryfikowania parametrów wielousługowego rutera brzegowego SmartEdge oraz przełącznika SM 480 do obsługi ethernetowych sieci miejskich. Laboratorium to stwierdziło, że sprawność obu tych platform rosła w miarę wzrostu obciążenia związanego ze wzrostem liczby abonentów lub łączy.

W przypadku brzegowej sieci IP laboratorium Iometrix przetestowało zużycie energii niezbędnej do świadczenia multimedialnych usług abonenckich dla różnych obciążeń ruchem abonenckim sięgających maksymalnie 256 tys. abonentów. Przy obciążeniu na poziomie 256 tys. abonentów ruter SmartEdge zużywał 5,16 miliwata na jednego abonenta. Według firmy Ericsson oznacza to zużycie energii w przeliczeniu na jednego abonenta o 53–280% niższe niż w przypadku rozwiązań konkurencyjnych (na podstawie dostępnych publicznie danych na temat tych rozwiązań). W przypadku sieci miejskich laboratorium Iometrix oceniło liczbę watów w przeliczeniu na łącze dla usług Ethernet-Line w konfiguracjach punkt-punkt, a także liczbę watów w przeliczeniu na łącze dla usług Ethernet-LAN w konfiguracjach wielopunktowych. Przy obciążeniu na poziomie 256 tys. abonentów przełącznik SM 480 zużył 5,375 miliwata na łącze VLL (Virtual Leased Line ― wirtualne łącze dzierżawione). Według firmy Ericsson oznacza to zużycie energii w przeliczeniu na jedno łącze o 60-80% niższe niż w przypadku rozwiązań konkurencyjnych (na podstawie dostępnych publicznie danych na temat tych rozwiązań).

„Zużycie energii w sieciach brzegowych i miejskich było zawsze ważne dla operatorów i miało krytyczny wpływ na wysokość kosztów operacyjnych” ― powiedział Glen Hunt, główny analityk w firmie Current Analysis. „Jako czołowy dostawca sprzętu i wykonawca usług telekomunikacyjnych, firma Ericsson ma największe osiągnięcia na polu opracowywania bardziej trafnych i praktycznych wskaźników umożliwiających określenie sprawności energetycznej sprzętu klasy operatorskiej do obsługi sieci IP. Jest to szczególnie ważne, gdyż operatorzy przekształcają swoją infrastrukturę w sposób umożliwiający świadczenie usług IP i usług następnej generacji. Podejście firmy Ericsson uważamy za bardzo interesujące i oczekujemy szerokiego odzewu na nie ze strony społeczności operatorów oraz uznanych organizacji zajmujących się opracowywaniem standardów”.

Wyniki testów laboratorium Iometrix są zgodne z metodyką Telecommunications Energy Efficiency Ratio (TEER) i standardami wprowadzonymi przez organizację ATIS zajmującą się opracowywaniem standardów technicznych i operacyjnych dla technologii z dziedziny informatyki, rozrywki i komunikacji. Jako członek organizacji ATIS, firma Ericsson brała udział w opracowywaniu standardowych metod pomiaru i wskaźników sprawności energetycznej. Wskaźnik obliczony metodą TEER dla rutera Ericsson SmartEdge przy obciążeniu na poziomie 256 tys. abonentów wynosi 196 abonentów na wat (5,0 miliwatów na abonenta). Wskaźnik ten dla przełącznika Ericsson SM 480 przy takim samym obciążeniu wynosi 193 łączy na wat (5,2 miliwatów na łącze).

„Wydajność ethernetowych brzegowych i miejskich sieci IP mierzy się na ogół poprzez określenie zagęszczenia abonentów i łączy oraz efektywności tworzenia i świadczenia usług” ― powiedział Simon Williams, wiceprezes ds. strategii, produktów i marketingu w dziale sieci pakietowych firmy Ericsson (Ericsson Packet Networks). „Wskaźniki określające relację między tworzeniem usług a zużyciem energii są z definicji bardziej pragmatyczne i lepiej pomagają operatorom zoptymalizować ich sieci pod kątem maksymalnej wydajności i sprawności energetycznej świadczenia usług”.

źródło: Ericsson

News Sieć LTE 450 MHz dla energetyki. Orange Polska i Ericsson przetestowali jej możliwości

Orange Polska i Ericsson zaprezentowali sektorowi energetycznemu możliwości, jakie daje technologia LTE 450 MHz. Takie rozwiązanie zapewnia zasięg w miejscach trudno dostępnych, w oparciu o mniejszą liczbę stacji bazowych, niż tradycyjna sieć 4G LTE. Pozwala też na szybki przesył danych, prowadzenia rozmów, łączność dla Internetu Rzeczy oraz połączenia wideo. czytaj więcej

Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcej

Ericsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.

Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcej

Ericsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G

Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcej

Ericsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G

- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G
- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej

Ericsson Pięć trendów, które warto śledzić. Innowacje napędzane są przez trendy technologiczne

Pięć trendów technologicznych, jakie warto śledzić - zachęca nas autor artykułu Erik Ekudden, dyrektor ds. technologii w firmie Ericsson. czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich

List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcej

Ericsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi

Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.

Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej

Ericsson Paweł Szczerkowski obejmuje nowe stanowisko w strukturach firmy Ericsson

Paweł Szczerkowski, dotychczasowy szef R&D Center w Polsce od 6 lipca 2017 roku objął funkcję dyrektora rozpoznania technologicznego i rozwoju biznesowego w globalnych strukturach strategii radiowej firmy Ericsson (Director of Technology Scouting and Business Development in Business Unit Networks). czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera budowę AGH Solar Boat - łodzi solarnej konstruowanej przez krakowskich studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej

- Jednoosobowa łódź zasilana energią słoneczną w lipcu 2017 wystartuje na międzynarodowych zawodach łodzi solarnych w Monako
- Ericsson konsultuje oprogramowanie łodzi
czytaj więcej

News Sieć LTE 450 MHz dla energetyki. Orange Polska i Ericsson przetestowali jej możliwości

Orange Polska i Ericsson zaprezentowali sektorowi energetycznemu możliwości, jakie daje technologia LTE 450 MHz. Takie rozwiązanie zapewnia zasięg w miejscach trudno dostępnych, w oparciu o mniejszą liczbę stacji bazowych, niż tradycyjna sieć 4G LTE. Pozwala też na szybki przesył danych, prowadzenia rozmów, łączność dla Internetu Rzeczy oraz połączenia wideo. czytaj więcej

Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcej

Ericsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.

Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcej

Ericsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G

Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcej

Ericsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G

- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G
- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej

Ericsson Pięć trendów, które warto śledzić. Innowacje napędzane są przez trendy technologiczne

Pięć trendów technologicznych, jakie warto śledzić - zachęca nas autor artykułu Erik Ekudden, dyrektor ds. technologii w firmie Ericsson. czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich

List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcej

Ericsson Ericsson rozszerza swoją działalność w Polsce. Otwiera nowe biura w Krakowie i Łodzi

Ericsson w Polsce poszukuje ponad trzystu nowych pracowników do polskich centrów R&D w Łodzi i Krakowie.

Poszukiwani są programiści, testerzy, architekci systemów, menedżerowie, product ownerzy, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami. czytaj więcej

Ericsson Paweł Szczerkowski obejmuje nowe stanowisko w strukturach firmy Ericsson

Paweł Szczerkowski, dotychczasowy szef R&D Center w Polsce od 6 lipca 2017 roku objął funkcję dyrektora rozpoznania technologicznego i rozwoju biznesowego w globalnych strukturach strategii radiowej firmy Ericsson (Director of Technology Scouting and Business Development in Business Unit Networks). czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera budowę AGH Solar Boat - łodzi solarnej konstruowanej przez krakowskich studentów z Akademii Górniczo-Hutniczej

- Jednoosobowa łódź zasilana energią słoneczną w lipcu 2017 wystartuje na międzynarodowych zawodach łodzi solarnych w Monako
- Ericsson konsultuje oprogramowanie łodzi
czytaj więcej

News Zarządzanie komunikacją biznesową w jednej scentralizowanej sieci

Szukasz gotowych rozwiązań do komunikacji i współpracy w organizacji, które umożliwiają zarządzanie całą komunikacją biznesową (połączeniami głosowymi, połączeniami wideo, kamerami CCTV, konferencjami internetowymi, danymi, analizami, domofonami i systemami powiadomień) w jednej, scentralizowanej sieci. Sprawdź możliwości dla MŚP oferowane przez markę Grandstream. czytaj więcej

News Attivo Networks w ofercie dystrybucyjnej Bakotech

Bakotech - firma dystrybuująca na polskim rynku rozwiązania z obszaru bezpieczeństwa IT, uzupełniła swoje portfolio o rozwiązania służące do wykrywania w czasie rzeczywistym włamań, zarówno do prywatnych jak i publicznych sieci i centrów danych. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej