Archiwalne

Ericsson zapewni dostęp do usług lokalizacyjnych 29 milionom abonentów w Indonezji

03.11.2009

Indosat, drugi co do wielkości operator telekomunikacyjny w Indonezji, wprowadza zaawansowane usługi lokalizacyjne dla 29 milionów swoich abonentów, wykorzystując technologię firmy Ericsson. Usługi te polegają na dostarczaniu informacji dostosowanych do miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Umożliwiają one np. sprawdzenie, gdzie znajduje się członek rodziny i jakie jest natężenie ruchu samochodowego w danej chwili. Mogą też zostać wykorzystane do wysyłania alarmów przez służby bezpieczeństwa publicznego.

Indonezja jest czwartym krajem na świecie pod względem liczby ludności. Ma ponad 230 milionów mieszkańców. Liczba użytkowników telefonii mobilnej wynosi tam obecnie około 120 milionów, co oznacza penetrację rynku na poziomie niewiele ponad 50%. Każdego roku przybywa 17 milionów nowych abonentów.

Usługi lokalizacyjne rozszerzają dotychczas używane aplikacje mobilne o element miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Są więc bardziej spersonalizowane i lepiej spełniają oczekiwania firm oraz użytkowników indywidualnych dotyczące bezpieczeństwa, wydajności i wygody. Przedsiębiorstwom ułatwiają m.in. efektywniejsze wykorzystanie personelu usługowego i zarządzanie flotą środków transportu poprzez śledzenie pojazdów na trasach. Klient indywidualny może np. zostać powiadomiony o wyprzedaży garniturów męskich w pobliskim domu towarowym, jeżeli oczywiście sobie takich informacji zażyczy.

Usługi te są coraz częściej wykorzystywane w celach związanych z handlem i reklamą. Każdy użytkownik może zdefiniować dla siebie strefy (w domu, w pracy itp.), w których będą obowiązywać stawki specjalne za połączenia telefoniczne. Aplikacje lokalizacyjne pomagają też w ratowaniu ludzi, ponieważ umożliwiają odpowiednim służbom dokładne określenie położenia użytkownika. Mogą również posłużyć do wysyłania alarmów o trzęsieniach ziemi lub tsunami.

Od października 2009 r. ponieważ aplikacje rozszerzonych usług lokalizacyjnych są już dostępne dla każdego telefonu, więc Indosat może dotrzeć z nową ofertą do wszystkich swoich abonentów. Użytkownik bez problemu znajdzie np. restaurację za pomocą zwykłego telefonu z protokołem WAP (Wireless Appliocation Protocol). Aplikacja, współdziałając z komponentami technologii firmy Ericsson, określi jego położenie i dostarczy mu listę restauracji znajdujących się w określonej odległości. Coraz więcej telefonów jest dziś wyposażonych w system GPS, co pozwala na świadczenie takich usług z dokładnością do 10-30 metrów.

„Nasza oferta zyskała nowy wymiar” – mówi Guntur S. Siboro, dyrektor ds. marketingu w firmie Indosat. „Dzięki usługom lokalizacyjnym klienci mogą zaoszczędzić czas oraz zwiększyć swoje bezpieczeństwo i efektywność działania”.

Arun Bansal, prezes firmy Ericsson Indonesia, dodaje: „Nasze rozwiązanie ma już dobrą pozycję na rynku. Cieszymy się, że zyskaliśmy pierwszego klienta w Azji Południowo-Wschodniej. To wspaniałe, że razem z firmą Indosat możemy udostępnić nowoczesne usługi 29 milionom nowych klientów”.

źródło: Ericsson