Archiwalne

Spis abonentów i biuro numerów

26.10.2007

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przedstawił informację o stanie realizacji obowiązku przekazywania przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych niezbędnych danych do świadczenia przez przedsiębiorcę wyznaczonego – Telekomunikację Polską S.A. – wszystkim użytkownikom publicznych sieci telefonicznych usługi Ogólnokrajowego Spisu Abonentów (OSA) i usługi Ogólnokrajowej Informacji o Numerach Telefonicznych (OBN).

Przekazywanie danych abonentów
Pierwsze decyzje określające warunki udostępniania dla Telekomunikacji Polskiej S.A. (TP) przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych niezbędnych danych ich abonentów w celu świadczenia przez TP usług OSA i OBN zostały wydane przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w dniu 16 sierpnia 2007 r. Decyzje te dotyczyły danych abonentów Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. i Polkomtel S.A.

Wynikający z przedmiotowych decyzji termin przekazania danych niezbędnych do świadczenia usług Ogólnokrajowego Spisu Abonentów i Ogólnokrajowej Informacji o Numerach Telefonicznych to odpowiednio dzień 16 i 17 października 2007 r. (dwa miesiące licząc od daty dostarczenia decyzji).

Jednocześnie z informacji pozyskanych przez Prezesa UKE wynika, że Polska Telefonia Cyfrowa podpisała z TP porozumienie w zakresie terminu przekazania danych i realizuje proces pierwszego przekazania danych swoich abonentów w dwóch etapach. Pierwszy etap miał miejsce do dnia 16 października 2007 r., drugi natomiast nastąpi do dnia 16 listopada 2007 r.

Po dniu 16 sierpnia 2007 r. Prezes UKE wydał 8 kolejnych decyzji w tym zakresie. Lista dostawców publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, których dotyczyły te decyzje:

  • Netia S.A.
  • Multimedia Polska S.A.
  • MediaTel S.A.
  • Exatel S.A.
  • Vectra S.A.
  • Sferia S.A.
  • P&W Radiokomunikacja S.A.
  • Spray S.A.

Dane abonentów ww. podmiotów będą przekazywane do TP sukcesywnie, zgodnie z postanowieniami wspomnianych decyzji.

Bazy danych TP na potrzeby OSA i OBN zasilają sukcesywnie również dane dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, którzy przekazali niezbędne dane na podstawie umów zawartych bezpośrednio z TP. Według informacji uzyskanych od TP, zawartych zostało:

  • 48 umów dotyczących udostępniania danych na potrzeby świadczenia OBN, z czego 14 oczekuje na wykonanie (przekazanie danych do TP);
  • 36 umów dotyczących udostępniania danych na potrzeby świadczenia OSA, z czego 14 oczekuje na realizację (przekazanie danych do TP).

Obydwie bazy danych są na bieżąco rozbudowywane o nowo przekazywane (w związku z nowymi umowami podpisywanymi przez dostawców z TP, jak również kolejno wydawanymi decyzjami Prezesa UKE) dane abonentów w celu świadczenia usług OBN i OSA.
 
Ogólnokrajowy spis abonentów 2007
Prezes UKE jednocześnie poinformował, że w listopadzie 2007 r. TP planuje opublikować Ogólnokrajowy Spis Abonentów 2007 zawierający dane abonentów dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, działających na obszarze Polski, którzy do dnia 31 lipca 2007 r. przekazali dane swoich abonentów do publikacji.

Spisy będą wydane w formie elektronicznej na płytach CD i DVD, o czym TP informuje na swojej stronie internetowej:

Dodatkowo, na stronach:

Telekomunikacja Polska S.A., zamieściła harmonogramy wydawnicze Ogólnokrajowego Spisu Abonentów na lata 2008-2009.
 
Przekazanie przez kolejnych dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych do ww. baz danych swoich abonentów, jak również ich bieżące uaktualnianie, umożliwi uruchomienie przez TP do końca 2007 r. kompletnego Ogólnokrajowego Biura Numerów, a od 2008 roku wydanie kompletnego Ogólnokrajowego Spisu Abonentów.

źródło: UKE


News Poznaj korzyści płynące z przeniesienia numeru do Orange Flex

Od niedawna Orange oferuje zupełnie nową taryfę, czyli Orange Flex. Dowiedz się na czym polega, jak przenieść numer i dlaczego warto. czytaj więcej

News Jak działa internetowa książka telefoniczna?

Na pewno większość osób chociaż kojarzy czym jest książka telefoniczna. Może nie każdy z niej korzystał i nie wszyscy wiedzą jak to robić. Ale na pewno większość osób chociaż raz potrzebowało zdobyć numer telefonu do kogoś i nie wiedziało skąd go uzyskać. Właśnie w takim momencie może być przydatna książka telefoniczna. Jednak mało kto korzysta już z jej tradycyjnej wersji, a nie każdy wie, że w Internecie można również znaleźć książkę telefoniczną. Ale jak z niej korzystać? I jak ją znaleźć? czytaj więcej

News Jak uczniowie tracą dane w przypadku naruszenia bezpieczeństwa systemu szkolnego?

Jak uczniowie tracą dane w przypadku naruszenia bezpieczeństwa systemu szkolnego? czytaj więcej

News Efektywne rozwiązania telekomunikacyjne dla firm posiadających wirtualne biura i filie

Wybór rozwiązania telekomunikacyjnego VoIP dla małej lub średniej firmy wiąże się nie tylko z decyzją o tym, jaki model telefonu zainstalować np. w recepcji, a jaki lepiej sprawdzi się w magazynie. Aby użytkowanie wszystkich tych urządzeń było jak najbardziej komfortowe, a instalacja jak najprostsza, warto zwrócić uwagę również na kwestie uniwersalności i elastyczności danej oferty.

Dlatego warto wybierać rozwiązania kompatybilne z różnymi dostawcami SIP, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać możliwości płynące z tej technologii, połączyć aktualny system telefoniczny z siecią VoIP, a jednocześnie skutecznie zarządzać kosztami komunikacji w firmie. Dowiedz się więcej o tym jak unowocześnić procesy telekomunikacyjnie w firmie, dzięki zastosowaniu bramek VoIP marki Grandstream. czytaj więcej