Archiwalne

Pierwszy w Polsce koncert w Second Life

12.10.2007

Zobacz więcej na Play.pl.

W czwartek 11 października 2007 od godziny 16 do późnych godzin wieczornych, na wyspie PLAY w Second Life odbyła się retransmisja koncertu piosenek Marka Grechuty zorganizowanego przez Agencję Inicjatyw Artystycznych Cytryna, jaki miał miejsce wcześniej - 9 października 2007 - w „realu” w Klubie Stodoła. Była to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, w której wydarzenie, jakie miało miejsce w świecie rzeczywistym zostało przeniesione do wirtualnej rzeczywistości.

PLAY, jako pierwszy operator komórkowy w Polsce uruchomił w Second Life swoją wirtualną wyspę. Second Life to wirtualny świat 3D, rodzaj gry, która coraz bardzie zaczyna przypominać i funkcjonować jak świat rzeczywisty. Second Life umożliwia zarabianie pieniędzy oraz uczestniczenie w wydarzeniach związanych z kulturą i rozrywką.

Cała impreza odbywała się tak jak prawdziwe koncerty w realu. Retransmisja koncertu „Ocalić od zapomnienia” z piosenkami Marka Grechuty w interpretacji profesjonalnych muzyków rozpoczęła się o godzinie 18.00. Mogliśmy usłyszeć największe przeboje z repertuaru Marka Grechuty, takie jak: „Nie dokazuj”, „Będziesz moją panią”, „Dni, których nie znamy” czy „Wiosna, ach to ty”. Podczas koncertu przeprowadzone zostały konkursy i rozlosowane nagrody. Po koncercie, o godz. 20 odbył się bal, podczas którego zorganizowany został konkurs na najbardziej oryginalny strój. Zwycięzca został wybrany przez uczestników balu. Nagrodą był apartament na Wyspie PLAY.

Wszystkie działania włącznie z promocją koncertu odbywały się wyłącznie w świecie wirtualnym. Organizatorzy, Agencja Inicjatyw Artystycznych Cytryna, rozdali zaproszenia na imprezę swoim znajomym z Second Life z prośbą o przekazanie go kolejnym graczom. Ta wirtualna poczta pantoflowa skutkowała frekwencją podczas koncertu, która przerosła oczekiwania organizatorów. Całe wydarzenie okazało się dużym sukcesem, który zachęcił organizatorów, jak i samego operatora komórkowego PLAY, właściciela Wyspy w Second Life, do dalszych tego typu inicjatyw. 

źródło: PLAY