Archiwalne

Ericsson pomaga uruchomić internetowe centrum aplikacji operatora Idea Cellular

17.02.2011

Idea Cellular zamierza uruchomić własne internetowe centrum aplikacji oparte na rozwiązaniu eStore firmy Ericsson. 84 miliony klientów Idei będzie mogło korzystać z 30.000 aplikacji dostosowanych do większości urządzeń mobilnych i portfeli elektronicznych. Idea wprowadzi nowe usługi w oparciu o model biznesowy „Oprogramowanie jako usługa” firmy Ericsson.

Idea Cellular, trzeci pod względem wielkości przychodów operator telefonii komórkowej w Indiach obsługujący ponad 84 miliony abonentów, zamierza uruchomić własne internetowe centrum aplikacji (ang. Online Application Store) oparte na rozwiązaniu eStore firmy Ericsson. Wykorzystując model biznesowy firmy Ericsson „Oprogramowanie jako usługa” (ang. Software as a Service) Idea będzie mogła rozpocząć opłacaną działalność na rynku aplikacji mobilnych i łatwo wprowadzać nowe usługi dla abonentów. Współpraca między firmami Idea i Ericsson umożliwi wspomaganie społeczności programistów, co zaowocuje wprowadzaniem bogatszych, bardziej użytecznych i lepszych aplikacji i gier dostępnych dla abonentów.

Centrum aplikacji zapewni klientom Idei doskonały interfejs użytkownika oraz przejrzyste i przystępne ceny. Wszyscy abonenci Idei korzystający z technologii 2G i 3G oraz urządzeń mobilnych umożliwiających przeglądanie Internetu będą mogli wybierać wśród ponad 30 000 aplikacji — zarówno darmowych, jak i płatnych.

„Dzięki połączeniu platform internetowej i mobilnej to centrum aplikacji będzie oferować użytkownikom bogate możliwości” — powiedział Ambrish Jain, dyrektor ds. operacyjnych firmy Idea Cellular. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości współpracy z firmą Ericsson przy opracowywaniu tej platformy opartej na najnowszej technologii oraz treści, które zapewnią przeszło 84 milionom abonentów Idei w Indiach najlepszą, atrakcyjną rozrywkę i dostęp do informacji. Po wprowadzeniu usług 3G centrum będzie oferować również aplikacje 3G”.

W raporcie „ India Country Study 2010” opracowanym przez Ericsson ConsumerLab podkreśla się że wśród indyjskich abonentów coraz popularniejsze stają się nowe wzorce korzystania z telefonów komórkowych. Coraz częściej używają oni swoich telefonów do funkcji wykraczających poza zwykłe rozmowy i wysyłanie SMS-ów. Najchętniej korzystają z usług wymagających przesyłania dużej ilości danych, takich jak gry, pobieranie multimediów i aplikacje rozrywkowe. Są to usługi najbardziej opłacalne dla operatorów.

„Za pomocą naszego rozwiązania eStore i modelu ‘Oprogramowanie jako usługa’ Ericsson jednoczy operatorów, programistów i użytkowników” — powiedział Gowton Achaibar, dyrektor oddziału regionalnego firmy Ericsson w Indiach. „Umożliwiając swojemu działowi operacji biznesowych zarządzanie wszystkimi relacjami i umowami oraz wykorzystując dotychczasowe partnerstwo z dostawcami treści i twórcami aplikacji Idea może osiągnąć duże sukcesy na rynku aplikacji mobilnych”.

Zgodnie z warunkami umowy firma Ericsson jest odpowiedzialna za kompleksowe zarządzanie usługami, w tym operacje techniczne, zarządzanie współpracą z dostawcami treści, testowanie i badanie przydatności oraz operacje biznesowe.

źródło: Ericsson