Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie od decyzji UKE o ukaraniu Telekomunikacji Polskiej za nieprzedłożenie do zatwierdzenia projektu Regulaminu świadczenia usługi Neostrada tp.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie ogłosił w dniu 6 sierpnia 2008 r. wyrok w sprawie nałożenia decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 16 lutego 2007 r. kary pieniężnej w wysokości 100.000 zł na Telekomunikację Polską S.A. za nieprzedłożenie projektu „Regulaminu świadczenia usługi Neostrada tp” przesłanego abonentom wraz z informacją o jego wejściu w życie w dniu 1 grudnia 2006 r.
Sąd oddalił odwołanie TP.
W ustnych motywach rozstrzygnięcia Sąd wskazał, iż TP posiadając, zgodnie z art. 221 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, znaczącą pozycję rynkową w zakresie świadczenia powszechnych usług telefonicznych świadczonych w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych, obowiązana jest do wykonywania obowiązków, o których mowa w art. 46 ust. 3 pkt 4 Prawa telekomunikacyjnego – m.in. do przedstawiania Prezesowi UKE do zatwierdzenia projektu cennika lub regulaminu świadczenia usług.
Sąd stwierdził, iż obowiązki regulacyjne określone w art. 221 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego nie odnoszą się wyłącznie do świadczenia usługi powszechnej, ale również do usług ją uzupełniających.
Ujęta w cenniku świadczenia usług telekomunikacyjnych opłata abonamentowa za utrzymanie łącza, ma odniesienie nie tylko do usług telekomunikacyjnych szerokopasmowych (dostęp do Internetu), ale również wąskopasmowych (wykonywanie połączeń telefonicznych). Utrzymanie łącza nie determinuje świadczonej za jego pośrednictwem usługi telekomunikacyjnej. Sąd przyjął, iż cennik Neostrady tp, zawierający obok kosztów specyficznych także opłatę za utrzymanie łącza, podlegał zatwierdzeniu przez Prezesa UKE jako usługa telekomunikacyjna.
Sąd przyjął, że art. 209 Prawa telekomunikacyjnego jest samodzielną podstawą nałożenia kary i nie wymaga przeprowadzenia postępowania kontrolnego.
Wyrok jest nieprawomocny.
źródło: UKE
News Responsywność to podstawa - jak tworzyć strony na każde urządzenie?
W erze cyfrowej, gdzie użytkownicy każdego dnia korzystają z niezliczonej liczby urządzeń do surfowania w sieci, responsywność stron internetowych nie jest już dodatkiem, lecz koniecznością. To fundamentalny krok do zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej na rynku online. Agencja Reklamowa Green Parrot, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach marketingowych, doskonale rozumie, jak ważne jest tworzenie stron internetowych dostosowanych do różnych ekranów. W niniejszym artykule dowiesz się, jak projektować elastyczne i estetyczne strony, które działają płynnie na każdym urządzeniu.
czytaj więcej