Archiwalne

Sprint osiąga przewagę konkurencyjną dzięki umowie na innowacyjne usługi sieciowe z Ericsson

14.07.2009

Operator telekomunikacyjny Sprint z USA zdystansował konkurentów podpisując umowę  na obługę sieci przewodowych i bezprzewodowych z firmą Ericsson, wiodącym dostawcą usług i serwisów  dla operatorów telekomunikacyjnych.

7-letnia umowa, łącząca Sprint z firmą Ericsson, daje operatorowi Sprint i milionom jej klientów możliwośc korzystania z uznanego przez praktyków biznesu i ekspetrów ds. telekomunikacji  serwisu infrastruktury sieciowej.

Steve Elfman, Prezes Działu Operacji Sieciowych  w Sprint wierzy, że to historyczne porozumienie, zwane „Network Advantage” („Przewaga Sieciowa”), ulokuje jego firmę w gronie branżowych liderów pod względem wydajności sieci przewodowych i bezprzewodowych.

„Nasza sieciowa efektywność stanie się jeszcze wyższa dzięki wykorzystaniu doświadczeń firmy Ericsson w obsłudze sieci, ich firmowych rozwiązań oraz wiedzy ponad 30, 000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.” - twierdzi Elfman.

Ten ruch pozwoli podnieść operacyjną wydajność operatora Sprint i umożliwi firmie Ericsson ekspansję na północnoamerykańskim rynku sieciowym. Umowa, z opcją  przedłużenia, opiewa na kwotę  pomiędzy 4.5 a 5 miliardami dolarów i została zawarta na okres 7 lat.

Transakcja oznacza, że niemal 6,000 pracowników firmy Sprint zacznie wykonywać w trzecim kwartale roku swoje funkcje  związane z utrzymaniem sieci, jako pracownicy firmy Ericsson.

Kluczowe elementy strategii  „Network Advantage”:

  • Sprint utrzymuje pełną własność i kontrolę nad sieciową infrastrukturą, strategią sieciowej działalności i decyzjami inwestycyjnym
  • Klienci nadal współpracują bezpośrednio z pracownikami Sprint, tak jak stanowią ich umowy. Sprint utrzymuje pełną kontrolę nad obsługą klientów, zwłaszcza technicznym wsparciem i serwisem
  • Sprint zastrzega sobie możliwość wyboru technologii i dostawców
  • Ericsson bierze odpowiedzialność za codzienny serwis, zaopatrzenie i  konserwację CDMA, iDEN i sieci przewodowych należacych do Sprint
  • Ericsson zoptymalizuje zasoby operatora Sprint, takie jak części zapasowe i wyposażenie służące do transmisji. Poza tym dostarczy proces i narzędzia do zarządzania platformami sieciowymi i wsparcia systemów.
  • Przeniesieni pracownicy staną się częścią zespołu spółki Ericsson Services Inc., należącej do firmy Ericsson i znajdującej się w Overland Park. Pozwoli to utrzymać zatrudnienie w Stanach Zjednoczonych. Zawarcie umowy nie będzie skutkowało żadnymi redukcjami załogi.

“Ericsson jest podekscytowany perspektywą ekspansji naszego skutecznego modelu biznesowego w kierunku północnoamerykańskim. Ten model umożliwi operatorowi Spring bardziej efektywną obsługę, co jest szczególnie ważne dla klientow firmy” – twierdzi Angel Ruiz, Dyrektor ds. Operacji na region Ameryki Północnej w firmie Ericsson. „Usługa managed services odnosi sukcesy na całym świecie. Kroki operatorów w kierunku redukcji kosztów i poprawienia efektywności przynoszą dobre efekty. To pokazuje, że trend outsourcingu telekomunikacyjnego w przypadku światowych operatorów dotarł do Stanów Zjednoczonych. Z niecierpliwością oczekujemy na wiedzę i umiejętności, które pracownicy operatora Sprint wniosą do firmy Ericsson.”

Sprint oczekuje szybkich zysków płynących ze współpracy z Ericssonem i najlepszych wyników ekonomicznych w branży. Ericsson jest pionierem w usługach managed services zarówno w Europie jak i w regionie Azja–Pacyfik oraz Ameryce Łacińskiej - ma ponad 15-letnie doświadczenie na tym polu i związane z tym setki podpisanych i zrealizowanych umów. Obecnie Ericsson zarządza sieciami, które służą 275 milionom użytkowników. Dodatkowo, ponad 40 procent wszystkich danych przechodzi przez sieci Ericsson.

źródło: Ericsson