Archiwalne

Ericsson o strategii

30.06.2008

70 proc. mobilnych internautów będzie w następnych latach korzystać z technologii HSPA. Ericsson jest i będzie najważniejszym jej dostawcą.

Ericsson utrzymuje swoją wiodąca pozycję wśród firm telekomunikacyjnych – zapewnia Carl-Henric Svanberg, prezes firmy Ericsson. To efekt realizowanej strategii koncernu. Działalność związana z budową sieci telekomunikacyjnych pozostaje nadal głównym źródłem przychodów Ericssona. Jednak coraz ważniejsze dla firmy stają się usługi profesjonalne oraz multimedia. Ericsson umacnia się też na rynkach wschodnich – przede wszystkim w Chinach i w Indiach.

Carl-Henric Svanberg, prezes Ericsson podsumowuje obecną sytuację firmy. Ericsson ma dominującą pozycję na rynku i z sukcesem wykorzystuje efekt skali. Ma też najlepsze w tej branży marże. Inwestuje w przyszłościowe obszary, które generują szybki wzrost. Swój potencjał zwiększa przez akwizycje. Ericsson jest dostawcą pełnych rozwiązań do szerokopasmowego Internetu – zarówno, jeśli chodzi o technologie mobilne, jak i stacjonarne. Stale rozwija własne unikalne rozwiązania. Obecnie ma zarejestrowanych ponad 23 tys. patentów. Zatrudnia 19,3 tys. pracowników w swoich działach R&D.

Ericsson dostarcza dominujące obecnie bezprzewodowe technologie dla 3G. Wśród nich jest HSPA, która pozwala operatorom wprowadzać nowe usługi mobilne, takie jak telewizja, wideo, muzyka oraz dostęp do szybkiego internetu. Ericsson brał już udział w uruchomieniu 90 z istniejących 185 komercyjnych wdrożeń sieci HSPA. Według szacunków firmy, właśnie z HSPA korzystać będzie wkrótce 70 proc. wszystkich odbiorców mobilnego Internetu. Ericsson ma w ofercie także rozwiązania dla technologii WiMax, choć nie zamierza ich intensywnie rozwijać. Według specjalistów firmy, WiMax pozostanie technologią niszową.

Ericsson opracował też nową technologię, jaką jest LTE (Long Term Evolution). Pozwoli ona na transmisję danych z prędkością ponad 100 Mb/s, a nawet 300 Mb/s. Komercyjne zastosowania LTE będą dostępne w 2009 roku. Standard ten popierają najwięksi światowi operatorzy.
Zarząd Ericssona jest przekonany, że przyszłością telekomunikacji są powszechnie dostępne multimedia. Ich rozwój będzie przyspieszał wraz z upowszechnianiem się technologii LTE. Ericsson ma gotowe rozwiązania pozwalające na świadczenie takich usług, jak IPTV, telewizja mobilna (w technologii MBMS), usługi interaktywne. Te nowości będą źródłem dodatkowych przychodów dla operatorów i firm medialnych.

Nowe technologie rozwijają się bardzo szybko zwłaszcza na młodszych, wschodnich rynkach. Chińskie firmy stały się największym klientem firmy Ericsson, generując już 7 proc. przychodów spółki. Zaraz za nimi plasują się Indie, które pod względem przychodów są dla koncernu równie ważnym rynkiem, jak USA. Na obu Ericsson realizuje po 6 proc. swoich przychodów.

Firma zamierza też rozwijać swój dział usług profesjonalnych. Obecnie jest numerem 1 w tej branży i ma aż dziesięcioprocentowy udział w rynku. Strategicznym krajem dla rozwoju tych usług jest Polska, gdzie Ericsson chce otworzyć kolejne, ósme już Globalne Centrum Nadzoru i Zarządzania Sieci. Jego największymi klientami w Polsce są Netia i Polkomtel.

źródło: Ericsson

News eSIM nie tylko do smartfona. W jakich urządzeniach można zainstalować taką kartę?

Liczba osób korzystających z kart eSIM rośnie – i nic dziwnego! Dają one więcej możliwości niż tradycyjne karty. Można je przykładowo wykorzystywać także w innych urządzeniach, dzięki czemu dostęp do danych pochodzących ze smartfona, możliwość dzwonienia czy odczytywania SMS-ów dostępne są również na smartwatchach. Gdzie jeszcze można zainstalować kartę eSIM i co dzięki niej można zyskać? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowe aplikacje biznesowe innovaphone rewolucjonizują współpracę i zarządzanie

Nowa wersja oprogramowania zwiększa wydajność pracy zespołowej

Sindelfingen, 24 kwietnia 2025 – innovaphone, wiodący dostawca nowatorskich rozwiązań w dziedzinie cyfrowej komunikacji korporacyjnej, systematycznie wzbogaca swoje portfolio aplikacji biznesowych. Celem jest uczynienie współpracy wewnątrz organizacji i poza nią jeszcze bardziej intuicyjną, wydajną i komfortową. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Bakotech rozszerza portfolio o nagradzane rozwiązania ThreatDown od Malwarebytes

Bakotech poszerza swoje portfolio o rodzinę rozwiązań ThreatDown firmy Malwarebytes, przejmując ich dystrybucję w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz na Węgrzech. Produkty ThreatDown doskonale uzupełniają istniejące systemy zabezpieczeń, skutecznie wykrywając i neutralizując zagrożenia w czasie rzeczywistym. To partnerstwo stanowi kolejny krok w dostarczaniu kompleksowych i elastycznych rozwiązań cybersecurity, dostosowanych do dynamicznie zmieniających się potrzeb firm. czytaj więcej

News Profesjonalna strona internetowa - fundament sukcesu w biznesie

Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana witryna to dziś jeden z podstawowych elementów prowadzenia firmy. Profesjonalna strona internetowa wspiera sprzedaż, buduje zaufanie i zapewnia widoczność w sieci. Kluczowe są nie tylko estetyka i funkcjonalność, ale też odpowiednie przygotowanie pod SEO. Dlatego warto podejść do tematu kompleksowo – od projektu po promocję. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Odkrywając trendy i możliwości w cyberbezpieczeństwie: strategia Fortry oczami Darrena Gale’a

Bakotech omawia z Darrenem Gale'em z Fortra perspektywy rozwoju rynku cyberbezpieczeństwa w Polsce, kluczowe rozwiązania oferowane przez firmę oraz wizję przyszłości w kontekście zmieniających się wyzwań technologicznych. W rozmowie poruszono również trendy w ochronie danych, ofensywnym bezpieczeństwie i strategii rozwoju Fortra. Wywiad rzuca światło na kierunki rozwoju firmy dostarczającej zaawansowane narzędzia wspierające organizacje w walce z cyberzagrożeniami. czytaj więcej