Archiwalne

Skargi na Net24 lub Multimo

03.04.2007

UKE przedstawił Informację dla konsumentów, którzy złożyli skargę dotyczącą usługi Net24 lub usługi Multimo.

W związku z masowym napływem skarg klientów, którzy zawarli umowę na usługę Net24 świadczoną przez Netia S.A. lub Multimo świadczoną przez GTS Energis Sp. z o.o. dotyczących przedłużania się procesu rozpoczęcia świadczenia usługi, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przedstawia następujące informacje:

1) Wszystkie wystąpienia konsumentów przesłane na skrzynkę UKE przekazywane są niezwłocznie (tego samego lub następnego dnia) do operatorów odpowiedzialnych za świadczenie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu celem udzielenia wyjaśnień. W związku z tym, że w procesie udzielania wyjaśnień najczęściej zaangażowani są jednocześnie dwaj przedsiębiorcy (Telekomunikacja Polska S.A. oraz operator, który świadczy usługę Net 24 lub Multimo), to czas udzielania odpowiedzi przez UKE uległ wydłużeniu;

2) Prezes UKE udziela odpowiedzi na wystąpienia, przesłane drogą elektroniczną lub pocztą, systematycznie wraz z napływem odpowiedzi od każdego z zaangażowanych w realizację usług operatorów. Nie zawsze pozwala to na utrzymanie krótkiego terminu odpowiedzi. W przypadku niezrealizowania przez operatora, który ma Państwu świadczyć usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu, zobowiązań zawartych w odpowiedzi na skargę, UKE zwraca się z prośbą o ponowny kontakt z Urzędem. W przypadku, gdy Państwa skarga pozostaje bez odpowiedzi dłużej niż 14 dni - również prosimy o ponowny kontakt.

3) W sprawach dotyczących niewłaściwej jakości świadczonej usługi np. obniżonej prędkości transferu danych, Prezes UKE prosi o kontakt z urzędem dopiero po uprzednim zgłoszeniu reklamacji do przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, z którym została zawarta umowa i po uzyskaniu jego stanowiska.
Poza informowaniem i przesyłaniem skarg do przedsiębiorców telekomunikacyjnych świadczących usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu w ramach oferty Bitstream Access (BSA), Prezes UKE podejmuje także systematyczne działania kompleksowe (spotkania z kierownictwem przedsiębiorców telekomunikacyjnych, wyjaśnianie źródeł problemów i procedur stosowanych przez spółki dla usprawnienia działań wobec ich klientów). Podstawowym celem Prezesa UKE jest skłonienie przedsiębiorców do ostatecznego zlikwidowania zaległości wobec abonentów i wyjaśnienia sytuacji klientów oczekujących na wykonanie zawartej umowy.

Jednocześnie Prezes UKE uważa, iż zbyt długi czas oczekiwania konsumentów na odpowiedź ze strony UKE wprowadza brak pewności klientów Net24 oraz Multimo co do słuszności podjętych decyzji i dlatego dołoży wszelkich starań, by usługi te w niedługim czasie umożliwiały konsumentom realną możliwość korzystania z usług szerokopasmowego dostępu do Internetu.

źródło: UKE

News Mobilne stanowisko pracy i rozrywki

Mobilność jest dziś standardem, również w zakresie komputerów, które służą nam na co dzień do pracy i do rozrywki, dlatego warto pomyśleć, jak zorganizować sobie pracę i rozrywkę w naszym codziennym życiu, aby nie ograniczała nas przestrzeń biurowa lub domowa w naszym codziennym obcowaniu z tego rodzaju sprzętem. czytaj więcej

News BHP w pracy informatyka

Długotrwały kontakt z ekranem komputera nie działa korzystnie na narząd wzroku. Wiele osób zapomina o tym, że każde stanowisko pracy wyposażone w sprzęt komputerowy wymaga dostosowania do zasad BHP. Jeśli nie zadba się o ergonomię pracy, to wpłynie to niekorzystnie na jej efektywność i jakość. Nieprzestrzeganie zasad BHP będzie wiązało się z wystąpieniem negatywnych konsekwencji, przede wszystkim w postaci pogorszenia wzroku, dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa. Istotne jest dostosowanie się do norm bezpieczeństwa i higieny pracy. czytaj więcej

News Routery Mikrotik to wysoka wydajność i szybkość działania

Źródłem problemów z siecią firmową bardzo często jest router: jego nieprawidłowa konfiguracja albo po prostu ograniczone możliwości techniczne ograniczają możliwości komunikacji, a w skrajnych przypadkach mogą też stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. czytaj więcej

News Najczęstsze usterki telefonów - co robić, gdy telefon się zepsuje?

Najczęstsze usterki telefonów dotyczą wielu aspektów i chyba każdego z nas dopadły tego typu problemy, a przynajmniej ich część. Najczęstsze usterki telefonów często są możliwe do rozwiązania w dość łatwy sposób, inne wymagają przywrócenia ustawień fabrycznych, a jeszcze inne nie dadzą się rozwiązać bez wizyty w serwisie.
O ile niektóre z tych usterek nie bywają uciążliwe, o tyle niektóre całkowicie uniemożliwiają korzystanie z telefonu. Sprawa dotyczy zwłaszcza poważniejszych usterek, które nie dadzą się naprawić niekiedy bez przeinstalowania oprogramowania czy wymiany podzespołów. Jeśli jednak nie mamy pewności, co zrobić w przypadku, kiedy telefon przestaje właściwie działać i obawiamy się jeszcze większego zepsucia go, powinniśmy udać się do solidnego serwisu sprzętu elektrycznego, który udzieli nam w tej materii pomocy. czytaj więcej