Archiwalne

Gadu-Gadu zmieni właściciela

04.10.2007

Firma Naspers Ltd działająca w branży Internetu i mediów, ogłosiła dzisiaj publicznie zamiar kupna 100% udziałów spółki Gadu-Gadu S.A. poprzez zależne od siebie spółki Myriad International Holdings B.V. i MIH Poland Holdings B.V.

Naspers planuje objąć wszystkie akcje do 13 grudnia 2007 roku.

Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. – większościowy akcjonariusz spółki Gadu-Gadu S.A., posiadający 55,05% akcji – zdecydował się sprzedać swoje udziały firmie Naspers Ltd, dzięki czemu nowy akcjonariusz nabędzie pakiet kontrolny akcji Gadu-Gadu S.A.

- Gadu-Gadu to jedna z najlepszych inwestycji, jakie rozwijaliśmy w funduszu. Po ponad siedmiu latach uznaliśmy, że przyszedł czas na zmiany w portfela zarządzanych przez nas spółek – mówi Mariusz Banaszuk, Prezes Zarządu Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. – W ciągu siedmiu lat zarządzania spółką, Gadu-Gadu urosło z małego przedsięwzięcia, programu komputerowego do dynamicznej spółki giełdowej, zatrudniającej 100 osób i oferującej usługi dla 6 milionów osób. To także jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek internetowych.

Pozyskanie międzynarodowego inwestora branżowego jest kolejnym, po debiucie giełdowym, milowym krokiem w historii rozwoju Gadu-Gadu. To również potwierdzenie atrakcyjności przyjętej przez spółkę strategii rozwoju - rozwijania projektów z zakresu komunikacji, telekomunikacji i mediów. We wszystkich tych obszarach nowy większościowy akcjonariusz posiada już bogate doświadczenie.

Naspers, notowany m.in. na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, jest globalną korporacją działającą na światowym rynku mediów i Internetu – od Stanów Zjednoczonych przez Europę po Azję. Naspers poprzez zależną od siebie spółkę MIH Holding jest współudziałowcem w firmie Tencent, będącej producentem największego chińskiego komunikatora internetowego QQ (100 mln użytkowników) oraz posiada znaczące udziały w popularnym rosyjskim serwisie Mail.ru, z którego korzysta miesięcznie 30 milionów internautów.

Decyzja Naspers o zainwestowaniu w spółkę Gadu-Gadu to część strategii angażowania się firmy w obiecujące przedsięwzięcia internetowe na rynkach wschodzących.
    
Gadu-Gadu S.A. będzie pierwszą inwestycją Naspers w Polsce i w tej części Europy, poza Holandią, w której Naspers prowadzi już działalność.

Dzięki pozyskaniu inwestora branżowego Gadu-Gadu S.A. otrzyma dostęp do światowego know-how z zakresu Internetu i mediów. To bezcenne wsparcie okaże się przydatne nie tylko przy rozwijaniu rodzimych projektów – komunikatora Gadu-Gadu, serwisu MojaGeneracja.pl, Gadu Radia, usług telekomunikacyjnych – ale także przy rozpoczętej już ekspansji Gadu-Gadu na rynki zagraniczne.

źródło: GG

News Co tak właściwie zmieni nowy standard nadawania DVB-T2?

Obecna na rynku od 2013 roku telewizja naziemna nadawana w standardzie DVB-T1 cieszy się dużą popularnością. Należy jednak pamiętać, że w tym roku standard nadawania ulegnie zmianie, ponieważ powszechnie stosowany będzie DVB-T2. Co to oznacza dla odbiorców telewizji naziemnej? Czy konieczna będzie wymiana telewizora na nowy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule. czytaj więcej

News Kto dzwoni? Jak sprawdzić nieznany numer w sieci?

Prawie codziennie ktoś do nas dzwoni - na ekranie naszego urządzenia pojawia się wówczas komunikat o połączeniu, które pochodzi z konkretnego numeru. Zazwyczaj powiązany jest on z jakimś kontaktem z naszej listy - nasz numer mają przecież znajomi, przyjaciele czy rodzina. Zdarza się jednak, że nie znamy numeru, który próbuje się z nami skontaktować. Może budzić to uzasadniony niepokój - zwłaszcza w świetle oszustw czy naciągnięć telefonicznych. Okazuje się jednak, że w większości przypadków możemy sprawdzić, kto do nas dzwoni. czytaj więcej

News Dlaczego warto przejść na nowy standard telewizji naziemnej DVB-T2?

Zmiany w telewizji naziemnej zawsze budzą wiele zastrzeżeń i obaw o to, jak wiele trzeba będzie dokupić, aby móc z niej korzystać. Ostatnim razem, mniej więcej dziesięć lat temu, zmiany były dość drastyczne, gdyż przechodziliśmy ze standardu sygnału analogowego na wersję cyfrową, która jest całkiem inną technologią. Tym razem zmiany nie będą aż tak dotkliwe. Co tak naprawdę się zmieni i dlaczego warto się zainteresować tym tematem? czytaj więcej

News Jak zyskać na sprzedaży firmy? Poznaj skuteczne sposoby na zwiększanie wartości marki i firmy

Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki? czytaj więcej

News Namierzanie telefonu i właściciela sprzętu po numerze - czy to możliwe?

Telefony komórkowe są dzisiaj najpopularniejszymi urządzeniami mobilnymi. Smartfonami posługują się już niemal wszyscy - korzystają z nich zarówno seniorzy, jak i nawet kilkuletnie dzieci. Nowoczesne technologie dają ogromne możliwości. Dziś za pośrednictwem takiego sprzętu porozmawiamy ze znajomymi, połączymy się z internetem i zrobimy świetnej jakości zdjęcie. Każdy kij ma jednak dwa końce - w przypadku telefonów drugim są z pewnością zagrożenia płynące z ich używania. Komórki i telefony są częstym celem złodziei i oszustów, przed którymi możemy się jednak skutecznie bronić. Czy możliwe jest namierzenie telefonu? Czy jesteśmy w stanie zweryfikować właściciela na podstawie numeru? czytaj więcej