Archiwalne

Nokia Marką Najwyższej Reputacji

01.06.2007

Firma Nokia otrzymała tytuł oraz statuetkę Marki Najwyższej Reputacji w Polsce w kategorii „telekomunikacja”, w badaniu PremiumBrand 2007, którego wyniki ogłoszono podczas uroczystej gali, 31 maja w hotelu InterContinental.

Tegoroczne badanie objęło mieszkańców całej Polski, a reputacja marek zbadana została nie tylko w grupie konsumenckiej, ale także wśród menadżerów i biznesmenów. Wszyscy respondenci oceniali 71 marek konsumenckich, które zgrupowano w 8 kategoriach (oraz w kategorii otwartej), a następnie wybrano Markę Najwyższej Reputacji w każdej z nich. Nokia zwyciężyła w kategorii „telekomunikacja” a w klasyfikacji generalnej zajęła 8 miejsce.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z otrzymania tak cennej nagrody. Cieszy nas fakt iż marka Nokia już po raz drugi została doceniona przez konsumentów” – powiedziała Katarzyna Kluk, dyrektor marketingu Nokia Poland.

Do budowy wskaźnika reputacji konsumenckiej w badaniu PremiumBrand 2007 wybrano: zaufanie, jakim darzona jest marka; referencje, jakie są jej dawane (w znaczeniu pozytywnej komunikacji z ust do ust); informacje, jakie nt. marki dostrzegane są w mediach oraz społeczne zaangażowanie, podejmowane przez markę (sponsoring, działania prospołeczne, wsparcie dla społeczności lokalnych itp.).

Ponadto, w celu uchwycenia reputacji firmy jako pracodawcy, do badania włączony został wymiar nie badany w poprzedniej edycji – firma jako pracodawca (chęć podjęcia pracy dla firmy/marki). Każda marka konsumencka przebadana została na tych wymiarach na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej (za realizację terenową badania odpowiadał instytut badawczy TNS OBOP).

Za badanie od strony merytorycznej (metodologia, narzędzia, analizy) odpowiada Dom Badawczy Maison. Badanie zostało zrealizowane w kwietniu przez renomowany instytut badawczy TNS OBOP, a następnie poddane audytowi przez firmę audytorską KPMG.

Nokia jest uznaną marką na świecie. W tym roku otrzymała już Złote Godło European Trusted Brands 2007 w sondażu konsumenckim, organizowanym przez miesięcznik „Reader’s Digest”, wyróżniono ją także (po raz drugi) tytułem Superbrands przyznawanym najsilniejszym markom na polskim rynku.

źródło: Nokia