Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Gfk Polonia na próbie 950 osób w wieku 15-75 lat wynika, że z Internetu korzysta 56% Polaków, co przekłada się na 16,7 mln użytkowników Internetu.
Ponad 80% badanych osób korzysta z sieci klika razy w tygodniu lub codziennie. Najbardziej aktywne są osoby w wieku 15-45 lat. Połowa z ankietowanych korzysta z Internetu w domu, a 1/3 deklarowała, że uzyskuje dostęp do sieci także w innym miejscu, takim jak praca, szkoła itp. Co piąty użytkownik korzysta z komputera przenośnego w celu połączenia się z siecią (brano pod uwagę również służbowe komputery wykorzystywane w domu).
Internet jest wykorzystywany głównie w celach zarobkowych, do komunikacji oraz w celach rozrywkowych (plotki, ciekawostki). Kategorie te wskazywało niecałe 70% ankietowanych. Na dalszych pozycjach znalazły się usługi finansowe (46%) oraz zakupy przez Internet (28%). Najczęściej przez sieć kupowane są książki, płyty z muzyką oraz sprzęt komputerowy i RTV (kategorie wskazywane przez 15-19%), natomiast stosunkowo małą popularnością cieszy się zakup artykułów spożywczych oraz chemii gospodarczej (poniżej 5%). Korzystanie z wymiany plików przez Internet deklarowało 22% badanych osób.
Z przeprowadzonych badań wynika, że Internet staję się powoli usługą powszechną. Mimo dużej penetracji oraz zbliżania się do punktu nasycenia rynku, dynamika przyrostu nowych łącz nie spada. Przypuszcza się, że w najbliższym czasie będzie ona miała w dalszym ciągu tendencję wzrostową, gdyż pokolenie wyżu demograficznego z początku lat 80 usamodzielniając się wniesie swój wkład w przyłączaniu nowych łączy internetowych.
źródło: Audytel
News Kamery do monitoringu - na co zwrócić uwagę przy zakupie i konfiguracji?
Wybór odpowiednich kamer do monitoringu może zadecydować o bezpieczeństwie Twojego domu lub firmy. Nie chodzi tylko o specyfikacje techniczne, ale także o to, jak dobrze urządzenia spełniają Twoje potrzeby. W tym artykule przyjrzymy się kluczowym aspektom, które warto rozważyć przy zakupie i konfiguracji systemu monitoringu, aby zapewnić sobie spokój i ochronę na najwyższym poziomie. czytaj więcejNews Kompleksowe rozwiązania IT dla wymagających branż - przykład sukcesu
Współczesny rynek technologiczny oferuje szerokie spektrum rozwiązań dla różnych sektorów gospodarki. Przykładem firmy, która skutecznie realizuje projekty dla wymagających klientów branżowych, jest https://dogtronic.io/ - software house specjalizujący się w tworzeniu zaawansowanych aplikacji dla sektorów wymagających najwyższej precyzji i niezawodności.
czytaj więcejWiadomości firmowe Rekordowy rok z WatchGuard: wzrosty, liczby i plany na przyszłość
W ubiegłym tygodniu cały #bakoteam spotkał się w Brnie (gdzie mieści się jedna z naszych spółek), by podsumować efekty pracy Bakotechu w 2024 roku. Wniosek nasunął się jeden – jest dobrze! Efekty są więcej niż zadowalające, a najbardziej cieszy nas ogromny rozwój dwóch producentów z naszego portfolio. Jednym z nich jest WatchGuard Technologies, a o drugim… napiszemy niebawem. Stay tuned! czytaj więcejNews Jak zyskać na sprzedaży firmy? Poznaj skuteczne sposoby na zwiększanie wartości marki i firmy
Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki? czytaj więcej