Archiwalne

Motorola jak brzytwa podbiła świat

03.10.2007

Sprzedała się już w ponad 100 milionach egzemplarzy, wyznaczyła nowe trendy. Odkąd Motorola wprowadziła na rynek słynną “brzytwę” – MOTORAZR V3 – wygląd telefonu komórkowego stał się naprawdę ważny.

Motorola zaprezentowała po raz pierwszy MOTORAZR V3 w 2004 roku. Płaski i elegancki telefon komórkowy z klapką, wykonany z lotniczego aluminium zachwycił swoim wyglądem – zdecydowanie odbiegającym od ówczesnych standardów – i szybko stał się ikoną stylu.

Pieszczotliwa nazwa “brzytwa” wzięła się od obudowy, która miał zaledwie 13,9 mm grubości. Ta słuchawka nie tylko pięknie wyglądała, miała również bogate wnętrze: aparat fotograficzny, zestaw głośnomówiący, łącze miniUSB i Bluetooth. Kultowa już “V 3-ka” miała dwa kolorowe wyświetlacze, w tym wewnętrzny o przekroju 2,2 cale. Żaden inny model nie miał wtedy tak dużego ekranu. Unikatowa na skalę świata była też klawiatura wycięta laserowo z jednego kawałka metalu.

“Brzytwa” bardzo szybko doczekała się naśladowców. Większość marek zaczęła produkować coraz cieńsze telefony łudząco przypominające V3. Żaden z nich jednak nie zdobył takiej popularności jak MOTORAZR. Nie pierwszy raz Motorola okazała się pionierem w dziedzinie designu. W 1996 roku firma stworzyła model StarTAC – pierwszy na rynku clamshell, czyli telefon z klapką. Takie rozwiązanie przestało być jedynie kwestią gustu i dbałości o styl, ale stało się technicznym udogodnieniem.

Pierwsza “brzytwa” była srebrzystoszara, kolejne modele zaprezentowano w klasycznej czerni i stalowym błękicie. Od tego momentu telefon był cały czas udoskonalany, pojawiły się modele V3x ( wersja 3G) z dwiema kamerami, V3c z technologią EvDO oraz V3i – model oparty na technologii EDGE z m.in. odtwarzaczem MP3 i kartą pamięci. W 2006 roku telefon MOTORAZR V3x zdobył tytuł “najlepszego telefonu trzeciej generacji” na targach 3GSM w Barcelonie.

Motorola nie zapomniała o paniach: specjalnie z myślą o nich powstał MOTORAZR V3 Pink – słuchawka w kolorze ostrego różu. Jako pierwsza na świecie firma rozpoczęła współpracę ze słynnym duetem projektującym modę – Dolce&Gabbana. Efektem mariażu prestiżowego domu mody i Motoroli była limitowana seria srebrno-złotych telefonów komórkowych MOTORAZR V3i Dolce&Gabbana. Pojawiły się też kolejne kolory V3i: ciemny błękit, bordo i fiolet. W 2006 r. Motorola zaprezentowała kolekcję Miami Ink – serię telefonów z oryginalnym laserowym grawerunkiem zaprojektowanym przez znanego tatuażystę Amiego Jamesa. “V3-ka” była używana przez Paris Hilton i Marię Sharapovą.

Motorola zawsze dbała o perfekcyjny wygląd telefonów i jego łatwą personalizację.

W Polsce przeprowadziła akcję, w której każdy posiadacz “brzytwy” mógł zamówić tylnią klapką z wygrawerowanym dowolnym tekstem, np. życzeniami lub własnym imieniem. Równocześnie Motorola udoskonalała technologię, ze szczególnym uwzględnieniem szybkiego dostępu do internetu oraz rozbudowy multimediów. Przełomem było wprowadzenie MOTORAZR maxx V6 i MOTORAZR V3xx – pierwszych na polskim rynku telefonów komórkowych z HSDPA. To jednak nie koniec – Motorola wprowadza na nasz rynek “młodszą siostrę V3-ki” – jeszcze ostrzejszą, jeszcze szczuplejszą i jeszcze nowocześniejszą – informacje już wkrótce.

źródło: Motorola

News Responsywność to podstawa - jak tworzyć strony na każde urządzenie?

W erze cyfrowej, gdzie użytkownicy każdego dnia korzystają z niezliczonej liczby urządzeń do surfowania w sieci, responsywność stron internetowych nie jest już dodatkiem, lecz koniecznością. To fundamentalny krok do zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej na rynku online. Agencja Reklamowa Green Parrot, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach marketingowych, doskonale rozumie, jak ważne jest tworzenie stron internetowych dostosowanych do różnych ekranów. W niniejszym artykule dowiesz się, jak projektować elastyczne i estetyczne strony, które działają płynnie na każdym urządzeniu.

czytaj więcej

News Zadbaj o swój telefon!

Chcesz zainwestować w bezpieczeństwo Twojego sprzętu? Warto zadbać o ochronę ekranu. Zakup szkła hartowanego wysokiej jakości będzie strzałem w dziesiątkę!

- Dlaczego warto kupić szkło hartowane do telefonu?
- Czym się kierować przy zakupie szkła hartowanego? czytaj więcej

News Cyberhigiena dla seniora - jak chronić osoby starsze przed oszustwami online?

Cyfrowy świat może być pełen zagrożeń, szczególnie dla osób starszych, które nie wychowywały się w dobie internetu. Phishing, fałszywe wiadomości od „wnuczka”, złośliwe oprogramowanie udające aktualizacje – to tylko niektóre z niebezpieczeństw, na jakie narażeni są seniorzy. Właśnie dlatego tak ważna jest cyberhigiena, czyli zestaw nawyków, które pomagają bezpiecznie poruszać się po sieci. czytaj więcej

News eSIM nie tylko do smartfona. W jakich urządzeniach można zainstalować taką kartę?

Liczba osób korzystających z kart eSIM rośnie – i nic dziwnego! Dają one więcej możliwości niż tradycyjne karty. Można je przykładowo wykorzystywać także w innych urządzeniach, dzięki czemu dostęp do danych pochodzących ze smartfona, możliwość dzwonienia czy odczytywania SMS-ów dostępne są również na smartwatchach. Gdzie jeszcze można zainstalować kartę eSIM i co dzięki niej można zyskać? czytaj więcej