Archiwalne

Panorama Firm coraz bardziej mobilna

19.08.2014

Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, dynamicznie przechodzi na mobile, tym samym dostosowując się do potrzeb użytkowników i reklamodawców.

Panorama Firm, lider wśród wyszukiwarek lokalnych w Polsce, od ponad 20 lat pomaga Polakom znaleźć informacje lokalne, a firmom – klientów. Przez tak długi czas na rynku zaszło wiele zmian. Również Panorama Firm, wychodząc naprzeciw użytkownikom oraz dostosowując się do realiów rynkowych i zmieniającego się w szybkim tempie otoczenia biznesowego, przeszła transformację. Pierwszym etapem zmian było przejście od katalogów drukowanych do mediów on-line. Kolejny etap to coraz powszechniejsza dostępność usług firmy na urządzeniach mobilnych.

Eniro Polska stawia na mobilnych użytkowników
Internetowy ruch mobilny stanowi w Polsce ok. 11% w porównaniu do ruchu desktopowego. Rośnie on bardzo dynamicznie i należy się spodziewać, że w perspektywie kilku lat będzie stanowił ponad 50%, tak jak dzisiaj w Indiach. O rozwoju rynku mobilnego w Polsce świadczą liczby. Badania Millward Brown (grudzień 2013 r.) pokazują, że ponad 12 milionów (44%) Polaków powyżej 15 roku życia korzysta ze smartfonów, a blisko 4 mln (14%) używa tabletów. Jest to dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku mobilnego, Eniro Polska, podobnie jak i cała Grupa Eniro, stawia na mobilność i rozwiązania w mediach cyfrowych. W Polsce jest to nie tylko lokalna wyszukiwarka panoramafirm.pl, ale także mapy internetowe, rozwiązania mobilne (aplikacje, Nawigacja Panorama Firm), strony WWW przygotowywane w technologii Responsive Web Design czy wideo. Klienci firmy w znakomitej większości wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy być tylko w Internecie. Aby skutecznie konkurować na rynku trzeba być łatwo wyszukanym i komunikować się z użytkownikami w atrakcyjny dla nich sposób, w tym także poprzez urządzenia mobilne.

„Oferta naszej firmy dostosowana jest dla firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Proponujemy klientom kompleksowe rozwiązania reklamowe, począwszy od prezentacji ich firmy, jej lokalizacji, oferty produktowej lub usługowej aż po przygotowanie multimedialnej kampanii reklamowej”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Niewiele firm posiadających swoje strony internetowe ma je dostosowane do rozmiaru ekranu telefonu lub małego tabletu. W większości przypadków są one nieczytelne i użytkownicy nie są w stanie z nich skorzystać”. – dodaje Magdalena Wypychowicz. „Obecność w mobilnych wyszukiwarkach, takich jak panoramafirm.pl, jest dziś konieczna. Jeśli użytkownik nie znajdzie szukanej przez siebie firmy w wynikach wyszukiwania, to tak jakby ona nie istniała”. – podsumowuje Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług.

Eniro Polska stawia na mobilność, ponieważ wyszukiwanie lokalne opiera się w głównej mierze na wyszukiwaniu w pobliżu lub na mapie, a ten sposób jest naturalnie mobilny. Większość (ponad 80%) tego typu wyszukań dotyczy potrzebnych użytkownikom produktów czy usług w najbliższej okolicy, w której się znajdują. Wyszukiwania mobilne znacznie częściej prowadzą do bezpośredniego kontaktu z firmą i w efekcie do transakcji. Badania wskazują, że 70% wyszukań mobilnych prowadzi do działania w ciągu godziny np. kontaktu z firmą. Jednocześnie, aż 63% użytkowników smartfonów będzie szukać innej firmy, jeśli nie znajdzie tej, na której im zależy.

„Użytkownicy naszych produktów mobilnych doskonale wpisują się w pożądany profil klientów dla reklamodawców Eniro. Są to przede wszystkim osoby otwarte na nowe technologie, poszukujące konkretnych produktów czy usług w okolicy, w której się znajdują. A do tego zdecydowane na ich zakup już w momencie wyszukiwania”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie posiadanie smartfona to niemalże standard, to możliwość dotarcia do osób zdecydowanych na zakup jest szczególnie atrakcyjna”. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

W 2013 roku Eniro Polska wprowadziła na rynek nowe aplikacje mobilne (iOS i Android), a w tym roku strona mobilna została zastąpiona responsywną (RWD), natomiast aplikacje zostały odświeżone. Dzięki nowym rozwiązaniom firma odnotowała 410% wzrost liczby odsłon mobilnych (źródło: Adobe SiteCatalyst) rok do roku. Jak widać po liczbie pobrań (ponad 70 tysięcy w ciągu zaledwie trzech miesięcy od premiery) bezpłatnej nawigacji Panorama Firm, Polacy chętnie korzystają z darmowych rozwiązań mobilnych. Jednocześnie do oferty zostały wprowadzone nowe mobilne produkty reklamowe, które również cieszą się ogromnym powodzeniem wśród reklamodawców.

Reklama mobilna w Polsce
Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych rozwija się również w Polsce segment reklamy mobilnej. Jak wynika z badań IAB Polska AdEx (cyklicznego pomiaru wartości wydatków na reklamę internetową), segment mobile jest najszybciej rozwijającym się typem reklamy w Polsce. W ostatnich dwóch latach przychody branży w tym sektorze odnotowały ponad 100% wzrost każdego roku. W 2010 roku wydatki na reklamę mobilną były na poziomie 1,6 mln złotych, a trzy lata później przekroczyły już 27 mln złotych.

Reklama mobilna jest także najszybciej rosnącym segment w Eniro. Wzrost firmy napędzany jest przez stale rosnącą mobilność użytkowników oraz ich przyzwyczajenia do korzystania z wielu urządzeń w tym samym czasie.

„Nasza firma nieustannie zabiega o uwagę użytkowników, dlatego też oferujemy im rozwiązania typu „multiscreen”. Użytkownicy w szybki i łatwy sposób mogą znaleźć potrzebne im produkty i usługi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują i sposobu wyszukiwania – korzystając ze smartfonów, tabletów czy komputerów”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Na tym właśnie polega wyszukiwanie lokalne, czyli misja naszej firmy”. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

źródło: Eniro

News Polubienia na FB - czy można je kupić?

Facebook niemal całkowicie zawładnął światem biznesu. Trudno byłoby znaleźć dzisiaj firmę, która nie posiada własnego konta na FB. Co właściwie dają polubienia strony i czy w ogóle warto kupić polubienia FB? Jak działa taka usługa i jak wprowadzić ją na facebooku typu fanpage? czytaj więcej

News Podstawowe rodzaje hostingu. Czym jest hosting hybrydowy?

Nowoczesny hosting to dzierżawa zasobów internetowych i usług, które są niezbędne dla stron internetowych i poczty e-mail. Dostawca takich rozwiązań dysponuje miejscem na serwerach, które udostępnia swoim klientom. Warto w tym zakresie wspierać elastyczne rozwiązania. czytaj więcej

News Etui na telefon - wybierz najlepsze dla swojego smartfona!

Chcesz, aby Twój smartfon służył Ci przez wiele lat? W takim razie musisz odpowiednio chronić go podczas codziennego użytkowania. A w tym pomoże Ci oczywiście właściwie dopasowane etui na telefon. Zobacz, jak wybrać obudowę, która będzie skutecznie zapobiegać wszelkim uszkodzeniom. czytaj więcej

News Jak Twój sklep internetowy może skorzystać z oprogramowania Cloud Call Center?

Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, a obecna sytuacja z COVID-19 pokazuje, że ich popularność jest czymś więcej niż tylko chwilowym trendem. Ludzie wolą kupować online, kiedy tylko jest to możliwe. Spróbujmy dowiedzieć się, jak oprogramowanie call center dla ecommerce może pomóc Twojej firmie rozwijać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. czytaj więcej