Archiwalne

Cisco Systems wprowadza na rynek rozwiązanie HealthPresence Telemedicine

22.03.2010


Zaawansowana technologia współdziałania oparta na mechanizmach wideo zapewnia pacjentom kompleksową i bezpieczną - zdalną opiekę medyczną, porównywalną do wizyty u lekarza domowego lub specjalisty.

Na konferencji towarzystwa ds. systemów informacji medycznej i zarządzania medycznego (Healthcare Information and Management Systems Society — HIMSS) w Atlancie firma Cisco Systems poinformowała o dostępności platformy Cisco HealthPresenceTM. Cisco HealthPresence to zaawansowana platforma technologiczna do zdalnej opieki medycznej, która umożliwia pacjentom nieporównywalny z jakimkolwiek dotychczasowym rozwiązaniem kontakt z przedstawicielami służby zdrowia w celu uzyskania konsultacji lekarskich. Tradycyjne rozwiązania z zakresu zdalnej medycyny i zdalnej opieki zdrowotnej opierały się głównie na fizycznym kontakcie ze świadczeniodawcą. Dodatkowo - Cisco HealthPresence rozwiązuje cztery istotne problemy związanym ze świadczeniem opieki medycznej:

  • Dostępność personelu medycznego (ograniczona, niewystarczająca liczba i wydajność).
  • Współdziałanie (konsultacja pacjenta przez kilku lekarzy, konsylium kilku lekarzy, spotkania grup pacjentów).
  • Wymiana informacji (możliwość współdzielenia i podglądu istotnych informacji medycznych).
  • Personalizacja (zaangażowanie pacjentów tak, aby stali się bardziej aktywnymi uczestnikami konsultacji).

Cisco HealthPresence rozszerza dostęp do usług klinicznych i opieki medycznej.

Rozwiązanie HealthPresence zapewnia nowy, wyższy poziom jakości konsultacji medycznych, integrując dwie nowe technologie: Cisco TelePresenceTM i Cisco® Unified Communications. Dzięki wysokiej jakości usługom wideo i audio oraz możliwości podłączenia urządzeń medycznych, rozwiązanie Cisco HealthPresence gwarantuje współdziałanie i personalizację na poziomie rzadko osiąganym podczas tradycyjnych konsultacji osobistych. Pacjenci korzystający z HealthPresence mogą oglądać obrazy i słyszeć dźwięk z różnych urządzeń diagnostycznych, np. cyfrowych stetoskopów, dzięki czemu mogą aktywnie uczestniczyć w konsultacji wspólnie z lekarzami.

Podczas przeprowadzanych w 2008 r. testów rozwiązania HealthPresence pacjenci twierdzili, że dzięki możliwości oglądania obrazów oraz przeprowadzanej w czasie rzeczywistym transmisji informacji fizjologicznych mogą w większym stopniu uczestniczyć w konsultacjach medycznych.

Z kolei lekarze twierdzili, że rozwiązanie HealthPresence umożliwia im bardziej wydajne leczenie.
Co ważne, HealthPresence umożliwia członkom zespołu opiekującego się pacjentem uczestnictwo
w konsultacjach, co tworzy nowe sposoby realizacji i koordynacji opieki medycznej. Na tym polega przewaga tego rozwiązania w stosunku do typowych rozwiązań telemedycznych, a nawet tradycyjnych badań osobistych. Dzięki HealthPresence lekarze i specjaliści, terapeuci i rehabilitanci, członkowie rodziny oraz opiekunowie mogą uczestniczyć w opiece nad chorym i jej planowaniu.

Te nowe możliwości są kluczowe, aby technologie informatyczne i telekomunikacyjne mogły odgrywać istotną rolę w ulepszeniu dostępu do opieki medycznej, zwiększeniu jej jakości oraz opłacalności.

źródło: Cisco

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

News Przenieś komunikację biznesową „w chmury”

Aby jak najsprawniej funkcjonować i odnieść sukces na rynku potrzebujesz skutecznych rozwiązań komunikacyjnych, najlepiej takich, które zapewnią nie tylko dostęp do nowoczesnych urządzeń, ale także do wydajnej platformy, która ułatwi codzienne zarządzanie i elastyczny model wdrożenia, dopasowany do potrzeb Twojej firmy i oczekiwań Twoich pracowników. Czy istnieje taka „magiczna” formuła? Marka Yeastar twierdzi, że jest nią połączenie centrali PBX w chmurze i platformy z usługami z zakresu Unified Communication zebranymi w elastyczne modele biznesowe. To wszystko, czego potrzebujesz do obsługi komunikacji biznesowej teraz w dystrybucji Impet Computers. czytaj więcej

News Program ERP. Nieunikniona inwestycja w nową jakość

Każdy przedsiębiorca chce, aby prowadzona przez niego firma nieustannie się rozwijała. Warto mieć jednak na uwadze że wzrost liczby klientów i pracowników niesie ze sobą nowe wyzwania, związane z efektywnym zarządzaniem dostępnymi zasobami. Jaką rolę odgrywa wtedy odpowiednio dobrane oprogramowanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa? czytaj więcej

News Chłodząca mata na fotel samochodowy na upalne dni

Medivon, wiodący producent urządzeń do masażu i akcesoriów healthcare, wprowadza na rynek matę chłodzącą CF-2204-PK ICE. Jest to urządzenie, które sprzyja utrzymaniu optymalnej temperatury ciała – chłodzi i wentyluje, ale przede wszystkim podnosi komfort jazdy samochodem. czytaj więcej