Archiwalne

Nokia: podsumowanie działalności w Polsce w 2007 roku

11.12.2007

Rok 2007 był dla Nokia w Polsce wyjątkowo aktywny. Oprócz kilku premier produktów firma organizowała lub współorganizowała wiele wydarzeń, związanych zarówno z technologią, jak i z kulturą.

Dzięki programom dla dzieci i młodzieży aktywnie uczestniczyła w odkrywaniu i rozwijaniu młodych talentów. Nokia rozpoczęła także współpracę z kilkoma nowymi partnerami. Wszystkie te działania nie pozostały niezauważone – Nokia otrzymała wiele prestiżowych nagród.

W 2007 r. firma Nokia wprowadziła na polski rynek 56 produktów, w tym 6 komputerów multimedialnych Nseries, 4 smartfony Eseries, 24 telefony komórkowe i 22 akcesoria.

W tym roku miało miejsce kilka istotnych z punktu widzenia firmy wydarzeń. W marcu odbyła się trzecia edycja Nokia Business Conference, a także swoje drugie urodziny obchodził pierwszy w Polsce serwis moblogowy moBlog.pl. Także wtedy Nokia rozpoczęła współpracę z Cyfrowym Polsatem, któremu dostarcza sieć szkieletową. 1 czerwca 2007 nastąpiła zmiana na stanowisku dyrektora generalnego Nokia – Jan Kolimar zastąpił na nim Kubę Pancewicza. W październiku odbył się drugi w Polsce koncert z cyklu „MTV Unplugged”, którego sponsorem była Nokia. W warszawskiej Sali Kongresowej „bez prądu” zagrał zespół Hey. Kolejna istotna data to 9 listopada 2007 – właśnie tego dnia otwarto w poznańskim Starym Browarze pierwszy w Polsce Salon Firmowy Nokia.

Jak co roku, także w 2007 r. nie zabrakło organizowanych przez Nokia konkursów.

Tegoroczna wiosenna edycja konkursu Modna Nokia była przeznaczona dla twórców biżuterii. Wykonane przez plastyków ozdoby uwieczniał na zdjęciach znany fotograf Szymon Kobusiński.

Trwający od lipca do października eksperyment Nokia Trends Lab obejmował aż sześć konkursów. Były one przeznaczone dla: DJ-ów, VJ-ów, fotografów, filmowców, projektantów mody i dla twórców reklam. 6 października odbyła się finałowa impreza Nokia Trends Lab, podczas której na koncertach polskich i zagranicznych artystów bawiło się 3 tys. osób. Firma Nokia poszukiwała młodych utalentowanych filmowców także podczas trzeciej edycji konkursu Nokia Mobile Movie Competition, który odbył się pod koniec listopada w ramach Festiwalu Plus Camerimage.

Obok Nokia Trends Lab i Nokia Mobile Movie Competition Nokia wspiera młodych ludzi także poprzez programy, które prowadzi już od kilku lat i będą one kontynuowane w 2008 r. W styczniu 2008 r. zakończy się program Nokia Only Planet Design for All, w którym biorą udział studenci Wydziału Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W maju przyszłego roku zakończy się trwająca od września 2007 r. szósta edycja programu Nokia Make a Connection – przyłącz się! Promuje on ideę wolontariatu oraz wspiera projekty obejmujące szerokie spektrum zainteresowań, takie jak np. integracja mniejszości ze społecznościami lokalnymi, zajęcia sportowe, rozwój kultury regionalnej lub historii.

Nokia otrzymała w tym roku wiele nagród. Niektóre za jakość swoich produktów, na przykład Złotą Antenę 2007 w kategorii „Telefon roku” od miesięcznika „Świat Telekomunikacji” za komputer multimedialny Nokia N93. Inne wyróżnienia przyznano firmie Nokia jako marce: tytuł Marki Najwyższej Reputacji w Polsce w badaniu PremiumBrand2007, Złote Godło w kategorii „Telefon Komórkowy” w polskiej edycji European Trusted Brands 2007, tytuł CoolBrands, nagrodę satysfakcji klientów w badaniu Gold Standard oraz wyróżnienie Produktu Roku 2007 w kategorii „Telefon komórkowy” przyznane przez miesięcznik „Reader’s Digest”.

źródło: Nokia