Archiwalne

+ Wyniki finansowe: Zyski LG wzrastają o 125%

30.01.2015

Firma LG Electronics Inc. (LG) ogłosiła najnowsze wyniki finansowe, z których wynika, iż  zysk netto za rok 2014 wyniósł 474,81 mln USD (501,40 mld KRW), co oznacza wzrost o 125% w stosunku do roku 2013.

Zysk operacyjny wzrósł wyraźnie w 2014 roku do poziomu 1,73 mld USD (1,83 bln KRW), co w porównaniu do zeszłorocznego wyniku (1,14 mld USD, czyli 1,25 bln KRW) wskazuje na wzrost o 46%. Skonsolidowany przychód za cały rok wyniósł 55,91 mld USD (59,04 bln KRW), na co miał wpływ dział Mobile i wzrost sprzedaż smartfonów LG aż o 24%.

W czwartym kwartale 2014 skonsolidowany przychód firmy wyniósł 14,06 mld USD (15,27 bln KRW), a zysk operacyjny sięgnął 253,31 mln USD (275,1 mld KRW). W porównaniu do Q4 2013 jest to wzrost o 28%. W związku z zaprzestaniem działalności w segmencie telewizorów plazmowych, odnotowano także w tym okresie stratę, która wyniosła 189,41 mln USD (205,7 mld KRW) netto.

Całoroczny zysk operacyjny działu Home Entertainment firmy LG wyniósł 482,01 mln USD (509 mld KRW), co daje wzrost o 31% w skali roku, podczas gdy całoroczny przychód podniósł się do poziomu 18,35 mld USD (19,38 bln KRW). O 20% (5,00 mld USD, czyli 5,43 bln KRW) wzrosły przychody w Q4 co jest m.in. rezultatem większego zainteresowania telewizorami w sezonie świątecznym w Europie, krajach WNP i Ameryce Północnej.

Pomimo silnej konkurencji oraz niekorzystnych różnic kursów walut na rynkach wschodzących, firma optymistycznie podchodzi do swoich prognoz, zwłaszcza w segmentach telewizorów premium  - OLED oraz ULTRA HD, które nadal będą rosnąć wraz z segmentem wyświetlaczy komercyjnych. 

Dział Mobile Communications firmy LG odnotował 16-procentowy wzrost rocznego przychodu do poziomu 14,26 mld USD (15,06 bln KRW).

Na taki wynik największy wpływ miały dostawy w Ameryce Północnej, które w porównaniu do Q4 poprzedniego roku wzrosły o 78%. Przychody w czwartym kwartale wyniosły 3,48 mld USD (3,78 bln KRW), co oznacza 5-procentowy wzrost.

W roku 2014 sprzedano 59,1 miliona smartfonów (spośród 78,2 mln telefonów komórkowych LG) - to o 24% więcej niż w porównaniu do poprzedniego roku. Ze względu na coraz większą, globalną konkurencję, w bieżącym roku firma LG zamierza skoncentrować się na wzmacnianiu pozycji marki i zwiększaniu skuteczności swoich działań na wybranych, kluczowych rynkach.

Dział Home Appliance firmy LG zanotował całoroczną sprzedaż w wysokości 10,93 mld USD (11,54 bln KRW). Nieco słabsze wyniki Ameryki Północnej zostały zrekompensowane wzrostem sprzedaży w Europie oraz na rynkach wschodzących, takich jak Bliski Wschód, Afryka i Azja Południowo-Wschodnia.

Przychód w czwartym kwartale wzrósł do 2,65 mld USD (2,88 bln KRW), natomiast zysk operacyjny wynoszący 78,27 mln USD (85 mld KRW) był o 64 procent wyższy w porównaniu do poprzedniego kwartału i o 2 procent wyższy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie w 2013. By utrzymać dobre wyniki działu HA, firma LG zamierza wzbogacić swoją ofertę o innowacyjne, energooszczędne produkty oraz poprawić konkurencyjność kosztową. 

Dział Air Conditioning & Energy Solutions LG uzyskał całoroczne przychody w wysokości 4,32 mld USD (4,56 bln KRW) oraz 241,57 mln USD (255,1 mld KRW) zysku operacyjnego. Sprzedaży w Q4 wyniosła 719,52 mln USD (781,4 mld KRW), co oznacza, że była o 9% większa niż w analogicznym okresie roku 2013. Jest to wynik stopniowego wzrostu sprzedaży klimatyzatorów komercyjnych. W dobie wahań gospodarki światowej, LG planuje zwiększyć konkurencyjność cenową oraz wzbogacić ofertę o produkty energooszczędne.

Wyjaśnienia dotyczące kursów walut w 4. kw. 2014
Wyniki finansowe przed audytem ogłoszone przez firmę LG Electronics są oparte na Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) i dotyczą kwartału rozpoczynającego się 1 stycznia 2014. Kwoty w wonach koreańskich (KRW) zostały przeliczone na dolary amerykańskie (USD) po uśrednionym kursie z odpowiedniego kwartału: 1086 KRW za 1 USD (4. kw. 2014) oraz 1062 KRW za 1 USD (4. kw. 2013). Średni kurs za cały rok 2014 wynosił 1056 KRW za 1 USD.

źródło: LG


LG LG Q7 - nowy smartfon ze sztuczną inteligencją

LG wprowadza na rynek nowy smartfon LG Q7 - model klasy średniej z serii Q, który został wyposażony w funkcje dostępne w droższych, flagowych smartfonach. Sprzedaż nowego smartfona rozpocznie się na początku czerwca w sieci Play oraz na wolnym rynku, następnie dostępny będzie u innych operatorów.

W smartfonie: udoskonalony aparat z funkcjami sztucznej inteligencji, wzmocniona i wodoodporna obudowa, wysokiej jakości dźwięk przestrzenny oraz czytnik linii papilarnych. czytaj więcej

LG Premiera flagowego modelu LG G7 ThinQ ze sztuczną inteligencją

Niedługo po światowej premierze, LG wprowadza do Polski swój flagowy smartfon LG G7 ThinQ, który będzie dostępny od 1 do 15 czerwca w specjalnie przygotowanej promocji. Najnowszy flagowiec LG, wzbogacony o użyteczne funkcje oparte na sztucznej inteligencji będzie można nabyć zarówno w ofercie operatorów komórkowych, jak i w największych sieciach sprzedaży. W zależności od miejsca zakupu do telefonu dołączone zostaną wyjątkowe promocje, obok których żaden fan nowych technologii nie przejdzie obojętnie. czytaj więcej

LG Dobre wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2017 - przychody firmy rosną

Firma LG Electronics ogłosiła najnowsze wyniki finansowe - przychody w drugim kwartale wyniosły 14,55 bln KRW (USD 12,89 mld), co oznacza blisko 4% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Najlepsze efekty w ostatnich miesiącach uzyskała kategoria AGD, która w porównaniu z Q2 2016 poprawiła wyniki sprzedaży aż o 12%. Trzy z czterech działów biznesowych LG odnotowały wyższe niż w poprzednim roku przychody. Kwartalny zysk operacyjny LG wzrósł o 13,6% iwg najnowszych danych wynosi 664,1 mld KRW (USD 588,2 mln) mimo wyzwań w kategorii Mobile. czytaj więcej

LG Wyniki badań - LG odkrywa jakiego smartfona potrzebują Millenialsi

Badania konsumenckie potwierdzają kluczowe cechy i funkcje smartfonów – duży ekran, multimedialność i komfort użytkowania

LG to marka, która aktywnie bada czego pragną jej użytkownicy na całym świecie, a wprowadzone rozwiązania mają ułatwić nie tylko codzienne obowiązki, ale również dostarczyć multimedialnej rozrywki. czytaj więcej