Archiwalne

+ Organizacje powinny w ciągu najbliższych dwóch lat zainwestować w cyfrową obsługę klienta albo mogą zniknąć z rynku

24.02.2015

Firmy, które w okresie najbliższych dwóch lat nie wprowadzą do swojej strategii obsługi klienta cyfrowych kanałów komunikacji z klientem, takich jak czat internetowy, social media, SMSy, aplikacje mobilne na smartfony, czy wideo, stracą klientów na rzecz konkurencji, która te kanały będzie wykorzystywać. Cyfrowa rewolucja w obsłudze klienta już trwa motywując firmy do zmiany strategii w tym zakresie.

Taki wniosek płynie z najnowszego badania, opublikowanego dziś przez Dimension Data w ramach dorocznego raportu Global Contact Centre Benchmarking Report. W tym roku wzięło w nim udział 901 firm i organizacji z 72 krajów Azji i Pacyfiku, obu Ameryk, Europy (w tym z Polski) i regionu MEA (Środkowy Wschód i Afryka) oraz Australii.

Wyniki raportu pokazują, w ciągu najbliższych dwóch lat liczba kontaktów cyfrowych (innych niż głosowe) wzrośnie w 87%¹ centrów obsługi klienta, zaś liczba kontaktów głosowych (rozmowy telefoniczne klientów z agentami centrów obsługi) spadnie w tym samym okresie w 42% contact center. Z informacji zebranych przez Dimension Data przez ponad 10 ostatnich lat wynika, że centra obsługi klienta będą obsługiwać w ciągu najbliższych 24 miesięcy więcej interakcji cyfrowych niż głosowych.

“Stanowi to najważniejszą zmianę w branży contact center w ostatnich 30 latach, która wpłynie na sposób, w jaki organizacje będą wdrażać technologie, które wspierają i zarządzają obsługą klienta.” – powiedział Adam Foster, Group Executive, Communications w firmie Dimension Data.

Raport podaje, że do końca 2016 roku, klienci będą masowo wykorzystywać nawet do siedmiu różnych cyfrowych kanałów komunikacji, nie rezygnując przy tym z tradycyjnego telefonu.

“Nie oznacza to jednak – podkreśla Foster – że centra kontaktowe będą ograniczać swój rozwój, a konsultanci obsługi klienta staną się zbędni. Nie, w rzeczywistości zakres ich działania rozszerzył się, a interakcje telefoniczne, w których obecność agenta jest niezbędna stają się coraz bardziej złożone i coraz bardziej krytyczne.

“Organizacje będą musiały skoncentrować się na zapewnieniu swoim pracownikom możliwości zdobycia najwyższych kwalifikacji oraz wdrożeniu rozwiązań, które umożliwią im natychmiastową reakcję na zapytania klienta. Pamiętajmy, że rozmowa z agentem stoi najwyższej w hierarchii kontaktów klienta z centrum obsługi i stanowi o wiarygodności firmy. Jeśli agent nie może rozwiązać problemu, z którym zwraca się do niego klient, będzie to miało negatywny wpływ na postrzeganie całej organizacji i może doprowadzić do tego, że klient zacznie szukać innego partnera - dostawcy.”

Jednocześnie, chociaż ok. 74% centrów obsługi klienta przewiduje, że ogólna liczba kontaktów wzrośnie, w dużej mierze wspierana przez kanały cyfrowe, to niepewny jest wpływ, jaki trend ten wywrze na poziom zadowolenia klienta. Spośród 901 uczestników badania 75% przyznało, że sposób obsługi klienta może pomóc w pozytywnym wyróżnieniu się na tle konkurencji, aczkolwiek poziom satysfakcji klienta z obsługi wykazuje spadek już czwarty rok z rzędu.

¹ wyniki podane w zaokrągleniu do pełnych liczb

źródło: Dimension Data

News Impreza firmowa - 4 proste kroki do zorganizowania wyjątkowego wydarzenia

Imprezy firmowe – aż 47% pracowników wskazuje, że popularność tego rodzaju eventów w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła. W polskich firmach najczęściej organizowane są 2-3 wydarzenia rocznie, a przeciętny budżet na osobę wynosi 235 zł. A w jaki sposób przygotować imprezę firmową? I o czym warto pamiętać? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i cyberbezpieczeństwo

Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający Huawei Polska, podczas dzisiejszego spotkania z mediami, zaprezentował podejście firmy do kwestii cyberbezpieczeństwa, a także wkład Huawei w polską gospodarkę. CEO ogłosił również utworzenie centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Warszawie w 2019 roku, a także inne inwestycje, na które firma planuje wydać 2 mld zł w ciągu najbliższych 3 lat. czytaj więcej

News Czy roboty zabiorą nam pracę? Fortinet na temat wpływu sztucznej inteligencji na powstawanie nowych stanowisk pracy oraz zawodów

Od początków rewolucji przemysłowej pojawiają się głosy, że postęp technologiczny będzie zabierał człowiekowi pracę. Obecnie, w czasie tzw. czwartej rewolucji przemysłowej, związanej ze sztuczną inteligencją, podobne opinie przybierają na sile. Jednak według ekspertów Fortinet Artificial Intelligence (AI) nie zagraża stanowiskom pracy, a wręcz przeciwnie – tworzy je. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej