Firma Matsushita Electric Industries Co., właściciel m.in. marki Panasonic ogłosiła, że z dniem 1 października 2008 roku, zmieni nazwę na Panasonic Corporation. Spółka zunifikuje wszystkie swoje korporacyjne marki pod jedną marką Panasonic na całym świecie.
Zmiana, która została zaakceptowana na nadzwyczajnym posiedzeniu zarządu wymaga jeszcze akceptacji zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbędzie się w czerwcu br.
Konsekwentnie do zmiany nazwy, firma zmieni nazwę marki „National”, stosowanej dla artykułów gospodarstwa domowego na rynek japoński, na „Panasonic” do końca roku fiskalnego, w marcu 2010. Marka „National” zniknie, a wszystkie korporacyjne marki w Japonii przejdą w markę „Panasonic”.
Firma używa nazwy Matsushita Electric Industries Co. Ltd. od 1935 roku, która zastąpiła wcześniejsze nazwy „Matsushita Electric Manufacturing Works” od 1929 r. i „Matsushita Electric Houswares Manufacturing Works” od 1918 r., kiedy została założona. Spółka używała w okresie swego istnienia marek „Panasonic” i „National”. W 2003 roku podjęta została decyzja o unifikacji marek pod nazwą „Panasonic” wraz ze sloganem „Panasonic ideas for life”.
Zmiany w firmie związane z procesem unifikacji marek zbiegają się z rocznicą dziewięćdziesięciolecia istnienia firmy. W tym samym czasie spółki należące do grupy używające określeń „Matsushita” lub „National” w swoich nazwach również zmienią je na „Panasonic”. Wraz z unifikacją marki w Japonii, firma będzie koncentrować wszystkie swoje zasoby i działania na podniesieniu wartości marki Panasonic.
Nowa firma „Panasonic Corporation” wraz ze spółkami należącymi do grupy na całym świecie, w dalszym ciągu będzie kontynuować swoją działalność w oparciu o filozofię biznesową swego założyciela Konosuke Matsushita wyrażającą się w zasadach: „A company is a public entity” („Przedsiębiorstwo jest instytucją publiczną”), „Customer-comes-first” („Klient w pierwszej kolejności”), „Start fresh every day” („Zaczynaj każdy dzień z energią”).
Firma obecnie prowadzi działalność biznesową w ramach średniookresowego planu GP3, który zakłada realizację celu pod nazwą „Global Excellence” w oparciu o trzy filary: „Global Progress”, „Global Profit”, „Global Panasonic”.
Zmiana nazwy firmy oraz unifikacja marek jest kolejnym krokiem naprzód w celu stworzenia prawdziwie globalnej firmy, której wartość może być zwiększana dzięki wysiłkom wszystkich pracowników skoncentrowanych na marce Panasonic.
źródło: Panasonic
Wiadomości firmowe Edukacja jako najskuteczniejsza forma obrony
Czy wiesz, że aż 88% naruszeń bezpieczeństwa wynika z błędów ludzkich? Nie z wadliwego oprogramowania czy nieznanych luk zero-day, ale z pozornie niewinnych działań – kliknięcia w złośliwy link albo wpisania danych logowania na fałszywej stronie. Dlatego właśnie coraz więcej firm sięga po rozwiązania takie jak Terranova Security od firmy Fortra, które koncentrują się na budowaniu świadomości i edukacji użytkowników. czytaj więcejNews Kompleksowe rozwiązania IT dla wymagających branż - przykład sukcesu
Współczesny rynek technologiczny oferuje szerokie spektrum rozwiązań dla różnych sektorów gospodarki. Przykładem firmy, która skutecznie realizuje projekty dla wymagających klientów branżowych, jest https://dogtronic.io/ - software house specjalizujący się w tworzeniu zaawansowanych aplikacji dla sektorów wymagających najwyższej precyzji i niezawodności.
czytaj więcej