Archiwalne

FreecoNet można połączyć z firmowymi bazami danych

12.12.2007

"Aplikacja” to najnowsza usługa FreecoNet . Przeznaczona jest dla biznesu i instytucji, które dzięki niej mogą udostępnić część swoich usług za pośrednictwem zwykłego telefonu.

Usługa „Aplikacja” pozwala firmom i instytucjom na stworzenie dla klientów kolejnego kanału dostępu do własnej bazy danych, przy wykorzystaniu linii telefonicznej i technologii syntezy mowy. Polega to na tym, że klient, łącząc się z infolinią i wybierając na klawiaturze telefonu określone komendy, może zyskać dostęp do wybranych danych firmy. Są mu one przekazywane głosowo, z użyciem syntezatora mowy. Usługa działa też w drugą stronę – klient może wprowadzić z klawiatury telefonu dane, które zostaną zapisane w bazie danych.

„Przykładem zastosowania usługi „Aplikacja” mogą być dziekanaty uczelni wyższych. W tym przypadku studenci mogliby z własnego telefonu, po wpisaniu np. numeru indeksu, sprawdzić otrzymany stopień z zaliczenia czy egzaminu. Z kolei zaimplementowanie takiego rozwiązania w instytucjach typu wodociągi czy zakłady energetyczne, znacznie ułatwiłoby im pracę. Odbiorcy ich usług mogliby np. zgłaszać stan licznika za pomocą telefonu. Możliwości wykorzystania „Aplikacji” są praktycznie nieograniczone” - przekonuje Jan Wyrwiński, Kierownik Projektu FreecoNet.

Jak podkreśla przedstawiciel FreecoNet, usługę „Aplikacja” można też zastosować w mniejszych firmach, np. w sklepach internetowych. Tutaj może być przydatna np. przy sprawdzaniu statusu realizacji zamówienia ze zwykłego telefonu.

„Aplikacja” działa w oparciu o technologię syntezy mowy. By z usługi skorzystać, należy najpierw założyć konto we FreecoNet, a następnie w panelu użytkownika skonfigurować ją. Dla poprawnego działania „Aplikacji”, konieczna jest dodatkowa konfiguracja usługi przez programistę.

źródło: FreecoNet