Archiwalne

Motorola zachęca młodzież do studiowania informatyki i kariery w branży IT

16.06.2007



15 czerwca 2007 w Krakowie w auli Wyższej Szkoły Europejskiej Motorola już po raz siódmy wręczyła nagrody zwycięzcom ogólnopolskiego konkursu “Diversity”, w którym firma zachęca uczniów szkół średnich, a przede wszystkim dziewczęta, do wyboru studiów informatycznych. W VII edycji programu edukacyjnego “Diversity” promującego zawód programisty wśród dziewcząt i chłopców, wzięło udział 1667 uczniów z całej Polski.

W tym roku młodzi twórcy stron internetowych interpretowali hasło “What’s next”. Pierwszy raz zespoły musiały przygotować strony w dwóch wersjach językowych: po polsku i po angielsku. Nowością tegorocznego konkursu były również stypendia dla laureatów, w postaci zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne, ufundowane przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu.

– “Diversity” jest realizacją strategii różnorodności w Motoroli. W Polsce podejmujemy działania, które zmieniają stereotypowe postrzeganie studiów informatycznych i kariery w branży IT, np. postrzeganie zawodu inżyniera oprogramowania jako męskiej profesji. Zespoły, w których pracują kobiety i mężczyźni są bardziej twórcze – podkreśla Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.

W tegorocznej edycji ponad połowę spośród 1667 uczestników stanowiły dziewczęta. Zgłoszenia młodzieży pochodziły ze wszystkich województw, a 20 finałowych zespołów laureatów reprezentowało takie miasta, jak: Brzesko, Chrzanów, Cieszyn Gniezno, Kraków, Łódź, Nowa Sól, Nowy Targ, Płońsk, Poznań, Szczecin, Sandomierz, Rzeszów, Rybnik i Złotów. Łącznie w ciągu 7 lat trwania “Diversity” wzięło w nim udział siedem i pół tysiąca uczniów z całej Polski.

Jury konkursu, złożone z przedstawicieli krakowskich wyższych uczelni, kuratorium, partnerów i patronów medialnych oraz pracowników Motoroli, oceniało wartość merytoryczną i literacką projektów, grafikę oraz poprawność wykonania i wybrało spośród 155 zakwalifikowanych projektów najlepsze strony internetowe w następujących kategoriach:

Za najciekawsze potraktowanie tematu nagrodę otrzymała strona:
“Co dalej z językiem polskim?”– http://lo8.poznan.pl/diversity/  
Jej twórcami są uczniowie VIII Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza
w Poznaniu pod kierunkiem Pani Aliny Gościniak.Nagrodami w tej kategorii są telefony Motoroli L7.

Za najciekawszą szatę graficzną nagrodę otrzymała strona:
“The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/  
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego
w Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa.
Nagrodami w tej kategorii są aparaty cyfrowe oraz drukarki HP.

Za najbardziej przyjazny interfejs użytkownika nagrodę otrzymała strona:
“What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl/  
Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody.
Nagrodami w tej kategorii są akcesoria komputerowe firmy Logitech – Easy Call Desktop.

Nagrodę Internautów otrzymała strona:
Today-Tomorrow, “Vortal przyszłości” http://www.today-tomorrow.yoyo.pl/main.php?lan=pol&des=2&x=52&y=16
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego w Gnieźnie pod kierunkiem pana Sebastiana Pawłowskiego.
Nagrodami w tej kategorii są słuchawki Motoroli Bluetooth.

Nagrodę publiczności otrzymała strona:
“The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/  
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego
w Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa.
Nagrodami w tej kategorii są odtwarzacze MP3

Pozaregulaminową nagrodę ufundowaną przez Feminotekę otrzymała strona:
“What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl/  
Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody.
Nagrodami są książki

Patronami medialnymi tegorocznej edycji “Diversity” są: portal Interia.pl, wortale Edulandia.pl oraz Feminoteka, magazyn “Cogito”. Partnerami są: Hewlett Packard Polska, Logitech Polska oraz Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

Więcej informacji o konkursie na oficjalnej stronie: http://www.diversity.pl/.

W Motoroli, kobiety na wysokich stanowiskach, które zwykle zajmują mężczyźni, nie są czymś wyjątkowym. Czołowe stanowisko wiceprezesa ds. technologii w koncernie od kilku lat zajmuje Hinduska Padmasree Warrior. Bardzo dobrymi przykładami z Polski mogą być: Krystyna Pietrzykowska, zarządzająca zespołem ponad 150 informatyków (mężczyzn) w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, Nina Tootell, odpowiedzialna za całą sieć informatyczną Motoroli w Krakowie oraz Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży telefonów komórkowych Motoroli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

źródło|: Motorola

News Praca Monachium: najpopularniejsze zawody w budowlance i ich perspektywy

Monachium - stolica Bawarii, miasto słynące z niezwykłego połączenia tradycji i nowoczesności. Znane z pięknych zabytków, Oktoberfestu i dynamicznego rynku pracy, przyciąga tysiące pracowników z całego świata. Wśród nich szczególną grupę stanowią fachowcy z branży budowlanej, którym miasto to oferuje nie tylko stabilne zatrudnienie, ale również atrakcyjne perspektywy rozwoju. Jeśli praca Monachium to zagadnienie, które Cię interesuje, ten artykuł jest dla Ciebie! Przyjrzymy się najpopularniejszym zawodom w tej branży i dowiemy się, co może przynieść przyszłość. czytaj więcej

News Wizytówki dla branży IT - zaprojektuj je sam w kreatorze!

Stwórz wyjątkowe wizytówki dla swojej firmy IT w kilka minut! Skorzystaj z intuicyjnego kreatora i zaprojektuj profesjonalne wizytówki, które wyróżnią Twoją markę! czytaj więcej

News Cyberbezpieczeństwo - co to za studia? Gdzie się na nie zapisać?

Cyberbezpieczeństwo to jedna ze specjalności realizowanych w ramach studiów z bezpieczeństwa narodowego, która nie może narzekać na brak popularności. To przyszłościowy wybór dla osób chcących zrobić karierę w branży IT. Co warto wiedzieć o cyberbezpieczeństwie na studiach I stopnia i gdzie się na nie zapisać? czytaj więcej

News Czy grając w gry można nauczyć się programowania?

Zastanawialiście się kiedyś, czy poprzez zabawę w wirtualnym świecie można zdobyć realne umiejętności, takie jak programowanie? To pytanie, które rozpala wyobraźnię zarówno młodych adeptów kodowania, jak i doświadczonych deweloperów. Współczesne podejście do edukacji coraz częściej wykorzystuje metody, które łączą naukę z przyjemnością, a grywalizacja staje się jednym z kluczowych trendów w nauczaniu programowania. Przyjrzymy się, jak gry komputerowe mogą wspierać rozwój umiejętności programistycznych, od prostych aplikacji dla początkujących po zaawansowane projekty, które mogą stać się przepustką do przyszłej kariery w branży IT! czytaj więcej