Archiwalne

Neostrada bez abonamentu dopiero w 2007 r.

11.08.2006

Telekomunikacja Polska poinformowała Urząd Komunikacji Elektronicznej, że 30-dniowy termin wykonania zalecenia dotyczącego rozdzielenia neostrady tp od usługi telefonicznej jest nierealny.  Dokonanie niezbędnych zmian systemowych w tym czasie jest, zdaniem TP, technicznie niemożliwe. Ewentualne wdrożenie nowej, samodzielnej usługi neostrada tp możliwe będzie w 2007 r.

Według TP SA świadczenie neostrady tp jako samodzielnej usługi wymaga głębokich zmian we wszystkich systemach informatycznych TP. Wynika to między innymi z faktu, iż obecnie neostrada tp jest przypisana do numeru telefonicznego w sieci TP. Niezbędne jest opracowanie nowych wymagań technicznych i rozwiązań biznesowych. UKE otrzymała w tej sprawie pełne wyjaśnienia.

TP nie zgadza się z twierdzeniem Urzędu, że łamie prawo oferując usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu w połączeniu z abonamentem telefonicznym. Zdaniem TP to Regulator łamie prawo stosując je tylko w odniesieniu do TP z pominięciem innych uczestników rynku.

Telekomunikacja Polska planuje wprowadzenie neostrady jako samodzielnej usługi ale zapowiada, że będzie to jej własna decyzja biznesowa a nie narzucona przez Urząd.

TP twierdzi również, że UKE nie traktuje jej na równi z innymi operatorami telekomunikacyjnymi (np. Netią czy Dialogiem), wobec których nie stawia żądań podobnych do tych, jakie kieruje do Telekomunikacji Polskiej. Według TP nie uzasadnia tego asymetria obowiązków regulacyjnych ciążących na TP ze względu na pozycję rynkową.

Zdaniem prezesa UKE nie ma powodu, by po rozdzieleniu usług TP podniosła ceny neostrady dla tych klientów, którzy nie będą chcieli płacić abonamentu telefonicznego. UKE argumentuje, że oznaczałoby to subsydiowanie jednych usług innymi.

TP argumentuje z kolei, że do świadczenia neostrady niezbędna jest linia telefoniczna, której utrzymanie musi być składnikiem ceny usługi. Obecnie koszt ten jest uwzględniony w cenie abonamentu telefonicznego. W przypadku zaoferowania neostrady jako samodzielnej usługi, jej cena będzie musiała wzrosnąć właśnie o koszt utrzymania linii.

źródło : eGospodarka.pl

News 5 wskazówek, jak stworzyć szybką i zoptymalizowaną stronę internetową

Jeśli chcemy, żeby naszą stronę internetową odwiedzało jak najwięcej użytkowników i żeby łatwo było znaleźć ją w wyszukiwarce, powinniśmy zadbać o to, aby spełniała kryteria wymienione we Wskazówkach dla Webmasterów Google. czytaj więcej

News Jak Twój sklep internetowy może skorzystać z oprogramowania Cloud Call Center?

Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, a obecna sytuacja z COVID-19 pokazuje, że ich popularność jest czymś więcej niż tylko chwilowym trendem. Ludzie wolą kupować online, kiedy tylko jest to możliwe. Spróbujmy dowiedzieć się, jak oprogramowanie call center dla ecommerce może pomóc Twojej firmie rozwijać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. czytaj więcej

News Najlepsze programy antywirusowe - zestawienie aplikacji

Chociaż część użytkowników nadal żywi przekonanie, że do ochrony ich komputera wystarczą podstawowe aplikacje wgrane do systemu, to jednak znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest zakup płatnego oprogramowania antywirusowego. Posiada wzmocnione zapory chroniące poufne dane przed uszkodzeniem oraz kradzieżą. Jakie programy antywirusowe szczególnie zasługują na uwagę? Oto zestawienie najlepszych aplikacji na rynku. czytaj więcej

News Dlaczego warto przejść na nowy standard telewizji naziemnej DVB-T2?

Zmiany w telewizji naziemnej zawsze budzą wiele zastrzeżeń i obaw o to, jak wiele trzeba będzie dokupić, aby móc z niej korzystać. Ostatnim razem, mniej więcej dziesięć lat temu, zmiany były dość drastyczne, gdyż przechodziliśmy ze standardu sygnału analogowego na wersję cyfrową, która jest całkiem inną technologią. Tym razem zmiany nie będą aż tak dotkliwe. Co tak naprawdę się zmieni i dlaczego warto się zainteresować tym tematem? czytaj więcej