Archiwalne

Motorola połączy w biegu dookoła świata

11.06.2007

Wieczorem 20 czerwca 2007 dotrą do Polski biegacze Blue Planet Run. Dwudziestu ochotników okrąża kulę ziemską, by pomóc ludziom bez dostępu do wody pitnej. Motorola wyposażyła ich w telefony
i krótkofalówki.

Nowy Jork, Warszawa, 11 czerwca 2007 r. – Motorola wspiera przedsięwzięcie Fundacji Blue Planet Run – pierwszy bieg sztafetowy dookoła świata. Przez 95 dni, 24 godziny na dobę śmiałkowie z trzynastu krajów w wieku od 26 do 60 lat chcą pokonać ponad 24 400 km, by zwrócić uwagę na palący problem braku wody pitnej. Motorola zapewni stałą łączność pomiędzy biegaczami, ekipą techniczną, rodzinami i mediami, dostarczając telefony komórkowe, krótkofalówki oraz inne mobilne akcesoria niezbędne do szybkiej i wygodnej komunikacji.

Sztafeta wystartowała 1 czerwca z Nowego Yorku. W każdym kraju na trasie biegu będą ustawione punkty informacyjne, gdzie będzie można zobaczyć sportowców.

W Polsce biegacze pokonają trasę od Cieszyna, przez Oświęcim, Kraków (21.06 nad ranem), Kielce (21.06), Radom (21/22.06), Warszawę (22.06), Siedlce, do Białej Podlaskiej, gdzie dotrą w nocy z 22/23 czerwca. W Warszawie i Krakowie odbędą się z tej okazji happeningi, mające zwrócić uwagę na postępujący niedobór wody pitnej w Polsce i na świecie.

Co szósty człowiek na świecie nie ma dostępu do świeżej i czystej wody, a co drugi ma zbyt ograniczony, aby korzystać nawet z urządzeń sanitarnych. Ta sytuacja przyczynia się w krajach rozwijających do wielu poważnych chorób ludzi, a nawet może prowadzić do ich śmierci. W Polsce natomiast niepokojące są małe zasoby wód, których przypada trzykrotnie mniej w przeliczeniu na jednego mieszkańca niż wynosi średnia europejska

"Wsparcie telefonami komórkowymi i krótkofalówkami Motoroli jest dla nas niezwykle ważne. Szczególnie przydatny będzie smartfon MOTO Q9 – lekki, dobry do biegania, pozwalający w każdej chwili i wygodnie prowadzić rozmowy i wysyłać e-maile. Dzięki niemu będziemy mogli z każdego zakątka świata dokumentować nasz bieg zdjęciami i filmami" – mówi Matt Kursh, CEO Fundacji Blue Planet Run.

"Blue Planet Run to doskonały przykład realizowanych w Motoroli dwóch wizji: Semaless Mobility i Diversity. Pierwsza to prosta i płynna komunikacja między ludźmi i urządzeniami niezależnie od miejsca i czasu. Druga to idea różnorodności, którą Motorola uważa za podstawę twórczej i efektywnej pracy. Biegacze reprezentujący kontynenty Ziemi wspólnie niosą światu ważną wiadomość, a dzięki nowym technologiom Motoroli przekaz może dotrzeć do większości ludzi na świecie" – mówi Małgorzata Matusiewicz, marketing menedżer Motoroli na region Europy Środkowo-Wschodniej.

źródło: Motorola