Archiwalne

50 milionów ludzi bardziej mobilnych w chińskim serwisie społecznościowym

21.10.2009

Ericsson i Kaixini01, największy i najszybciej rosnący portal społecznościowy w Chinach łączą swoje siły poprzez zawarcie 3 letniego partnerstwa na rzecz rozwoju innowacyjnych aplikacji mobilnych. Aplikacje te pomogą milionom użytkowników dostęp do serwisu gdziekolwiek się znajdują i kiedykolwiek chcą.

Uruchomiony w marcu 2008 roku, Kaixin001 posiada już ponad 50 milionów użytkowników pośród osób posługujących się językiem chińskim na świecie. Serwis odnotowuje około dwieście tysięcy rejestracji nowych użytkowników dziennie.

Obecnie użytkownicy uzyskują dostęp do strony internetowej poprzez komputer osobisty. Dzięki współpracy firm Ericsson i Kaixin001 powstaną nowe aplikacje, które pozwolą użytkownikom zarządzać wirtualną przestrzenią, łączyć się z przyjaciółmi i pozostawać w trybie on-line przy użyciu telefonu komórkowego bez względu na czas i miejsce.

Przyszłe aplikacje będą umożliwiać wysyłanie zdjęć i filmów z telefonów komórkowych w czasie rzeczywistym, powiadomienia SMS o aktywności ulubionych gwiazd czy też serwisy lokalizacyjne takie jak np.funkcja sprawdzania, czy znajomi są w pobliżu.

Porozumienie zostało zbudowane na portfolio umów partnerskich umów zawartych pomiędzy firmą Ericsson a dostawcami serwisów networkingowych.

Na mocy umowy Ericsson będzie nie tylko pracował wspólnie z Kaixin001 na rzecz rozwoju innowacyjnych aplikacji mobilnych, ale również będzie stwarzał dla chińskiego partnera możliwości współpracy z innymi serwisami społecznościowymi, operatorami telekomunikacyjnymi oraz agencjami reklamowymi w Chinach i na świecie.

Cheng Binghao, szef Kaixin001 powiedział „Jesteśmy bardzo podekscytowani partnerując firmie Ericsson dostarczając użytkownikom zabawę oraz innowacyjne i proste w użyciu aplikacje, które pozwolą im korzystać z serwisu Kaixin001 gdziekolwiek są i kiedykolwiek tego chcą. Partnerstwo to otwiera nowe możliwości generowania przychodów i umożliwia nam podnieść nasz wiodący serwis społecznościowy na jeszcze wyższy poziom.”

Math H Olsson, prezes firmy Ericsson w Chinach powiedział: „Jesteśmy dumni partnerując Kaixin001 w odkrywaniu nieograniczonych możliwości biznesowych w obszarze multimediów oraz Internetu. Ericsson posiada wyjątkowe portfolio multimedialne w świecie, w którym telekomunikacja, Internet oraz media podlegają ciągłej konwergencji.”

źródło: Ericsson