Archiwalne

Motorola jak brzytwa podbiła świat

03.10.2007

Sprzedała się już w ponad 100 milionach egzemplarzy, wyznaczyła nowe trendy. Odkąd Motorola wprowadziła na rynek słynną “brzytwę” – MOTORAZR V3 – wygląd telefonu komórkowego stał się naprawdę ważny.

Motorola zaprezentowała po raz pierwszy MOTORAZR V3 w 2004 roku. Płaski i elegancki telefon komórkowy z klapką, wykonany z lotniczego aluminium zachwycił swoim wyglądem – zdecydowanie odbiegającym od ówczesnych standardów – i szybko stał się ikoną stylu.

Pieszczotliwa nazwa “brzytwa” wzięła się od obudowy, która miał zaledwie 13,9 mm grubości. Ta słuchawka nie tylko pięknie wyglądała, miała również bogate wnętrze: aparat fotograficzny, zestaw głośnomówiący, łącze miniUSB i Bluetooth. Kultowa już “V 3-ka” miała dwa kolorowe wyświetlacze, w tym wewnętrzny o przekroju 2,2 cale. Żaden inny model nie miał wtedy tak dużego ekranu. Unikatowa na skalę świata była też klawiatura wycięta laserowo z jednego kawałka metalu.

“Brzytwa” bardzo szybko doczekała się naśladowców. Większość marek zaczęła produkować coraz cieńsze telefony łudząco przypominające V3. Żaden z nich jednak nie zdobył takiej popularności jak MOTORAZR. Nie pierwszy raz Motorola okazała się pionierem w dziedzinie designu. W 1996 roku firma stworzyła model StarTAC – pierwszy na rynku clamshell, czyli telefon z klapką. Takie rozwiązanie przestało być jedynie kwestią gustu i dbałości o styl, ale stało się technicznym udogodnieniem.

Pierwsza “brzytwa” była srebrzystoszara, kolejne modele zaprezentowano w klasycznej czerni i stalowym błękicie. Od tego momentu telefon był cały czas udoskonalany, pojawiły się modele V3x ( wersja 3G) z dwiema kamerami, V3c z technologią EvDO oraz V3i – model oparty na technologii EDGE z m.in. odtwarzaczem MP3 i kartą pamięci. W 2006 roku telefon MOTORAZR V3x zdobył tytuł “najlepszego telefonu trzeciej generacji” na targach 3GSM w Barcelonie.

Motorola nie zapomniała o paniach: specjalnie z myślą o nich powstał MOTORAZR V3 Pink – słuchawka w kolorze ostrego różu. Jako pierwsza na świecie firma rozpoczęła współpracę ze słynnym duetem projektującym modę – Dolce&Gabbana. Efektem mariażu prestiżowego domu mody i Motoroli była limitowana seria srebrno-złotych telefonów komórkowych MOTORAZR V3i Dolce&Gabbana. Pojawiły się też kolejne kolory V3i: ciemny błękit, bordo i fiolet. W 2006 r. Motorola zaprezentowała kolekcję Miami Ink – serię telefonów z oryginalnym laserowym grawerunkiem zaprojektowanym przez znanego tatuażystę Amiego Jamesa. “V3-ka” była używana przez Paris Hilton i Marię Sharapovą.

Motorola zawsze dbała o perfekcyjny wygląd telefonów i jego łatwą personalizację.

W Polsce przeprowadziła akcję, w której każdy posiadacz “brzytwy” mógł zamówić tylnią klapką z wygrawerowanym dowolnym tekstem, np. życzeniami lub własnym imieniem. Równocześnie Motorola udoskonalała technologię, ze szczególnym uwzględnieniem szybkiego dostępu do internetu oraz rozbudowy multimediów. Przełomem było wprowadzenie MOTORAZR maxx V6 i MOTORAZR V3xx – pierwszych na polskim rynku telefonów komórkowych z HSDPA. To jednak nie koniec – Motorola wprowadza na nasz rynek “młodszą siostrę V3-ki” – jeszcze ostrzejszą, jeszcze szczuplejszą i jeszcze nowocześniejszą – informacje już wkrótce.

źródło: Motorola

News Jak wybrać najlepszy Internet? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy

Wybór odpowiedniego Internetu to dziś jedna z ważniejszych decyzji – niezależnie od tego, czy chodzi o dom, mieszkanie, czy biuro. Internet to nie tylko rozrywka i kontakt ze światem, ale przede wszystkim narzędzie pracy, nauki i codziennego funkcjonowania. W dobie wielu dostępnych opcji, różnic w cenach, technologiach i warunkach umowy – warto dobrze się przygotować. Z pomocą przychodzą porównywarki ofert, które w jednym miejscu zestawiają najważniejsze informacje o tym, co oferują najpopularniejsi dostawcy Internetu. czytaj więcej

News Internet satelitarny Starlink dla firm - stabilne połączenie w każdych warunkach

W dzisiejszym świecie cyfrowym szybki i stabilny internet to fundament każdej nowoczesnej firmy. Bez względu na lokalizację, branżę czy skalę działalności – dostęp do niezawodnej sieci wpływa na efektywność pracy, bezpieczeństwo danych i jakość obsługi klientów. Internet Starlink dla firm to innowacyjne rozwiązanie satelitarne, które zapewnia łączność nawet w najbardziej odległych miejscach. Dowiedz się, dlaczego warto w niego zainwestować. czytaj więcej

News Odzyskiwanie danych z telefonu Samsung? Skorzystaj z pomocy profesjonalnego serwisu

Utrata danych z telefonu to sytuacja, która może przydarzyć się każdemu - niezależnie od wieku urządzenia czy stopnia jego eksploatacji. Zalanie, upadek, awaria systemu lub uszkodzenie płyty głównej mogą sprawić, że dostęp do zdjęć, kontaktów czy wiadomości zostanie zablokowany. Jeśli jesteś użytkownikiem Samsunga, nie ryzykuj utraty cennych informacji. Profesjonalne odzyskiwanie danych to skuteczny i bezpieczny sposób na przywrócenie dostępu do utraconych plików - niezależnie od skali uszkodzenia. W takich przypadkach warto zaufać wyspecjalizowanemu serwisowi, który dysponuje wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim zapleczem technicznym. czytaj więcej

News Jak przebiega projektowanie sieci światłowodowych w Polsce?

Sieci światłowodowe odgrywają szczególnie ważną rolę w telekomunikacji, zapewniając nam stabilne i szybkie połączenie internetowe. Rozwiązanie to stało się standardem w nowoczesnych instalacjach teletechnicznych. Ze względu na wysoką przepustowość włókien optycznych to właśnie one coraz częściej wykorzystywane są w infrastrukturze telekomunikacyjnej w dużych, jak i mniejszych aglomeracjach. Aby tego typu sieć mogła powstać, niezbędnym etapem jest jej skrupulatne zaprojektowanie. Jak właściwie przebiega projektowanie sieci światłowodowych w Polsce? Zapraszamy do artykułu. czytaj więcej