Archiwalne

Partner of Promotion, Motorola i ... hałas

27.07.2009

Najnowsze badania Motoroli dowodzą, że w trakcie połączenia telefonicznego rozmówcom najbardziej przeszkadza hałas. Agencja Partner of Promotion, na zlecenie firmy Motorola, zorganizowała cykl spotkań z dziennikarzami, podczas których zaprezentowano nową wersję technologii wyciszania szumów CrystalTalk 2.

W trakcie indywidualnych spotkań przedstawione zostały wyniki badań nad wpływem hałasu na rozmowy telefoniczne oraz zaprezentowano sposoby walki z tym zjawiskiem - technologię CrystalTalk 2, zastosowaną w modelu Motorola MOTO VE66 i słuchawce Motorola Bluetooth H15.

Badania przeprowadzono w 12 najgłośniejszych miastach świata, m.in.: Nowym Jorku, Berlinie, Pekinie, Londynie i Delhi. Wyniki potwierdzają, że prawie wszyscy respondenci telefonując z hałaśliwych miejsc (np. lotniska) mówili podniesionym głosem, aby być usłyszanym i zrozumianym przez rozmówców. Wielu z nich musiało nawet przerwać rozmowę ze względu na nadmierny hałas.

Problem ten został z powodzeniem rozwiązany w nowych produktach Motoroli wykorzystujących technologię CrystalTalk 2. Najważniejszym jej elementem jest specjalny algorytm, który odseparowuje głos osoby mówiącej od szumów i zakłóceń z otoczenia i już oczyszczony przekazuje dalej.

Zaproszeni na spotkania dziennikarze mogli osobiście sprawdzić działanie produktów z technologią CrystalTalk 2 w specjalnej "budce telefonicznej" zainstalowanej w siedzibie Motoroli w Warszawie. W jej wnętrzu były emitowane nagrania hałasu z koncertów rockowych, stadionowe wiwaty, zgiełk restauracji, etc. Dziennikarze sprawdzali różnice w jakości rozmowy wykorzystując zwykłe telefony, nową komórkę Motorola MOTO VE66 i słuchawkę Motorola Bluetooth H15; dwa ostatnie wyposażone w najnowszą wersję technologii.

źródło: Motorola