Archiwalne

+ Spoiler Alert! Samsung sprawdza jak Europa ogląda seriale

05.11.2014

Zgodnie z nowym raportem firmy Samsung dotyczącym zwyczajów europejskich widzów, jesteśmy zaskakująco ostrożni w ujawnianiu wątków fabuły. Siedem na dziesięć osób (71 procent) przyznało, że nigdy nie ujawniłoby szczegółów fabuły serialu umyślnie, gdyż sami nie chcieliby, aby ich to spotkało.

Aby podkreślić rolę, jaką telewizja pełni w życiu europejskich widzów, firma Samsung opublikowała raport „Sposób w jaki oglądamy telewizję”, który ujawnia dlaczego ludzie tak bardzo kochają to medium. Raport wskazuje na to, że widzowie powszechnie lubią delektować się ulubionymi serialami oglądając tylko jeden odcinek na raz. W taki sposób ulubione seriale ogląda aż połowa widzów w Europie (52 procent). Włochy i Szwajcaria stanowią jednak odstępstwo od tej reguły, gdyż odsetek widzów zasiadających do wieloodcinkowych maratonów wynosi tam odpowiednio 60 i 62 procent.

U podłoża zachowań europejskich widzów leży szacunek wobec innych, gdyż jedna trzecia (36 procent) twierdzi, że zawsze pyta przyjaciół lub znajomych czy obejrzeli program, zanim zacznie z nimi rozmawiać na jego temat, aby uniknąć ujawnienia szczegółów fabuły. Jeden na pięciu respondentów (18 procent) stwierdza, że natknięcie się na spoiler w mediach społecznościowych wywołałoby u niego irytację. Aż jedna czwarta europejskich widzów unika mediów społecznościowych, czasopism, gazet i audycji radiowych, aby nie trafić na szczegóły dotyczące ulubionego serialu telewizyjnego.

Poproszona o komentarz ceniona cyberpsycholog Berni Good, stwierdza: - Przy tak emocjonalnym zaangażowaniu w serial telewizyjny nie jest zaskakujące, że zdradzenie fabuły wywołuje spore wzburzenie. Psychologowie zauważyli, że ludzie odpowiadają na pozytywne zachowanie, takie jak nieujawnianie szczegółów fabuły, innymi przyjaznymi zachowaniami. Nazywa się to wzajemnością. Daje im to poczucie postępowania „fair play”. Wzajemność jest czymś pozytywnym, ponieważ mała przysługa może wywołać uczucie zobowiązania i wspaniale rozwijać relacje międzyludzkie. W związku z tym nieujawnianie szczegółów fabuły w przypadku, gdy wiesz, że ktoś inny lubi dany serial, pozwala nabrać pewności, że inni nie będą również tego robić w stosunku do nas.

Z raportu wynika również, że dla aż połowy (50 procent) europejskich widzów telewizyjnych oglądanie telewizji stanowi odskocznię od codziennego życia, która jednocześnie wiąże się ze stresem. Wynika on z emocjonalnego zaangażowanie w oglądane seriale. Prawie połowa (46 procent) europejskich widzów przyznała, że odczuwa smutek gdy ich ulubiony serial telewizyjny się kończy. Z kolei ponad połowa (51 procent) po zakończeniu serialu angażuje się w coś nowego, przy czym jedna szósta (16 procent) przyznaje się do potrzeby natychmiastowego „wypełnienia pustki” innym serialem. Ponadto, oglądanie kluczowych momentów seriali telewizyjnych może grać na emocjach europejskich widzów — tylko 43 procent z nich twierdzi, że nie wraca myślami do złych rzeczy, które przytrafiają się ich ulubionym bohaterom, a jedna trzecia (33 procent) odczuwa niepokój po zawieszeniu akcji. Przerwanie oglądania serialu także jest źródłem stresu. Prawie połowa (45 procent) widzów staje się tak pochłonięta oglądaniem serialu telewizyjnego, że stresuje się, a nawet złości w takiej sytuacji.

- Europejscy widzowie telewizyjni wyraźnie rozkoszują się swoimi serialami, oglądając każdy odcinek z uwagą i unikając spoilerów, gdzie tylko to możliwe. Wiemy, że oglądanie telewizji w gronie rodzinnym jest nadal niezwykle popularne. Dlatego naszą pasją jest zapewnianie im jak najlepszych wrażeń. Premierowe i finałowe odcinki seriali są ważnymi momentami dla widzów, którzy zasługują na najlepsze wrażenia. Tych dostarczą telewizory Samsung Curved UHD. – stwierdza Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.

* Badanie przeprowadzone przez http://samsungmedia.pl/ctru/u9DZHqg-wgO7CMj4qNiuOQ we wrześniu 2014

Badanie przeprowadzono w pięciu krajach europejskich (Wielka Brytania, Włochy, Belgia, Szwecja i Szwajcaria) na reprezentatywnej grupie 4500 osób powyżej 16 roku życia. Przeprowadzono ok. 1000 wywiadów w każdym kraju, z wyjątkiem Szwajcarii, gdzie miało miejsce 500 wywiadów.

źródło: Samsung

Samsung Pożegnaj stary smartfon – nowe Galaxy A6 i A6+ w wyjątkowej promocji

Samsung Galaxy A6 i A6+, najnowsze modele smartfonów marki Samsung, debiutują dziś w Polsce. Atrakcyjna oferta sprzedażowa obejmuje m.in. odkup starego urządzenia z dodatkowym bonusem w wysokości 250 PLN, a w przypadku modelu A6+ także prezent: głośnik JBL Flip 3. czytaj więcej

Samsung Samsung prezentuje Galaxy J6 z wyświetlaczem Infinity Display

Firma Samsung Electronics zaprezentowała dziś Galaxy J6 – nowy smartfon wyposażony m.in. w bezramkowy wyświetlacz Infinity Display i skaner linii papilarnych. czytaj więcej

Samsung Anja Rubik kolejnym ambasadorem firmy Samsung

Anja Rubik, najbardziej znana polska top modelka, została twarzą kampanii promującej smartfony Galaxy S9 i S9+. Działania obejmują telewizję, prasę oraz digital. czytaj więcej

Samsung Adam Nawałka nowym ambasadorem marki Samsung

Trener Adam Nawałka został nowym ambasadorem marki Samsung. Pierwsze kampanie z jego udziałem promujące smartfony Galaxy S9 oraz telewizory QLED TV już wystartowały. czytaj więcej

Samsung Samsung Galaxy A6 i A6+ - eleganckie i praktyczne smartfony w ofercie marki

Firma Samsung Electronics zaprezentowała dzisiaj nową linię praktycznych smartfonów Galaxy A6 i A6+, wyposażonych w zaawansowane aparaty, wyświetlacze Infinity oraz oferujących m.in. uwierzytelnianie przy pomocy skanera twarzy. czytaj więcej

Samsung Samsung przedłuża promocję „Uwolnij 2 korzyści z Galaxy S8”

Uwolnij 2 korzyści z Galaxy S8 – najnowsza promocja marki Samsung, w ramach której klienci mogą m.in. odebrać cashback w wysokości 400 zł, została przedłużona do 13 maja. czytaj więcej

Samsung Samsung Galaxy S9 i S9+: rekordowa przedsprzedaż smartfonów

Galaxy S9 i S9+, najnowsze smartfony firmy Samsung, podbiły serca polskich konsumentów. W zakończonej w ubiegłym tygodniu przedsprzedaży, urządzenia pobiły rekord ustanowiony przez poprzednika. czytaj więcej

Samsung Samsung Electronics Polska zaprezentuje nowe rozwiązanie biznesowe dla portów lotniczych

Podczas kongresu Fly&More firma Samsung Electronics Polska zaprezentuje innowacyjne rozwiązanie pozwalające lotniskom i współpracującym z nimi firmom zwiększać przychody z działalności handlowej. Kongres odbędzie się 15 marca 2018 roku w G2A Arenie w Jasionce k. Rzeszowa. Samsung Electronics Polska jest partnerem technologicznym wydarzenia. czytaj więcej

Samsung Samsung wspiera Zimowe Igrzyska Paraolimpijskie PyeongChang 2018

Firma Samsung Electronics po raz kolejny angażuje się w działania na rzecz ruchu paraolimpijskiego. Jako światowy partner Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego (International Paralympic Committee, IPC) w kategorii urządzeń komunikacji bezprzewodowej oraz sprzętu komputerowego Samsung zapewni sportowcom i kibicom zaawansowane rozwiązania, dzięki którym będą oni mogli uchwycić swoje wyjątkowe przeżycia i dzielić się nimi z innymi. czytaj więcej

Samsung Pompa Team vs Pride – showmatch na stoisku #Samsung4Gamers podczas drugiego weekendu IEM Expo 2018

Pierwszy weekend IEM Expo 2018 za nami. Tysiące odwiedzających stoisko #Samsung4Gamers miało okazję zobaczyć, co Samsung wraz z siecią Komputronik oferują graczom i sprawdzić się w rozgrywkach w „Overwatch”, „Hearthstone”, „FIFA 18” i CS:GO. Podczas drugiego weekendu katowickiej imprezy będzie także okazja zobaczyć naprawdę z bliska jak wygląda pojedynek profesjonalistów. czytaj więcej

Samsung Pożegnaj stary smartfon – nowe Galaxy A6 i A6+ w wyjątkowej promocji

Samsung Galaxy A6 i A6+, najnowsze modele smartfonów marki Samsung, debiutują dziś w Polsce. Atrakcyjna oferta sprzedażowa obejmuje m.in. odkup starego urządzenia z dodatkowym bonusem w wysokości 250 PLN, a w przypadku modelu A6+ także prezent: głośnik JBL Flip 3. czytaj więcej

Samsung Samsung prezentuje Galaxy J6 z wyświetlaczem Infinity Display

Firma Samsung Electronics zaprezentowała dziś Galaxy J6 – nowy smartfon wyposażony m.in. w bezramkowy wyświetlacz Infinity Display i skaner linii papilarnych. czytaj więcej

Samsung Anja Rubik kolejnym ambasadorem firmy Samsung

Anja Rubik, najbardziej znana polska top modelka, została twarzą kampanii promującej smartfony Galaxy S9 i S9+. Działania obejmują telewizję, prasę oraz digital. czytaj więcej

Samsung Adam Nawałka nowym ambasadorem marki Samsung

Trener Adam Nawałka został nowym ambasadorem marki Samsung. Pierwsze kampanie z jego udziałem promujące smartfony Galaxy S9 oraz telewizory QLED TV już wystartowały. czytaj więcej

Samsung Samsung Galaxy A6 i A6+ - eleganckie i praktyczne smartfony w ofercie marki

Firma Samsung Electronics zaprezentowała dzisiaj nową linię praktycznych smartfonów Galaxy A6 i A6+, wyposażonych w zaawansowane aparaty, wyświetlacze Infinity oraz oferujących m.in. uwierzytelnianie przy pomocy skanera twarzy. czytaj więcej

Samsung Samsung przedłuża promocję „Uwolnij 2 korzyści z Galaxy S8”

Uwolnij 2 korzyści z Galaxy S8 – najnowsza promocja marki Samsung, w ramach której klienci mogą m.in. odebrać cashback w wysokości 400 zł, została przedłużona do 13 maja. czytaj więcej

Samsung Samsung Galaxy S9 i S9+: rekordowa przedsprzedaż smartfonów

Galaxy S9 i S9+, najnowsze smartfony firmy Samsung, podbiły serca polskich konsumentów. W zakończonej w ubiegłym tygodniu przedsprzedaży, urządzenia pobiły rekord ustanowiony przez poprzednika. czytaj więcej

Samsung Samsung Electronics Polska zaprezentuje nowe rozwiązanie biznesowe dla portów lotniczych

Podczas kongresu Fly&More firma Samsung Electronics Polska zaprezentuje innowacyjne rozwiązanie pozwalające lotniskom i współpracującym z nimi firmom zwiększać przychody z działalności handlowej. Kongres odbędzie się 15 marca 2018 roku w G2A Arenie w Jasionce k. Rzeszowa. Samsung Electronics Polska jest partnerem technologicznym wydarzenia. czytaj więcej

Samsung Samsung wspiera Zimowe Igrzyska Paraolimpijskie PyeongChang 2018

Firma Samsung Electronics po raz kolejny angażuje się w działania na rzecz ruchu paraolimpijskiego. Jako światowy partner Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego (International Paralympic Committee, IPC) w kategorii urządzeń komunikacji bezprzewodowej oraz sprzętu komputerowego Samsung zapewni sportowcom i kibicom zaawansowane rozwiązania, dzięki którym będą oni mogli uchwycić swoje wyjątkowe przeżycia i dzielić się nimi z innymi. czytaj więcej

Samsung Pompa Team vs Pride – showmatch na stoisku #Samsung4Gamers podczas drugiego weekendu IEM Expo 2018

Pierwszy weekend IEM Expo 2018 za nami. Tysiące odwiedzających stoisko #Samsung4Gamers miało okazję zobaczyć, co Samsung wraz z siecią Komputronik oferują graczom i sprawdzić się w rozgrywkach w „Overwatch”, „Hearthstone”, „FIFA 18” i CS:GO. Podczas drugiego weekendu katowickiej imprezy będzie także okazja zobaczyć naprawdę z bliska jak wygląda pojedynek profesjonalistów. czytaj więcej