Archiwalne

+ Ericsson: Wiedźmin poza domem? Użytkownicy na razie mówią: „nie”

20.05.2015

Prawie 2 miliony graczy z całego świata zasiadło przed komputerami i konsolami grając w najnowszą odsłonę Wiedźmin 3 – długo oczekiwaną kontynuację gry opartej na bestsellerowej serii książek fantasy. Jak wielu graczy gra poza domem? Odpowiedź znaleźć można w ostatnim badaniu Ericssona.

Okazuje się, że poza domem Europejczycy grają rzadko, preferują zupełnie inne aktywności.

Na dworze smartfony wykorzystywane są przede wszystkim do słuchania muzyki (65%). Wpływ ma na to m.in wzrost popularności serwisów streamingowych, takich jak Spotify, Deezer oraz coraz częstsze korzystanie ze smartfonów podczas aktywności sportowych, ze szczególnym uwzględnieniem biegania.

Na drugim miejscu znalazło się wysyłanie wiadomości (49%). Mimo że SMS pozostaje w tej dziedzinie zdecydowanym liderem, wraz ze wzrostem popularności internetu mobilnego stopniowo rośnie również odsetek użytkowników korzystających z komunikatorów (Instant Messaging). To właśnie kontakt przez IM jest obecnie preferowany wśród posiadaczy smartfonów.

Odsetek użytkowników grających w gry na smartfonach i tabletach przynajmniej kilka razy tygodniowo jest zbliżony, wynosi odpowiednio 40% i 41%. Dotyczy to zarówno grania w domu, jak i poza nim. Oczywiście są to zupełnie inne gry od wspomnianego Wiedźmina.

Zaskakująca jest natomiast dysproporcja dotycząca przeglądania internetu. 22% uczestników badania twierdzi, że surfuje po internecie będąc na dworze. To ponad cztery razy mniej niż podczas przebywania w domu (93%).

Konsumenci zawsze dążą do korzystania z bardziej nowoczesnych rozwiązań. Kiedy poznają zalety płynące z wykorzystywania technologii 4G i LTE, zaczną w większym stopniu wykorzystywać internet poza domem, również przy aktywnościach dotychczas wykonywanych w swoich „czterech ścianach” – mówi Katarzyna Pąk - dyrektor d/s marketingu i komunikacji w firmie Ericsson. 

Raport „The Indoor Influence” opisuje zwyczaje europejskich użytkowników komputerów i urządzeń mobilnych w zależności od miejsca w którym przebywają.

Pobierz  „The indoor influence – Regional report Europe - Consumer Insight Summary Report”

źródło: Ericsson

News Responsywność to podstawa - jak tworzyć strony na każde urządzenie?

W erze cyfrowej, gdzie użytkownicy każdego dnia korzystają z niezliczonej liczby urządzeń do surfowania w sieci, responsywność stron internetowych nie jest już dodatkiem, lecz koniecznością. To fundamentalny krok do zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej na rynku online. Agencja Reklamowa Green Parrot, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach marketingowych, doskonale rozumie, jak ważne jest tworzenie stron internetowych dostosowanych do różnych ekranów. W niniejszym artykule dowiesz się, jak projektować elastyczne i estetyczne strony, które działają płynnie na każdym urządzeniu.

czytaj więcej

Wiadomości firmowe Edukacja jako najskuteczniejsza forma obrony

Czy wiesz, że aż 88% naruszeń bezpieczeństwa wynika z błędów ludzkich? Nie z wadliwego oprogramowania czy nieznanych luk zero-day, ale z pozornie niewinnych działań – kliknięcia w złośliwy link albo wpisania danych logowania na fałszywej stronie. Dlatego właśnie coraz więcej firm sięga po rozwiązania takie jak Terranova Security od firmy Fortra, które koncentrują się na budowaniu świadomości i edukacji użytkowników. czytaj więcej

News Cyberhigiena dla seniora - jak chronić osoby starsze przed oszustwami online?

Cyfrowy świat może być pełen zagrożeń, szczególnie dla osób starszych, które nie wychowywały się w dobie internetu. Phishing, fałszywe wiadomości od „wnuczka”, złośliwe oprogramowanie udające aktualizacje – to tylko niektóre z niebezpieczeństw, na jakie narażeni są seniorzy. Właśnie dlatego tak ważna jest cyberhigiena, czyli zestaw nawyków, które pomagają bezpiecznie poruszać się po sieci. czytaj więcej

News Kto odpowiada za nieautoryzowane płatności? Twoje prawa jako klienta banku

Tylko w 2024 roku zgłoszono 334 tys. przypadków nieautoryzowanych transakcji płatniczych w bankowości elektronicznej i aplikacjach. Łącznie klienci stracili już ponad 500 mln złotych, które w łatwy sposób wpadły w ręce złodziei. Ale czy musiało tak być? Sprawdź, kto w takiej sytuacji ponosi odpowiedzialność i jakie masz prawa jako osoba poszkodowana. czytaj więcej