Archiwalne

Rozwiązania ekologiczne sprzyjają oszczędnym

28.05.2009

Firma Cisco zaprezentowała wyniki niereprezentatywnego badania prezentującego podejście działów IT polskich firm do działań proekologicznych[1]. Wyniki ankiety sugerują, iż głównym motorem działań proekologicznych jest chęć zminimalizowania kosztów energii zużywanej przez infrastrukturę informatyczną wykorzystywaną przez firmy.

Prawie 45 % ankietowanych firm analizuje łączne koszty użytkowania sprzętu elektronicznego. Dodatkowo w ponad połowie ankietowanych przedsiębiorstw (58%) jest przeprowadzany monitoring zużycia energii elektrycznej. Pod tym kątem monitorowane są przede wszystkim biura (47%) oraz centra przetwarzania danych (38%). W większości przypadków biura monitorowane są w sposób całościowy, jedynie 11% firm korzysta z możliwości monitorowania zużycia energii elektrycznej przez konkretne działy a nawet przez poszczególnych pracowników.

Blisko 40% respondentów stwierdziło, że to właśnie budynki biurowe wywierają największy wpływ na środowisko, na drugim miejscu plasują się centra przetwarzania danych (23 %), a na trzecim podróże służbowe (20%). Jednak ponad 60% ankietowanych wskazuje właśnie centra przetwarzania danych jako obszar infrastruktury pozwalający na uzyskanie największych oszczędności związanych z zużyciem energii elektrycznej.

„Innowacyjne technologie sieciowe umożliwiają stałe mierzenie i ograniczanie zużycia energii przez urządzenia IP (telefony, laptopy i punkty dostępowe), dzięki czemu ograniczają emisję dwutlenku węgla. Ponadto dzisiejsze aplikacje są w stanie zarządzać zużyciem energii w systemach oświetlenia, ogrzewania i klimatyzacji w budynkach, a także przez windy. Jeśli dziś mówimy o optymalizowaniu infrastruktur informatycznych chodzi nam nie tylko o wymianę sprzętu na bardziej efektywny i wydajny, ale na taki, który jest ukierunkowany na ochronę środowiska. Przeprowadzony sondaż pokazuje, że podejmowanie działań ekologicznych idzie w parze z oszczędnościami, a tym samym z mierzalnymi zyskami dla przedsiębiorstw" - powiedział Paweł Malak, dyrektor generalny firmy Cisco w Polsce.

Spośród firm, które martwią się zużyciem energii w centrach przetwarzania danych, jedna czwarta rozważa wprowadzenie systemów do inteligentnego sterowania infrastrukturą IT pod kątem zużycia energii elektrycznej, a kolejne 32% planuje przyjrzenie się temu problemowi w ciągu roku. Jednak aż 44% spośród ankietowanych firm nie podejmuje w tym kierunku żadnych kroków.

Firmy, które postrzegają koszty energii jako problem również nieco częściej zatrudniają osobę odpowiedzialną za realizowanie strategii ekologicznej. (38% w stosunku do 23%) i wprowadzają rozwiązania ograniczające wpływ na środowisko (48 vs. 28%).

Działanie takie obejmują przede wszystkim rozwiązanie technologiczne umożliwiające pracę na odległość takie jak telepraca, telekonferencje, wideokonferencje (69%), oraz wdrażanie inteligentnych rozwiązań sterowania infrastrukturą IT (wskazane 41%). Prawie we wszystkich firmach (91%) funkcjonuje system wyłączania komputerów stacjonarnych po godzinach pracy.

Wyniki ankiety wskazują, że firmy przywiązują bardzo dużą uwagę do kosztów utrzymania infrastruktury i oszczędzając koszty jednocześnie chronią środowisko. Dzięki oszczędności chronimy środowisko.

[1] Badanie zostało przeprowadzone na niereprezentatywnej grupie ponad pół tysiąca przedstawicieli działów IT z największych polskich spółek, marzec 2009 roku.

źródło: Cisco

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

News Inteligente rozwiązania w nowoczesnych biurowcach

Obecnie świat pędzi nieustannie do przodu, a ludzkość musi za nim podążać. Coraz częściej można korzystać z wielu innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort funkcjonowania w każdym miejscu, w którym przebywamy. Innowacyjne, ekologiczne oraz oszczędne smart rozwiązania są coraz częściej stosowane w wielu firmach. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej

Case Study Centrala telefoniczna w nowym budynku przychodni lekarskiej

Budowa nowego budynku, to nie tylko nowe ściany, to także nowa infrastruktura, również telekomunikacyjna. Jaką technologię komunikacji wybrać? W nowych budynkach nie stosuje się już kabli telefonicznych, dlatego cała infrastruktura to komunikacja przez IP. czytaj więcej