Archiwalne

Oktawave uruchamia Market aplikacji, po raz kolejny rewolucjonizując polski rynek cloud computingu

04.09.2014

Rodzima platforma chmury obliczeniowej Oktawave wprowadza na rynek kolejne produkty dla biznesu. Tym razem współpraca z klientami i partnerami owocuje między innymi rewolucyjnym Marketem aplikacji w chmurze, który w sposób unikatowy łączy producentów oprogramowania z użytkownikami końcowymi.

Market aplikacji
Do tej pory w Oktawave możliwe było uruchomienie kilkunastu łatwych do uruchomienia aplikacji. Dzięki nim użytkownicy mogli za pomocą kilku kliknięć mieć gotowego do użycia CMS-a, system zarządzania projektami czy też platformę e-commerce. Z czasem jednak potrzeby użytkowników końcowych wzrosły, szczególnie w zakresie różnych typów aplikacji oraz ich określonych wersji. Konieczne stało się więc zweryfikowanie strategii. 

"Uświadomiliśmy sobie, że przygotowując aplikacje samodzielnie, nigdy nie damy naszym użytkownikom prawdziwego wyboru, że konieczne jest zaangażowanie całej społeczności deweloperskiej i połączenie jej w ramach jednej platformy z klientami końcowymi" - mówi Dariusz Nawojczyk, CMO, Oktawave.

Dotychczasowy moduł Aplikacje zastąpiono więc Marketem aplikacji. To tutaj deweloperzy, software house'y czy ISV mogą publikować szablony gotowych aplikacji, określać sposoby ich licencjonowania i oddawać je w ręce użytkowników. Ci ostatni mogą wyszukiwać odpowiednie oprogramowania i za pomocą kilku kliknięć uruchomić je na swoim koncie w Oktawave. 

"Idea nie jest nowa, wszyscy pamiętamy rok 2008 i przełom dokonany w tym względzie przez Apple. Oto telefon przestał być tylko dzwoniącym kawałkiem hardware'u, stał się platformą. Dziś chmura typu IaaS przestaje być tylko infrastrukturą, staje się miejscem skrajnie łatwego uruchamiania aplikacji biznesowych. Na polskim rynku to przełom, zarówno dla deweloperów, jak i dla firm poszukujących oprogramowania" - dodaje Nawojczyk.

Funkcje dostępne dla użytkownika końcowego:
 
a)  przeglądanie zawartości Marketu aplikacji (wyszukiwanie i sortowanie szablonów, widoki pokazujące polecane, popularne i najnowsze aplikacje),
b)  pobieranie aplikacji do katalogu Moje aplikacje na koncie użytkownika Oktawave,
c)  bezpośrednie uruchamianie aplikacji na swoim koncie z poziomu Marketu aplikacji,
d)  komentowanie i ocenianie aplikacji.

Funkcje dostępne dla partnerów (deweloperów):
 
a)  Kreator aplikacji dający możliwość przygotowania szablonu aplikacji i zamieszczenia go w Markecie aplikacji,
b)  Narzędzia dewelopera – lista utworzonych przez użytkownika szablonów, możliwość zarządzania licencjami (definiowania warunków licencyjnych oraz cen za licencje) i podpinania ich do szablonów aplikacji,
c)  widok Moje rozliczenia pozwalający na śledzenie wartości środków naliczonych na podstawie sprzedanych aplikacji (licencji na aplikacje) oraz możliwość dokonywania wypłat środków.

W Markecie aplikacji firmy docelowo znajdą wszystkie rodzaje oprogramowania, potrzebnego w codziennym utrzymaniu procesów biznesowych, w tym:
 
·  aplikacje finansowe,
·  platformy współpracy online,
·  systemy zarządzania treścią (CMS),
·  systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM),
·  platformy e-commerce,
·  platformy edukacyjne,
·  systemy zarządzania projektami.

Dodatkową cechą Marketu aplikacji będzie również fakt, że to dzięki niemu deweloperzy posiadający w swojej ofercie oprogramowanie wspomagające zarządzanie procesami IT, będą mogli rozszerzać możliwości samej chmury, wprowadzając aplikacje serwerowe, bazodanowe, programistyczne czy też sieciowe - i to również w postaci tzw. virtual appliance. Market aplikacji dostępny jest pod adresem: https://www.oktawave.com/marketplace/

Nowe typy maszynOprócz Marketu aplikacji Oktawave wprowadza także nowe klasy instancji OCI, lepiej odpowiadające zróżnicowanym potrzebom użytkowników. Instancje dzielą się na trzy grupy: standardowe, z większą liczbą VCPU (tzw. highcpu) oraz z większą ilością pamięci RAM (tzw. highmemory).

Równolegle do wprowadzenia nowych typów maszyn, został rozbudowany mechanizm Autoskalera, który jeszcze skuteczniej optymalizuje koszty. Dzięki niezależnej kontroli obciążenia pamięci i VCPU, automatycznie dobiera on maszynę o parametrach najlepiej odpowiadających aktualnym potrzebom.

Uproszczone dodawanie nowych instancji i zarządzanie szablonamiKolejną pożyteczną zmianą jest wdrożenie całkowicie nowego, bardziej ergonomicznego interfejsu do uruchamiania instancji OCI. Od tej pory kreator prowadzi użytkownika krok po kroku poprzez poszczególne etapy: od momentu wybrania szablonu, poprzez wybór klasy OCI, aż do określenia pozostałych parametrów (nazwa, model rozliczenia, adres IP, dyski, subregion) oraz liczby OCI, które mają zostać utworzone.
Dodatkowo opracowano mechanizm zarządzania szablonami prywatnymi i publicznymi. Dzięki niemu możliwe jest skonwertowanie istniejącej, skonfigurowanej już instancji do szablonu. Szablony mogą być prywatne bądź publiczne. Pierwsze z nich dają możliwość uruchamiania następnych OCI z szablonu w obrębie konta użytkownika, drugie natomiast są dostępne dla wszystkich użytkowników Oktawave.
Aby ułatwić nawigację stworzyliśmy katalog szablonów utworzonych i udostępnionych przez użytkowników Oktawave

Szybszy i łatwiejszy dostępW celu uproszczenia dostępu do poszczególnych elementów dodaliśmy nową pozycję w menu – szybki dostęp do poszczególnych modułów systemu. Samo menu Usługi zostało gruntownie przebudowane. Dzięki tym zmianom możliwe jest znacznie szybsze dotarcie do interesującego nas modułu, a obsługa platformy stała się bardziej intuicyjna. n

źródło: Oktawave

News Rośnie zapotrzebowanie na wsparcie ekspertów od chmury

Usługi w chmurze należą do najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego rynku IT, wynika z najnowszych analiz IDC. Ich outsourcing jest interesujący dla 63 proc. firm w Polsce, które korzystają z chmury lub mają to w planach. Do najbardziej pożądanych usług świadczonych przez zewnętrzne podmioty należą migracja systemów i danych do chmury oraz zarządzanie nią. czytaj więcej

News Rośnie zapotrzebowanie na wsparcie ekspertów od chmury

Usługi w chmurze należą do najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego rynku IT, wynika z najnowszych analiz IDC. Ich outsourcing jest interesujący dla 63 proc. firm w Polsce, które korzystają z chmury lub mają to w planach. Do najbardziej pożądanych usług świadczonych przez zewnętrzne podmioty należą migracja systemów i danych do chmury oraz zarządzanie nią. czytaj więcej

News Jak skonfigurować Internet domowy? Krok po kroku

Bezpieczne i stabilne połączenie. Każdy użytkownik Internetu chciałby, żeby transmisja danych właśnie tym się charakteryzowała. Co jest do tego potrzebne? Oczywiście odpowiedni pakiet internetowy, na przykład zawierający stabilny i szybki Internet światłowodowy. Przydadzą się również umiejętności potrzebne do skutecznego skonfigurowania ustawień routera otrzymanego od operatora. Od tego zależy, czy Internet domowy będzie dobrze działał. czytaj więcej

News UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy

W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcej

News Aplikacja InPost Mobile, przewodnik

Paczkomaty InPost to nowoczesne rozwiązanie w branży logistycznej, pozwalające na odbieranie i nadawanie przesyłek. InPost jest teraz w fazie intensywnej ekspansji, o czym świadczy imponująca liczba maszyn dostępnych w całej Polsce: 7000 Paczkomatów zlokalizowanych w dogodnych lokalizacjach, takich jak galerie handlowe czy stacje benzynowe jest najlepsza miarą popularności usługi. Szczególnie teraz, kiedy znacząco wzrosła sprzedaż w sklepach internetowych. czytaj więcej