Archiwalne

I kwartał 2010 w Netii także z zyskiem

06.05.2010

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji


6 maja 2010 r. - Netia SA ogłosiła wyniki finansowe za I kwartał 2010. Przychody wyniosły 387 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. w stosunku do I kwartału 2009. Spółka zanotowała zysk EBITDA w wysokości 93,5 mln zł i zysk netto w kwocie 14,3 mln zł. Netia podwyższyła prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych na koniec 2010 r. z 680 tys. do 700 tys.

„I kwartał 2010 r. rozpoczęliśmy bardzo dobrze, pozyskując 44 tys. klientów usług szerokopasmowych. To drugi najlepszy kwartał pod względem poziomu wzrostu netto. Nasza baza klientów usług szerokopasmowych wzrosła do ponad 603 tysięcy, a udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych to już 10,5 proc.” - powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii. – „Po wprowadzeniu łączy o wyższych prędkościach w atrakcyjnych cenach spodziewamy się stabilizacji ARPU z usług szerokopasmowych do końca roku. Wyniki I kwartału wyraźnie pokazują, że Netia jest obecnie spółką zyskowną, a oczekuję dalszego wzrostu rentowności. W kolejnych kwartałach będziemy realizować priorytetowy program Klientomania – który ma na celu dodatkowe zwiększanie jakości świadczonych usług i poziomu obsługi klienta.”

Coraz lepsze wyniki finansowe
Przychody Netii w I kwartale 2010 r. wyniosły 387,0 mln złotych, rosnąc o 3 proc. w stosunku do I kwartału 2009 r. , natomiast EBITDA wyniosła 93,5 mln zł, co stanowiło wzrost o 34 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

W I kw. 2010 roku spółka osiągnęła dodatnie przepływy pieniężne na poziomie operacyjnym (bez uwzględnienia nabycia sieci ethernetowych) w kwocie 64,5 mln zł.
Spółka odnotowała też zysk netto w wysokości 14,3 mln zł.

Środki pieniężne i obligacje skarbowe wykazane przez Netię na dzień 31 marca 2010 r. wyniosły 206,3 mln zł, a środki dostępne w ramach niewykorzystanej linii kredytowej to 295 mln zł.

Dynamiczny wzrost liczby klientów
Liczba klientów usług szerokopasmowych na dzień 31 marca 2010 r. wyniosła 603 tys., co stanowi wzrost o 8 proc. z poziomu 559 tys. na koniec grudnia 2009 roku. Niemal wszyscy nowi klienci zostali pozyskani w sposób organiczny.

Liczba klientów usług głosowych na dzień 31 marca 2010 r. wyniosła 1 173 008, co stanowiło wzrost o 1 proc. z poziomu 1 158 448 na koniec 2009 r.

Szacowany przez Spółkę udział w rynku aktywacji netto stacjonarnego dostępu do internetu w I kwartale 2010 r. wyniósł 35 proc., natomiast udział Netii w rynku wzrósł do 10,5 proc. (z 8,4 proc. w I kw. 2009 r.).
W I kwartale 2010 r. spółka miała łącznie 59 505 klientów, obsługiwanych na bazie LLU, co zapewnia jej pozycję lidera w zakresie rozwoju tych usług w Polsce.

Dodatkowo Spółka podwyższyła prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych na koniec 2010 r. (bez uwzględnienia potencjalnych akwizycji) z 680 tys. do 700 tys. Pozostałe elementy prognozy na 2010 rok oraz prognoza średnioterminowa pozostają bez zmian.

źródło: Netia

News Tusze i tonery do drukarki zamawiaj przez internet. To proste!

Tusze i tonery to podstawowy materiał eksploatacyjny drukarek, tak często wykorzystywanych w biurach, szkołach i domach. Choć obydwa przeznaczone są do tych popularnych urządzeń, to nie można używać ich zamiennie. Tusze stosowane są bowiem w urządzeniach atramentowych, a tonery w laserowych. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej. Jak działają tonery, a jak tusze do drukarki? Gdzie kupić tusze i tonery w Warszawie - stacjonarnie i przez internet? Podpowiadamy! czytaj więcej

News Wysokiej klasy skórzane etui na Samsung Galaxy S8 – co może Ci zapewnić?

Każdy klient oczekuje, że jego inwestycja będzie w pełni satysfakcjonująca. Nikt nie chce jednak przepłacać za swoje wyposażenie, a akcesoria do telefonów komórkowych potrafią być niezwykle drogie. Szukając przykładów, nie trzeba sięgać daleko i wykorzystywać do tego celu zaawansowanych modułów, które wchodzą w skład układu smartfona. Wystarczy klasyczne skórzane etui na Samsung Galaxy S8, które powinien posiadać każdy użytkownik dotykowego telefonu komórkowego. czytaj więcej

News Stworzyli aplikację, dzięki której tworzenie napisów do filmów stało się banalne

Lubelska firma tłumaczeniowa rewolucjonizuje rynek tworzenia napisów do filmów wideo. Oprogramowanie wykorzystywane w tym celu jest skomplikowane i nieefektywne — skarży się środowisko. Aplikacja Subtiled.com to prosta alternatywa. Jej twórcy przekonują, że swoją funkcjonalnością zostawia konkurencję daleko w tyle. czytaj więcej

Netia Netia na mundial: TVP Sport HD i Strefa Kibica w Netia Playerze

Od wtorku, 12 czerwca Netia wprowadza do podstawowej oferty, bez dodatkowych opłat, kanał TVP Sport HD. Oprócz tego, podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, na Netia Playerach dostępna będzie specjalna zakładka – Strefa Kibica. czytaj więcej