Archiwalne

Bułgarski telekom sprzedany

05.05.2007

Bułgarska Spółka Telekomunikacyjna (BTK) została w ostatni czwartek sprzedana funduszowi inwestycyjnemu AIG Global Investment Group.

Telekom został sprzedany za 2,1mld lewów (1,08 mld euro), poprzez odsprzedanie przez zarejestrowaną w Wiedniu spółkę Viva Ventures 65 proc. udziałów nowemu właścicielowi.

Viva Ventures trzy lata temu nabyła od państwa bułgarskiego ten sam pakiet BTK za 230 mln euro, a więc pakiet sprzedano za czterokrotność ceny kupna. Sprzedaż została dokonana dokładnie po upływie trzyletniego terminu, w którym umowa prywatyzacyjna zakazywała ponownej sprzedaży.

Łączna wartość BTK obecne wynosi 3,2 mld lewów (1,6 mld euro). Nabywca zamierza wykupić dodatkowo 25 proc. akcji BTK na sofijskiej giełdzie.

Poza AIG o pakiet operatora starali się też: dubajski Oger Telecom i turecki Turkcel.

źródło: Puls Biznesu, Gazeta

News Etui na telefon - wybierz najlepsze dla swojego smartfona!

Chcesz, aby Twój smartfon służył Ci przez wiele lat? W takim razie musisz odpowiednio chronić go podczas codziennego użytkowania. A w tym pomoże Ci oczywiście właściwie dopasowane etui na telefon. Zobacz, jak wybrać obudowę, która będzie skutecznie zapobiegać wszelkim uszkodzeniom. czytaj więcej

News Jak Twój sklep internetowy może skorzystać z oprogramowania Cloud Call Center?

Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, a obecna sytuacja z COVID-19 pokazuje, że ich popularność jest czymś więcej niż tylko chwilowym trendem. Ludzie wolą kupować online, kiedy tylko jest to możliwe. Spróbujmy dowiedzieć się, jak oprogramowanie call center dla ecommerce może pomóc Twojej firmie rozwijać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. czytaj więcej

News Jak wybrać najlepsze nośniki reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna to efektywny sposób na przekazywanie wiadomości i komunikatów w celu przyciągnięcia nowych klientów. Dzięki reklamie zewnętrznej można ich złapać podczas ich codziennych czynności, takich jak spacer czy ćwiczenia. Dlatego w tym artykule pokażemy Ci, jak wybrać najlepsze nośniki reklamy zewnętrznej dla Twojej strategii marketingowej. czytaj więcej

News Jak zyskać na sprzedaży firmy? Poznaj skuteczne sposoby na zwiększanie wartości marki i firmy

Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki? czytaj więcej

News Jak uczniowie tracą dane w przypadku naruszenia bezpieczeństwa systemu szkolnego?

Jak uczniowie tracą dane w przypadku naruszenia bezpieczeństwa systemu szkolnego? czytaj więcej