Archiwalne

- Które marki w czołówce w branży usług telekomunikacyjnych i internetowych?

28.05.2012

Jeśli telefon komórkowy to tylko Nokia lub LG i tylko w sieci Orange lub Play. Jeśli komputer osobisty to jedynie HP lub Apple z internetem od TP (Orange) lub UPC. To wyniki 12. edycji badania European Trusted Brands, przeprowadzanego przez Reader’s Digest.

W kategorii Telefon komórkowy największe zaufanie Polacy mają do marek Nokia (Złote Godło) oraz LG (Kryształowe Godło). Aż 60 proc. respondentów wskazało, że marka Nokia cieszy się ich największym zaufaniem. Fiński producent wygrał w 14 na 15 krajów objętych badaniem (wyjątkiem jest Francja, gdzie zwyciężyła marka Samsung). Marka LG została przez polskich respondentów doceniona za jakość, stosunek wartości do ceny oraz silny wizerunek.

Orange (Złote Godło) oraz Play (Kryształowe Godło) to marki, które w kategorii Operator telefonii komórkowej, cieszą się największym zaufaniem Polaków. Orange został wybrany marką godną zaufania przez niemal 1/3 respondentów. Markę tę często wskazywały kobiety oraz osoby posiadające rodzinę z dziećmi do lat 15. Play uzyskał bardzo wysokie oceny za silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.
Firmami internetowymi, do usług których przekonana jest największa część polskiego społeczeństwa, są TP (Złote Godło) oraz UPC (Kryształowe Godło). TP (od kwietnia 2012 r. usługi TP realizowane są pod marką Orange) uzyskała wynik 22 proc. utrzymując pozycję lidera z ubiegłego roku. Marka UPC otrzymała wyższe niż konkurencja oceny za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny.

W kategorii Komputer osobisty Złote Godło otrzymała marka HP, która odniosła spektakularny sukces, wygrywając w 11 spośród 15 krajów objętych badaniem. W Polsce marka HP zdetronizowała ubiegłorocznego laureata - markę Toshiba.  Kryształowe Godło European Trusted Brands otrzymała marka Apple, którą ankietowani szczególnie wysoko ocenili za jakość.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godło, przyznawane jest w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dwunasta już edycja badania - została przeprowadzona w 15 krajach. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

źródło: Reader’s Digest


LG Wyświetlacz LG OLED FullVision w najnowszym smartfonie

LG przenosi innowacyjną technologię OLED z telewizorów do smartfonów. Nowy smartfon klasy premium firmy LG Electronics będzie pierwszym urządzeniem wyposażonym w wyświetlacz OLED FullVision, wpisujący się w strategię zapoczątkowaną przez LG G6 i kontynuowaną przez LG Q6. czytaj więcej

LG Dobre wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2017 - przychody firmy rosną

Firma LG Electronics ogłosiła najnowsze wyniki finansowe - przychody w drugim kwartale wyniosły 14,55 bln KRW (USD 12,89 mld), co oznacza blisko 4% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Najlepsze efekty w ostatnich miesiącach uzyskała kategoria AGD, która w porównaniu z Q2 2016 poprawiła wyniki sprzedaży aż o 12%. Trzy z czterech działów biznesowych LG odnotowały wyższe niż w poprzednim roku przychody. Kwartalny zysk operacyjny LG wzrósł o 13,6% iwg najnowszych danych wynosi 664,1 mld KRW (USD 588,2 mln) mimo wyzwań w kategorii Mobile. czytaj więcej

LG Wyniki badań - LG odkrywa jakiego smartfona potrzebują Millenialsi

Badania konsumenckie potwierdzają kluczowe cechy i funkcje smartfonów – duży ekran, multimedialność i komfort użytkowania

LG to marka, która aktywnie bada czego pragną jej użytkownicy na całym świecie, a wprowadzone rozwiązania mają ułatwić nie tylko codzienne obowiązki, ale również dostarczyć multimedialnej rozrywki. czytaj więcej

LG Roboty LG wkraczają do największego portu lotniczego w Korei

Firma LG Electronics właśnie dziś przekazała swoje najnowsze roboty najwięszemu lotnisku w Koreii, by za pomocą zautomatyzowanych usług ułatwić życie ponad 57 milionom podróżnym rocznie.

Roboty Airport Guide będą przemieszczać się po porcie, udzielając informacji podróżnym w aż czterech językach. Urządzenie może łączyć się z centralnym serwerem portu lotniczego i wspierać podróżnych, którzy się zgubili lub są spóźnieni, np. odprowadzając ich na czas do odpowiedniej bramki. Airport Cleaning dostosowano do pracy w miejscach użyteczności publicznej, dzięki czemu za pomocą automatycznej nawigacji może sprawnie omijać przeszkody i skutecznie zbierać zanieczyszczenia. czytaj więcej

LG Premiera LG Q6 - pierwszego smartfona klasy średniej z ekranem FullVision

LG wprowadza na rynek globalny najnowszy smartfon LG Q6 otwierający nową serię Q. Jest to pierwszy smartfon, po flagowym LG G6, wyposażony w wyświetlacz Full Vision i skierowany do masowego odbiorcy. Trend bezramkowych smartfonów został zapoczątkowany przez LG i zdominował tegoroczne oferty modeli z klasy premium u wielu producentów. czytaj więcej

LG LG Electronics przedstawia gamę inteligentnych urządzeń kompatybilnych z asystentem Google Home

Podczas konferencji Google I/O, firma LG Electronics przedstawiła gamę inteligentnych urządzeń kompatybilnych z asystentem Google Home. Dzięki rozwiązaniom LG współczesne inteligentne domy zyskają nowe możliwości komunikacji znajdujących się w nich urządzeń. Obsługa Google Home w urządzeniach LG będzie dostępna już w tym miesiącu w Stanach Zjednoczonych. Oferta obejmuje inteligentne urządzenia LG, takie jak pralka i suszarka LG SIGNATURE, lodówka, piekarnik, oczyszczacz powietrza, a także klimatyzator LG i odkurzacz próżniowy. Usługa będzie dostępna także na innych rynkach. Jej wprowadzenie będzie ogłaszane na bieżąco. czytaj więcej

LG Smartfon LG X power2 wchodzi na polski rynek

Dzięki baterii o pojemności 4500 mAh, największej z oferowanych przez LG, smartfon gwarantuje rozrywkę i produktywność przez wiele godzin. czytaj więcej

LG Wyświetlacz LG OLED FullVision w najnowszym smartfonie

LG przenosi innowacyjną technologię OLED z telewizorów do smartfonów. Nowy smartfon klasy premium firmy LG Electronics będzie pierwszym urządzeniem wyposażonym w wyświetlacz OLED FullVision, wpisujący się w strategię zapoczątkowaną przez LG G6 i kontynuowaną przez LG Q6. czytaj więcej

LG Dobre wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2017 - przychody firmy rosną

Firma LG Electronics ogłosiła najnowsze wyniki finansowe - przychody w drugim kwartale wyniosły 14,55 bln KRW (USD 12,89 mld), co oznacza blisko 4% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Najlepsze efekty w ostatnich miesiącach uzyskała kategoria AGD, która w porównaniu z Q2 2016 poprawiła wyniki sprzedaży aż o 12%. Trzy z czterech działów biznesowych LG odnotowały wyższe niż w poprzednim roku przychody. Kwartalny zysk operacyjny LG wzrósł o 13,6% iwg najnowszych danych wynosi 664,1 mld KRW (USD 588,2 mln) mimo wyzwań w kategorii Mobile. czytaj więcej

LG Wyniki badań - LG odkrywa jakiego smartfona potrzebują Millenialsi

Badania konsumenckie potwierdzają kluczowe cechy i funkcje smartfonów – duży ekran, multimedialność i komfort użytkowania

LG to marka, która aktywnie bada czego pragną jej użytkownicy na całym świecie, a wprowadzone rozwiązania mają ułatwić nie tylko codzienne obowiązki, ale również dostarczyć multimedialnej rozrywki. czytaj więcej

LG Roboty LG wkraczają do największego portu lotniczego w Korei

Firma LG Electronics właśnie dziś przekazała swoje najnowsze roboty najwięszemu lotnisku w Koreii, by za pomocą zautomatyzowanych usług ułatwić życie ponad 57 milionom podróżnym rocznie.

Roboty Airport Guide będą przemieszczać się po porcie, udzielając informacji podróżnym w aż czterech językach. Urządzenie może łączyć się z centralnym serwerem portu lotniczego i wspierać podróżnych, którzy się zgubili lub są spóźnieni, np. odprowadzając ich na czas do odpowiedniej bramki. Airport Cleaning dostosowano do pracy w miejscach użyteczności publicznej, dzięki czemu za pomocą automatycznej nawigacji może sprawnie omijać przeszkody i skutecznie zbierać zanieczyszczenia. czytaj więcej

LG Premiera LG Q6 - pierwszego smartfona klasy średniej z ekranem FullVision

LG wprowadza na rynek globalny najnowszy smartfon LG Q6 otwierający nową serię Q. Jest to pierwszy smartfon, po flagowym LG G6, wyposażony w wyświetlacz Full Vision i skierowany do masowego odbiorcy. Trend bezramkowych smartfonów został zapoczątkowany przez LG i zdominował tegoroczne oferty modeli z klasy premium u wielu producentów. czytaj więcej

LG LG Electronics przedstawia gamę inteligentnych urządzeń kompatybilnych z asystentem Google Home

Podczas konferencji Google I/O, firma LG Electronics przedstawiła gamę inteligentnych urządzeń kompatybilnych z asystentem Google Home. Dzięki rozwiązaniom LG współczesne inteligentne domy zyskają nowe możliwości komunikacji znajdujących się w nich urządzeń. Obsługa Google Home w urządzeniach LG będzie dostępna już w tym miesiącu w Stanach Zjednoczonych. Oferta obejmuje inteligentne urządzenia LG, takie jak pralka i suszarka LG SIGNATURE, lodówka, piekarnik, oczyszczacz powietrza, a także klimatyzator LG i odkurzacz próżniowy. Usługa będzie dostępna także na innych rynkach. Jej wprowadzenie będzie ogłaszane na bieżąco. czytaj więcej

LG Smartfon LG X power2 wchodzi na polski rynek

Dzięki baterii o pojemności 4500 mAh, największej z oferowanych przez LG, smartfon gwarantuje rozrywkę i produktywność przez wiele godzin. czytaj więcej