Tablet kontra smartfon. Między tymi dwoma rodzajami mobilnych urządzeń toczy się obecnie wielka rynkowa wojna. Oba stały się obiektami fascynacji i zmieniły sposób, w jaki się komunikujemy z bliskimi, myślimy o rozrywce i pracy. Sprawdźmy czym się różnią i w który warto zainwestować.
Tablet – hybryda laptopa i smartfona, wprowadzona przez Apple w 2010 roku. Obecnie najpopularniejsze na rynku są tablety z Androidem, systemem operacyjnym Google. Tablet ma możliwości właściwie takie same jak komputer – od internetu przez rejestrację obrazu i dźwięku przez zarządzanie zadaniami, projektowaniem grafiki, tworzeniem dokumentów czy baz danych. Ponadto tablet ma większy ekran i możliwość podłączenia go do telewizora czy ekranu wielkoformatowego. Ma też większe możliwości sprzętowe od smartfona.
Tablety są wprawdzie droższe od smartfonów, ale urządzenie przyzwoitej jakości z tej kategorii będzie kosztowało tyle co supernowoczesny smartfon. Jedną z opcji, o których się nie pamięta są ogromne możliwości transmisji wideo – jeśli chcesz przeprowadzić rozmowę ze znajomymi w doskonałej jakości, to smartfon jest urządzeniem, który powinieneś nabyć.
Problemem tabletów jest ich wrażliwość na wstrząsy – to delikatne urządzenia. Zużywają także dużo energii, szczególnie gdy dużo korzystamy z multimediów. No i oczywiście wymiary – tablet nie zmieści się w kieszeni.
Smartfony natomiast mają doskonałe wyniki jeśli chodzi o zużycie baterii. Są dużo prostsze od tabletów i przede wszystkim mniejsze – są bardziej poręczne i mieszczą się w kieszeni. Nowe modele smartfonów pozwalają pozostawać na bieżąco z korespondencją mailową, mediami społecznościowymi oraz stronami www. Dużym plusem jest też łatwość robienia zdjęć i filmów bardzo dobrej jakości.
W przeciwieństwie do tabletu na smartfonie niespecjalnie możliwe jest czytanie e-booków. Praca nad dłuższymi dokumentami tekstowymi jest też bardziej uciążliwa niż na tablecie. System operacyjny na smartfonie jest mniej stabilny – pojawiają się problemy z jego aktualizacjami.
Każdy powinien sam odpowiedzieć na pytanie, co go bardziej interesuje, jakie są jego potrzeby. Wydaje się, że tablety są bardziej odpowiednie dla przedstawicieli takich profesji / grup społecznych jak czytelnicy, pracownicy biur, nauczyciele, graficy, lekarze. Jeśli zaś jesteśmy nastolatkami, lubimy podróżować, robić zakupy w centrach handlowych albo chodzić na koncerty, wtedy wybierzmy raczej smartfon.
źródło: Tablety.pl
News eSIM nie tylko do smartfona. W jakich urządzeniach można zainstalować taką kartę?
Liczba osób korzystających z kart eSIM rośnie – i nic dziwnego! Dają one więcej możliwości niż tradycyjne karty. Można je przykładowo wykorzystywać także w innych urządzeniach, dzięki czemu dostęp do danych pochodzących ze smartfona, możliwość dzwonienia czy odczytywania SMS-ów dostępne są również na smartwatchach. Gdzie jeszcze można zainstalować kartę eSIM i co dzięki niej można zyskać? czytaj więcejNews Profesjonalne pralki przemysłowe - Platforma TheMind.cloud
Dobrze dopasowane wyposażenie pralni jest w stanie pozytywnie wpłynąć na jej funkcjonowanie. Chcąc zaoferować wysokiej jakości usługi pralnicze, z uwagą należy podejść do wyboru urządzeń. Do obsługi urządzeń wykorzystać można innowacyjny system, który jest w stanie zapewnić maksymalną wydajność. czytaj więcejNews 6 powodów, dla których warto kupić używanego smartfona!
Nowoczesny smartfon nie musi kosztować fortuny. Coraz więcej osób rezygnuje z zakupu nowego modelu prosto z półki sklepowej i decyduje się na telefony używane. Dlaczego? Bo to rozwiązanie nie tylko oszczędne, ale też praktyczne i ekologiczne. Zastanawiasz się, czy warto iść tą drogą? Sprawdź 6 powodów, dla których smartfony używane to świetna opcja – także dla Ciebie. czytaj więcejNews Czym jest CRM i kiedy się przydaje?
Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej