Archiwalne

* Samsung Techonomic Index 2015 - w domu najlepiej

01.07.2015

Ogłoszono wyniki dorocznego badania Samsung Techonomic Index 2015, stanowiącego najbardziej wszechstronną analizę interakcji Europejczyków z technologią. Dane pokazują, że mamy obecnie do czynienia z renesansem bogatego życia domowego w każdym jego aspekcie – edukacji, kulturze i kulinariach.

W drugiej edycji badanie zostało rozszerzone do 18 krajów europejskich i odkrywa zwyczaje osób dorosłych dotyczące użytkowania oraz zakupów urządzeń elektronicznych i artykułów gospodarstwa domowego. Wyniki Samsung Techonomic Index II pokazują, że dom w roku 2015 stał się czymś więcej niż tylko miejscem spożywania posiłków, odpoczynku i snu. To środek naszego osobistego wszechświata kulturalnego – miejsce pracy i nauki oraz centrum rozrywki, w którym łączymy się z najbliższymi i czerpiemy inspirację z otaczającego nas świata. Technologia wzbogaca to doświadczenie.

Rosną inwestycje w edukację cyfrową, a spada zainteresowanie grami mobilnymi

W Europie zaobserwowano pięciokrotny wzrost wydatków gospodarstw domowych na treści edukacyjne w ciągu ostatniego roku. Technologia otwiera także przed Polakami nowe możliwości kształcenia, z których chętnie korzystają. Polskie gospodarstwa domowe wydają miesięcznie więcej na materiały edukacyjne (11,67 €) niż na gry mobilne (8,7 €), pobieranie książek (10,21 €), filmów (8,08 €), czy muzyki (8,73 €). W miarę jak wydłuża się czas poświęcany na naukę, zmniejsza się nasze przywiązanie do gier mobilnych. Jedynie jedna trzecia (31 procent) Polaków przyznaje się do regularnego nawyku grania w gry, co jest zgodne z europejskimi trendami (33 procent).

Kultura na żądanie

Ostatni rok przyniósł znaczny wzrost zainteresowania konsumentów technologią mobilną 4G, a także wzrost liczby urządzeń podłączonych do internetu, takich jak inteligentne telewizory i tablety. Większa ilość podłączeń do sieci umożliwia nam poszerzenie wiedzy, zdobycie nowych umiejętności, odkrywanie sztuki i poznawanie różnych kultur – a wszystkim tym możemy cieszyć się z domowego zacisza.

Oglądanie seriali, nowości filmowych, internetowe kursy językowe i tutoriale na YouTube – gospodarstwa domowe w Polsce coraz częściej zwracają się w stronę internetu, aby zaspokoić głód wiedzy i odkrywać nowe rzeczy. 70% Polaków korzysta ze streamingu filmów, TV i treści video a 60% z nas czyta cyfrowe książki lub czasopisma.

Mamy dziś w zasięgu ręki niezwykle bogate możliwości dostępu do treści edukacyjnych i rozrywkowych we własnym domu. Trwająca dominacja portali społecznościowych – przez smartfony, tablety i komputery regularnie korzysta z nich 76% Polaków, oznacza, że życie w ramach gospodarstw domowych ma teraz więcej powiązań społecznych niż kiedykolwiek przedtem. Wzrasta również potencjał Internetu rzeczy, ponieważ rośnie ilość posiadanych przez nas urządzeń podłączonych do sieci i ewoluuje sposób, w jaki z nich korzystamy.

Powrót do telewizji

Pomimo powszechnego korzystania ze smartfonów, tabletów i innych urządzeń służących rozrywce, telewizja ponownie stała się preferowanym w domu medium służącym oglądaniu różnych treści. Dla europejskich rodzin oglądanie telewizji przy jednoczesnym umieszczaniu wpisów na Twitterze oraz pobieranie treści stało się nową normą. W Polsce więcej czasu spędzamy na oglądaniu telewizji (3 godziny 16 minut ) niż na korzystaniu z laptopów (3 godziny 13 minut). Telewizory pozostają więc najczęściej wykorzystywanym urządzeniem podczas typowego dnia w domach Polaków.

Polacy kochają gotować

Wysyp programów kulinarnych, pojawienie się kucharzy-celebrytów oraz rosnąca liczba zajmujących się jedzeniem blogerów i gwiazd YouTube spowodowało demokratyzację gotowania. Bogata oferta treści pokazujących, jak przygotować ekscytujące potrawy, sugeruje rosnące zainteresowanie widowni eksperymentowaniem z nowymi składnikami i technikami. I to nie tylko na specjalne okazje – 77 procent Polaków codziennie gotuje w domu. Czas poświęcony na wykorzystanie z urządzeń do gotowania przez badanych w Polsce wynosi 1 godzinę 18 minut dziennie. To wynik o 25 minut wyższy niż europejska średnia.

Dzisiaj nasze domy stanowią centrum naszego osobistego wszechświata kulturalnego. Znaczący przyrost ilości mediów cyfrowych, więcej dobrej jakości treści i większa liczba urządzeń dają znacznie więcej możliwości. Wyższy poziom łączności globalnej oznacza, że doświadczamy właśnie okresu bezprecedensowych zmian. Możemy odkrywać świat, kształcić się i wzbogacać nasze doświadczenia życiowe, a to wszystko nie opuszczając naszego domowego zacisza – powiedział Radosław Miszkiel, Dyrektor Działu B2B, Samsung Electronics Polska

Samsung Electronics stworzył badanie Samsung Techonomic Index w celu śledzenia sposobu, w jaki ludzie podchodzą do technologii i korzystają z niej. Dzięki temu firma Samsung może lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i zaspokajać je, opracowując nowe produkty. Kompleksowe badanie oparte jest na internetowej ankiecie obejmującej 18 000 respondentów w wieku od 16 lat wzwyż w 18 krajach Europy, w tym także w Polsce. Badanie zostało zlecone przez laboratorium European Samsung Lifestyle Research Lab i zrealizowane we współpracy z Lightspeed GMI w dniach od 21 kwietnia do 18 maja 2015 roku.

źródło: Samsung

Samsung Pożegnaj stary smartfon – nowe Galaxy A6 i A6+ w wyjątkowej promocji

Samsung Galaxy A6 i A6+, najnowsze modele smartfonów marki Samsung, debiutują dziś w Polsce. Atrakcyjna oferta sprzedażowa obejmuje m.in. odkup starego urządzenia z dodatkowym bonusem w wysokości 250 PLN, a w przypadku modelu A6+ także prezent: głośnik JBL Flip 3. czytaj więcej

Samsung Samsung prezentuje Galaxy J6 z wyświetlaczem Infinity Display

Firma Samsung Electronics zaprezentowała dziś Galaxy J6 – nowy smartfon wyposażony m.in. w bezramkowy wyświetlacz Infinity Display i skaner linii papilarnych. czytaj więcej

Samsung Anja Rubik kolejnym ambasadorem firmy Samsung

Anja Rubik, najbardziej znana polska top modelka, została twarzą kampanii promującej smartfony Galaxy S9 i S9+. Działania obejmują telewizję, prasę oraz digital. czytaj więcej

Samsung Adam Nawałka nowym ambasadorem marki Samsung

Trener Adam Nawałka został nowym ambasadorem marki Samsung. Pierwsze kampanie z jego udziałem promujące smartfony Galaxy S9 oraz telewizory QLED TV już wystartowały. czytaj więcej

Samsung Samsung Galaxy A6 i A6+ - eleganckie i praktyczne smartfony w ofercie marki

Firma Samsung Electronics zaprezentowała dzisiaj nową linię praktycznych smartfonów Galaxy A6 i A6+, wyposażonych w zaawansowane aparaty, wyświetlacze Infinity oraz oferujących m.in. uwierzytelnianie przy pomocy skanera twarzy. czytaj więcej

Samsung Samsung przedłuża promocję „Uwolnij 2 korzyści z Galaxy S8”

Uwolnij 2 korzyści z Galaxy S8 – najnowsza promocja marki Samsung, w ramach której klienci mogą m.in. odebrać cashback w wysokości 400 zł, została przedłużona do 13 maja. czytaj więcej

Samsung Samsung Galaxy S9 i S9+: rekordowa przedsprzedaż smartfonów

Galaxy S9 i S9+, najnowsze smartfony firmy Samsung, podbiły serca polskich konsumentów. W zakończonej w ubiegłym tygodniu przedsprzedaży, urządzenia pobiły rekord ustanowiony przez poprzednika. czytaj więcej

Samsung Samsung Electronics Polska zaprezentuje nowe rozwiązanie biznesowe dla portów lotniczych

Podczas kongresu Fly&More firma Samsung Electronics Polska zaprezentuje innowacyjne rozwiązanie pozwalające lotniskom i współpracującym z nimi firmom zwiększać przychody z działalności handlowej. Kongres odbędzie się 15 marca 2018 roku w G2A Arenie w Jasionce k. Rzeszowa. Samsung Electronics Polska jest partnerem technologicznym wydarzenia. czytaj więcej

Samsung Samsung wspiera Zimowe Igrzyska Paraolimpijskie PyeongChang 2018

Firma Samsung Electronics po raz kolejny angażuje się w działania na rzecz ruchu paraolimpijskiego. Jako światowy partner Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego (International Paralympic Committee, IPC) w kategorii urządzeń komunikacji bezprzewodowej oraz sprzętu komputerowego Samsung zapewni sportowcom i kibicom zaawansowane rozwiązania, dzięki którym będą oni mogli uchwycić swoje wyjątkowe przeżycia i dzielić się nimi z innymi. czytaj więcej

Samsung Pompa Team vs Pride – showmatch na stoisku #Samsung4Gamers podczas drugiego weekendu IEM Expo 2018

Pierwszy weekend IEM Expo 2018 za nami. Tysiące odwiedzających stoisko #Samsung4Gamers miało okazję zobaczyć, co Samsung wraz z siecią Komputronik oferują graczom i sprawdzić się w rozgrywkach w „Overwatch”, „Hearthstone”, „FIFA 18” i CS:GO. Podczas drugiego weekendu katowickiej imprezy będzie także okazja zobaczyć naprawdę z bliska jak wygląda pojedynek profesjonalistów. czytaj więcej

Samsung Pożegnaj stary smartfon – nowe Galaxy A6 i A6+ w wyjątkowej promocji

Samsung Galaxy A6 i A6+, najnowsze modele smartfonów marki Samsung, debiutują dziś w Polsce. Atrakcyjna oferta sprzedażowa obejmuje m.in. odkup starego urządzenia z dodatkowym bonusem w wysokości 250 PLN, a w przypadku modelu A6+ także prezent: głośnik JBL Flip 3. czytaj więcej

Samsung Samsung prezentuje Galaxy J6 z wyświetlaczem Infinity Display

Firma Samsung Electronics zaprezentowała dziś Galaxy J6 – nowy smartfon wyposażony m.in. w bezramkowy wyświetlacz Infinity Display i skaner linii papilarnych. czytaj więcej

Samsung Anja Rubik kolejnym ambasadorem firmy Samsung

Anja Rubik, najbardziej znana polska top modelka, została twarzą kampanii promującej smartfony Galaxy S9 i S9+. Działania obejmują telewizję, prasę oraz digital. czytaj więcej

Samsung Adam Nawałka nowym ambasadorem marki Samsung

Trener Adam Nawałka został nowym ambasadorem marki Samsung. Pierwsze kampanie z jego udziałem promujące smartfony Galaxy S9 oraz telewizory QLED TV już wystartowały. czytaj więcej

Samsung Samsung Galaxy A6 i A6+ - eleganckie i praktyczne smartfony w ofercie marki

Firma Samsung Electronics zaprezentowała dzisiaj nową linię praktycznych smartfonów Galaxy A6 i A6+, wyposażonych w zaawansowane aparaty, wyświetlacze Infinity oraz oferujących m.in. uwierzytelnianie przy pomocy skanera twarzy. czytaj więcej

Samsung Samsung przedłuża promocję „Uwolnij 2 korzyści z Galaxy S8”

Uwolnij 2 korzyści z Galaxy S8 – najnowsza promocja marki Samsung, w ramach której klienci mogą m.in. odebrać cashback w wysokości 400 zł, została przedłużona do 13 maja. czytaj więcej

Samsung Samsung Galaxy S9 i S9+: rekordowa przedsprzedaż smartfonów

Galaxy S9 i S9+, najnowsze smartfony firmy Samsung, podbiły serca polskich konsumentów. W zakończonej w ubiegłym tygodniu przedsprzedaży, urządzenia pobiły rekord ustanowiony przez poprzednika. czytaj więcej

Samsung Samsung Electronics Polska zaprezentuje nowe rozwiązanie biznesowe dla portów lotniczych

Podczas kongresu Fly&More firma Samsung Electronics Polska zaprezentuje innowacyjne rozwiązanie pozwalające lotniskom i współpracującym z nimi firmom zwiększać przychody z działalności handlowej. Kongres odbędzie się 15 marca 2018 roku w G2A Arenie w Jasionce k. Rzeszowa. Samsung Electronics Polska jest partnerem technologicznym wydarzenia. czytaj więcej

Samsung Samsung wspiera Zimowe Igrzyska Paraolimpijskie PyeongChang 2018

Firma Samsung Electronics po raz kolejny angażuje się w działania na rzecz ruchu paraolimpijskiego. Jako światowy partner Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego (International Paralympic Committee, IPC) w kategorii urządzeń komunikacji bezprzewodowej oraz sprzętu komputerowego Samsung zapewni sportowcom i kibicom zaawansowane rozwiązania, dzięki którym będą oni mogli uchwycić swoje wyjątkowe przeżycia i dzielić się nimi z innymi. czytaj więcej

Samsung Pompa Team vs Pride – showmatch na stoisku #Samsung4Gamers podczas drugiego weekendu IEM Expo 2018

Pierwszy weekend IEM Expo 2018 za nami. Tysiące odwiedzających stoisko #Samsung4Gamers miało okazję zobaczyć, co Samsung wraz z siecią Komputronik oferują graczom i sprawdzić się w rozgrywkach w „Overwatch”, „Hearthstone”, „FIFA 18” i CS:GO. Podczas drugiego weekendu katowickiej imprezy będzie także okazja zobaczyć naprawdę z bliska jak wygląda pojedynek profesjonalistów. czytaj więcej