Archiwalne

- Ericsson w czołówce producentów systemów OSS i BSS oraz platform świadczenia usług

19.06.2012

Ericsson zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem przychodów za rok 2011 w segmencie systemów wspomagających eksploatację i działalność biznesową firm telekomunikacyjnych (BSS, OSS i SDP). Z opublikowanego raportu wynika, że gdyby uwzględniono niedawne przejęcie Telcordii, firma Ericsson znalazłaby się na szczycie światowego rankingu. Dzięki przejęciu Telcordii Ericsson zdobywa kluczową pozycję w sektorze świadczenia i gwarantowania usług, a także optymalizacji sieci i rozliczeń w czasie rzeczywistym.

Silniejsza koncentracja na systemach wspomagających eksploatację i działalność biznesową (Operations Support Systems/Business Support Systems — OSS/BSS) oraz niedawne przejęcie amerykańskiej Telcordii sprawiły, że firma Ericsson uplasowała się na drugim miejscu w dziedzinie systemów OSS/BSS oraz platform świadczenia usług (Service Design Platform — SDP) nowej generacji.

W swoim nowym raporcie analitycy z firmy Gartner przyznali firmie Ericsson drugie miejsce na tym wciąż rozwijającym się rynku. W dokumencie stwierdzono, że gdyby w wynikach przedsiębiorstwa uwzględniono przejęte niedawno rozwiązania i usługi Telcordii, firma znalazłaby się na szczycie światowego rankingu za rok 2011.

Per Borgklint, szef działu rozwiązań wspomagających firmy Ericsson, powiedział: „Operatorzy coraz częściej muszą szybko reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów, są też zmuszeni w coraz większym stopniu podnosić swoją wydajność i innowacyjność. Systemy wspomagające eksploatację i działalność biznesową stanowią więc kluczowy element strategii sieciowej każdego operatora. Zajmujemy już czołową pozycję w kluczowych obszarach, takich jak rozliczenia i pobieranie opłat — w segmentach tych obsługujemy za pośrednictwem naszych rozwiązań 1,7 mld osób”.

Dzięki przejęciu Telcordii, które sfinalizowano 12 stycznia, Ericsson wzmocnił też swoją pozycję w dziedzinach świadczenia i gwarantowania usług oraz optymalizacji sieci. Firma uzyskała również znaczne możliwości w segmencie kompleksowej obsługi operatorów.

Ericsson ma globalne doświadczenie w zakresie konsultingu i integracji systemów. Dzięki temu może oferować operatorom kompleksowe rozwiązania obejmujące procesy biznesowe, wiedzę specjalistyczną i technologie dla systemów OSS i BSS oraz nowej generacji platform świadczenia usług. Sprzyja to wprowadzaniu innowacji biznesowych, rozszerza możliwości klientów oraz zwiększa ich efektywność operacyjną. W całym roku 2011 firma Ericsson podpisała 33 nowe, istotne kontrakty na systemy OSS, BSS, SDP i budowę centrów przetwarzania danych, przy czym 26 z nich dotyczyło rozwiązań OSS i BSS.

Szybka, bezprzewodowa komunikacja szerokopasmowa będzie katalizatorem, który przyspieszy przekształcanie rozwiązań OSS i BSS dla operatorów. W projektach modernizacji przedsiębiorstw i środowisk IT wiedza i doświadczenie firmy Ericsson w dziedzinie usług, produktów i oprogramowania odgrywają kluczową rolę. Ericsson oferuje bowiem dostęp w czasie rzeczywistym do wykwalifikowanych specjalistów oraz tworzenie elastycznych rozwiązań OSS/BSS. Klienci wiedzą, że mogą zaufać temu globalnemu, doświadczonemu partnerowi i wykorzystać dzięki temu każdą szansę biznesową.

źródło: Ericsson