Polkomtel informuje: W związku z niezgodną z prawdą informacją opublikowaną 5 sierpnia br. na blogu Marcina Gruszki, rzecznika prasowego sieci Play, jakoby „Plus nie realizował procesu MNP od chwili wprowadzenia zapisów nowego Rozporządzenia Rady Ministrów”, oświadczamy:
Polkomtel S.A. wystąpił w dniu 6 lipca br. do Prezesa UKE z wnioskiem o czasowe zawieszenie wykonywania obowiązku przenoszenia numerów w jeden dzień roboczy, w szczególności w związku z brakiem uzgodnień międzyoperatorskich dotyczących działania określonego w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca br. elektronicznego systemu wymiany danych, zabezpieczonego przed dostępem osób nieuprawnionych. Jedynie taki system gwarantuje klientom wszystkich sieci telekomunikacyjnych bezpieczeństwo ich danych. Polkomtel S.A. nie może brać udziału w działaniach, które mogą prowadzić do naruszenia zasad ochrony tajemnicy telekomunikacyjnej i danych osobowych, poprzez użycie dla realizacji usługi przenoszenia numerów plików Excel z poufnymi danymi klientów (PESEL, adres zamieszkania, etc). Uważamy, że póki nie zostanie uruchomiony wspólny system wymiany danych, określony w rozporządzeniu i zapewniający realizację usługi według zasad w nim przewidzianych, nie może być mowy o pełnej ochronie informacji o klientach.
Polkomtel S.A. do czasu otrzymania decyzji Prezesa UKE wykonuje usługi przenoszenia numerów, za zgodą klienta i operatora, w dotychczasowym trybie. Polkomtel S.A. poinformował wszystkich operatorów o złożeniu ww. wniosku do Prezesa UKE. Mimo to P4, całkowicie ignorując ten fakt, przyjmuje wnioski od klientów i nie informuje ich o prawdziwym terminie przeniesienia numeru. Przyjmuje wnioski także wtedy, gdy mimo deklarowanej gotowości sama sieć Play nie jest w stanie przenieść numeru w ciągu jednego dnia roboczego. Takim nieodpowiedzialnym działaniem operator sieci Play nie tylko wprowadza klientów w błąd, ale też naraża ich na straty i często przez wiele godzin uniemożliwia korzystanie z telefonu.
Gdyby rzeczywistą intencją sieci Play było działanie w interesie klientów, powinien on informować ich o możliwości złożenia wniosku o przeniesienie u dotychczasowego operatora bądź przekazać wnioski klientów do Polkomtel S.A. przez pełnomocnika, tak jak przebiega to we współpracy Polkomtel S.A. z PTK Centertel i PTC Era.
Jednocześnie chcemy podkreślić, że dokumentujemy wszystkie przypadki, kiedy do przeniesienia numeru między sieciami Plus i Play nie doszło z winy Play. Zamierzamy przekazać te informacje regulatorowi i podać je do publicznej wiadomości.
Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play, dokonując wyżej opisanej manipulacji opartej na nieprawdziwych informacjach, przedstawił w fałszywym świetle działania Polkomtel S.A. w zakresie wykonywania usługi przenoszenia numerów. Jest to kolejny przykład nierzetelnego informowania opinii publicznej przez sieć Play.
źródło: Polkomtel