Archiwalne

Raport NASK: Polska skraca dystans

15.07.2010


Polska sukcesywnie skraca dystans dzielący ją od Włoch w rankingu domen krajowych państw Unii Europejskiej. Obecnie do liczby nazw domeny w rejestrze włoskim Polsce brakuje 5,3 proc., czyli o 1,6 punktu procentowego mniej niż na koniec pierwszego kwartału 2010 r.

W najnowszym raporcie NASK, zawierającym charakterystykę rynku domen w 2 kwartale tego roku, na podkreślenie zasługuje fakt, że Polska przoduje wśród 10 największych europejskich rejestrów krajowych pod względem dynamiki przyrostu liczby nazw domen. Rejestr nazw domeny .pl w ciągu ostatniego roku osiągnął wzrost o wartości 28 proc. Znacznie ustępuje mu rejestr francuski z wynikiem 21 proc. Kolejne rejestry notują dużo niższe przyrosty, np. holenderski – 14 proc., a belgijski i włoski – po 13 proc.

Po rekordowym pierwszym kwartale 2010 liczba nowych rejestracji nazw domeny .pl ustabilizowała się. W ciągu tego kwartału w DNS pojawiło się 235 848 nowych nazw domeny .pl. Na szczególną uwagę w drugim kwartale 2010 zasługuje utrzymanie tendencji wzrostowej liczby odnowień utrzymywanych domen – blisko 59 proc. Po długich okresach spadków to już drugi kwartał, w którym poziom odnowień rośnie. W sumie jest to pierwsze półrocze, w którym zaobserwowano wzrost przywiązania abonentów do utrzymywanych nazw domeny .pl.

Drugi kwartał upłynął pod znakiem istotnych zmian na rynku partnerskim. Dotychczasowi liderzy nieznacznie pogorszyli swoje pozycje na korzyść aktywnych, mniejszych rejestratorów. Jednocześnie wzrosło zainteresowanie domeną .pl, bowiem przybyło aż 11 nowych partnerów. Szczególnie widoczny staje się udział rejestratorów zagranicznych, co może być wyrazem międzynarodowego zainteresowania marką .pl, a także uznania dla zaawansowania technologicznego i biznesowego rozwiązań stosowanych przez polski rejestr. Obecnie 74 partnerów ma siedzibę w Polsce, 42 w Europie, a 20 w pozostałych częściach świata.

Zobacz raport

źródło: NASK

News Co powinien wpisać w CV technik telekomunikacji?

Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zawód, do którego powstania przyczyniła się Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Osoba, która ukończy 4-letnią szkołę zawodową, zajmuje się obsługą systemów telewizji kablowych, a także produkcją, montażem i serwisem sprzętu wykorzystywanego przez sieci szerokopasmowe. Tymczasem technik telekomunikacji zajmuje się transmisją różnych informacji na odległość. Jak napisać CV, aby móc ubiegać się to o stanowisko? Co należy umieścić w curriculum vitae? Podpowiadamy.

czytaj więcej

News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?

Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcej

News Rośnie zapotrzebowanie na wsparcie ekspertów od chmury

Usługi w chmurze należą do najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego rynku IT, wynika z najnowszych analiz IDC. Ich outsourcing jest interesujący dla 63 proc. firm w Polsce, które korzystają z chmury lub mają to w planach. Do najbardziej pożądanych usług świadczonych przez zewnętrzne podmioty należą migracja systemów i danych do chmury oraz zarządzanie nią. czytaj więcej

News Raport Meetrics: Polska na końcu europejskiej stawki pod względem widoczności reklam online

Firma Meetrics opublikowała kwartalny raport „Viewability Benchmark Report” dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Nasz kraj uplasował się w II kwartale br. na ostatnim miejscu europejskiej stawki (zamieniając się miejscami z ostatnią do tej pory Szwajcarią), z wynikiem Viewability na poziomie 50 proc. Oznacza to, że dokładnie połowa reklam emitowanych w zasobach polskiego internetu jest niewidoczna dla odbiorców. Średnia dla wszystkich badanych rynków w Europie była sporo wyższa od wyniku polskiego i wyniosła 61 proc. czytaj więcej