Archiwalne

Popyt na Wi-Fi rośnie

16.10.2006



Jak wynika z badań przeprowadzonych przez T-Mobile i YouGov, użytkownicy Wi-Fi chcą mieć dostęp do informacji niezależnie od miejsca w jakim się znajdują. Gdy zapytano ich, w jakich miejscach publicznych chcieliby mieć rozmieszczone punkty dostępowe do sieci bezprzewodowej Wi-Fi, ponad połowa respondentów stwierdziła, że chciałaby mieć dostęp do sieci Wi-Fi w pociągach, zaś 37 proc. ankietowanych chciałoby mieć dostęp do sieci bezprzewodowej w centrach handlowych.

Blisko jedna trzecia respondentów zgłosiła popyt na dostęp do sieci w parkach, a jedna czwarta chciałaby korzystać z Wi-Fi w metrze. 13 proc. ankietowanych chciałaby surfować po sieci będąc na plaży.

Wśród najbardziej pożądanych miejsc z dostępem do sieci Wi-Fi znajdują się hotele (42 proc. respondentów). Drugim najbardziej popularnym miejscem z dostępem do sieci bezprzewodowej są kawiarnie takie jak Starbucks, za którymi opowiedziało się 32 proc. ankietowanych, zaś na trzecim miejscu znalazły się lotniska (29 proc. badanych).

Badanie pokazało także, iż wiedza na temat usług Wi-Fi znacząco wzrosła w ciągu ostatniego roku, a ludzie wykorzystują sieć bezprzewodową w swoim życiu osobistym, nie tylko w pracy. 45 proc. użytkowników przyznało, że zaczęło korzystać z Wi-Fi w ciągu ostatnich 12 miesięcy, natomiast 45 proc. ankietowanych stwierdziło, iż sieć pomaga im w utrzymaniu kontaktu z rodziną i przyjaciółmi podczas podróży. U 30 proc. badanych Wi-Fi wpłynęło pozytywnie na poprawienie równowagi między pracą i życiem prywatnym.

Respondenci wymienili również szereg sytuacji biznesowych, w których pilnie potrzebowali bezprzewodowego dostępu do sieci. Wśród 10 głównych sytuacji znalazły się:

  1. Podczas zeszłorocznej kampanii wyborczej potrzebowaliśmy szybkiego dostępu do informacji odnośnie wyników.
  2. Podczas finalizowania przetargu, na chwilę przed wejściem do samolotu. Przetarg był wart kilka milionów funtów.
  3. Bazując na szczegółach zawartych w mailu mogliśmy rozwiązać problem z klientem i zatrzymać duży kontrakt.
  4. Aby nie stracić potencjalnego klienta musiałem pilnie wysłać dokumenty do biura.
  5. Musiałem się dowiedzieć czy moja książka została opublikowana.
  6. Będąc w drodze chciałem przetestować produkty.
  7. Musiałem skontaktować się z producentem nagłośnienia, kiedy jeden z jego elementów zepsuł się podczas festiwalu.
  8. Po zapoznaniu się z propozycją musiałem niezwłocznie na nią odpowiedzieć.
  9. Podczas pobytu w hotelu za granicą, gdzie byłem w interesach, mogłem za pomocą Wi-Fi i VPN połączyć się z naszym systemem w biurze, również tym telefonicznym. Telefon zadzwonił, a ja byłem w stanie rozwiązać problem klienta wykorzystując zdalny dostęp. Wszystko to miało miejsce o 4 nad ranem czasu lokalnego.
  10. Mogłem sprawdzić z którego lotniska odlatuje mój samolot, kiedy zmierzałem w kierunku Gatwick, a powinienem do Heathrow. Na szczęście w porę znalazłem odpowiednią informację i poleciałem właściwym lotem.

"Biznesowe argumenty za dostępem do e-maila, internetu i dokumentów firmowych w ruchu zostały dawno ustalone i to bardzo zachęcające widzieć organizację czerpiącą zyski z szerokopasmowego mobilnego dostępu do sieci Wi-Fi. Badania pokazują jednak, że tego typu usługi nie mogą być tylko domeną biznesu. Popyt na Wi-Fi zgłaszają także użytkownicy indywidualni, którzy jasno określają gdzie chcieliby mieć dostęp do tego typu usług.” – powiedział Derek Williamson z T-Mobile.

Zdolność dostępu do informacji na żądanie jest postrzegane przez 79 proc. respondentów jako największa korzyść. Połowa ankietowanych stwierdziła, że Wi-Fi pozwoliło im lepiej wykorzystać czas, zaś 45 proc. badanych powiedziała, że szerokopasmowy bezprzewodowy dostęp do sieci umożliwił im szybszy kontakt z klientem. Dla 39 proc. ankietowanych, Wi-Fi okazało się niezwykle użyteczne w utrzymywaniu stałego kontaktu z personelem, zaś 17 proc. stwierdziło, że dzięki Wi-Fi są bardziej konkurencyjni. 14 proc. respondentów stwierdziło, iż szerokopasmowy bezprzewodowy dostęp do sieci pomógł im lepiej wykorzystać nadarzające się okazje biznesowe.

Do innych kluczowych odkryć należą:

  • Użytkownicy spędzają średnio 2 godziny zalogowani do sieci Wi-Fi.
  • 85 proc. respondentów jest gotowa korzystać z sieci Wi-Fi dostarczonej przez czołowych operatorów tego typu usług, podczas gdy tylko 34 proc. ankietowanych chciałoby korzystać z usług dostępu do sieci niezależnej.
  • Najpopularniejszą metodą dostępu do sieci Wi-Fi jest łączenie się z wykorzystaniem komputerów przenośnych (86 proc. respondentów). 19 proc. ankietowanych łączy się z sieciami bezprzewodowymi wykorzystując PDA.

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadziła firma YouGov PLC na zlecenie T-Mobile UK. Objęło ono 253 użytkowników sieci WI-Fi w Wielkiej Brytanii. Badanie przeprowadzono między 16 a 23 sieprnia 2006 roku.

Źródło: eGospodarka.pl, Autor: Aleksander Walczak

News Kurs języka angielskiego online - jak wybrać ten właściwy?

Kursy angielskiego online zagościły w Polsce już kilka lat temu i szybko zdobyły popularność, a nadejście pandemii koronawirusa przyczyniło się do wzmocnienia tego trendu. Jeśli Ty także należysz do szerokiej rzeszy Polaków, którzy postanowili spróbować nauki angielskiego przez internet, przeczytaj ten artykuł. Podpowiadamy, jak wybrać najlepszy kurs angielskiego online - na co zwracać uwagę i na co uważać. czytaj więcej

News Jak działa kryptowaluta Bitcoin?

Od momentu pojawienia się na rynku w 2009 roku, popularność bitcoina wciąż rośnie. Pomimo dostępności setek innych coinów, to właśnie waluta stworzona przez Satoshi Nakamoto ma największe szanse, by stać się oficjalnym środkiem płatniczym. Aby skutecznie i z zyskiem inwestować w bitcoina, należy poznać kilka podstawowych informacji dotyczących tego, czym jest, a także, w jaki sposób działa. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up otwiera nowe centrum Cloud R&D w Krakowie

Dawna fabryka Peterseima zmieniła się w cloud factory za sprawą krakowskiej firmy Grape Up czytaj więcej

Wiadomości firmowe Holendrzy stawiają na Cloudboostr i Grape Up

Holenderski rząd będzie tworzył oprogramowanie w oparciu o polską platformę cloud czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up: idzie nowa era dla automotive dzięki cyfryzacji i chmurze

Za sprawą polskiej firmy samochody mogą zyskać cyfrowego bliźniaka, a kierowcy nowe usługi czytaj więcej