Archiwalne

easyCALL we wszystkich strefach numeracyjnych

05.05.2009

easyCALL uruchomił swoje usługi we wszystkich czterdziestu dziewięciu strefach numeracyjnych.

Ostatnimi przyłączonymi strefami były strefy nowosądecka (018), pilska (067) oraz trzy dolnośląskie - wałbrzyska (074), jeleniogórska (075) i legnicka (076), w których numeracja została udostępniona klientom operatora piątego maja 2009 roku. easyCALL stał się tym samym jedynym alternatywnym usługodawcą VoIP, udostępniającym tanie rozmowy we wszystkich strefach numeracyjnych.

easyCALL w ostatnim czasie systematycznie poszerzał grupę obsługiwanych przez siebie stref lokalnych. Proces ten miał naturalny kres - mianowicie wprowadzenie obsługi wszystkich, czterdziestu dziewięciu lokalnych stref numeracyjnych. Ostatnimi przyłączonymi strefami były strefy nowosądecka (018), pilska (067) oraz trzy dolnośląskie - wałbrzyska (074), jeleniogórska (075) i legnicka (076), w których numeracja została udostępniona klientom operatora piątego maja 2009 roku.

- Dochodzenie do tak szerokiego zasięgu zajęło nam kilkanaście miesięcy. Za każdym razem, w każdej strefie numeracyjnej musieliśmy uzgadniać punkty styku sieci, negocjować z tradycyjnymi operatorami, wdrażać i wstępnie testować obsługę połączeń. To ogrom pracy, zarówno "papierkowej" jak i technicznej. Ale opłaciło się. Dzięki temu staliśmy się pierwszym alternatywnym operatorem telefonii internetowej oferującym usługi we wszystkich 49 lokalnych strefach numeracyjnych - wyjaśnia zadowolony Michał Jakubowski, prezes easyCALL. - Teraz telefon internetowy w easyCALL jest dostępny z lokalnym numerem dla wszystkich mieszkańców naszego kraju. Oferowane przez nas w standardowym pakiecie usługi dodatkowe czynią zaś z telefonii internetowej, pełny funkcjonalnie, co pragnę podkreślić, odpowiednik tradycyjnego telefonu, wzbogacony jednak o główny atut telefonii internetowej, czyli bardzo niskie ceny połączeń - uzupełnia Michał Jakubowski.

W wielu strefach - na przykład chełmskiej czy łomżyńskiej - easyCALL wchodził na rynek jako pierwszy operator taniej telefonii internetowej. Jak zapewnia Michał Jakubowski, we wszystkich strefach klienci operatora mogą korzystać z pełnej palety usług, czyli połączeń głosowych, faksowych, fax2mail, połączeń alarmowych czy możliwości dopisania do publicznych spisów abonentów telefonicznych.

easyCALL umożliwia także przenoszenie numerów od innych operatorów, we wszystkich strefach, w których obecnie posiada numerację. Abonenci którzy nie zamierzają korzystać z numerów lokalnych, mogą zaś w easyCALL wybrać numerację niegeograficzną 0-39, na którą z dowolnego miejsca w kraju dzwoni się po stawce połączenia lokalnego.

źródło: easyCALL