Archiwalne

Alcatel-Lucent: transformacja strategiczna i nowy model operacyjny

15.12.2008

Firma Alcatel-Lucent ogłosiła dziś nowy plan strategiczny, dzięki któremu dostawcy usług, przedsiębiorstwa oraz użytkownicy końcowi będą mogli czerpać jeszcze większe korzyści ze środowiska internetowego i jego dalszego rozwoju.

Strategia
Plan firmy Alcatel-Lucent polega na połączeniu możliwości, jakie stwarza środowisko sieciowe z usługami komunikacyjnymi w sieci internetowej (Web 2.0, Web 3.0). Transformacja ta pozwoli miliardom użytkowników korzystać, przy pomocy dowolnego urządzenia, z niezliczonej liczby stron internetowych z gwarancją bezpieczeństwa, wysokiej jakości oraz poufności a także możliwością spójnej taryfikacji w zależności od usług, z których korzystają. W ten sposób wszyscy użytkownicy końcowi, zarówno indywidualni jak i firmy, wyraźnie odczują poprawę usług i większą wartość z nich płynącą.

Nowa strategia wymaga otwartego środowiska, które obecnie nie istnieje, a w którym te nowe możliwości będą dostępne dzięki lepszej i bardziej inteligentnej współpracy sieci z aplikacjami oferowanymi w ramach Web 2.0. Wyjątkowa pozycja firmy Alcatel-Lucent, będąca wynikiem długotrwałej współpracy z operatorami sieciowymi i tysiącami firm na całym świecie, możliwości dostarczania wszelkiego rodzaju sieci począwszy od stacjonarnych, mobilnych a skończywszy na flat-IP, jak również niezrównane zdolności kompleksowej integracji rozwiązań, pozwalają stawić czoła temu wyzwaniu.

Aby wprowadzić w życie nowy plan, Alcatel-Lucent musi poddać się transformacji strategicznej i podjąć kilka istotnych kroków, aby skoncentrować i wzmocnić swoje działania. W rezultacie firma skupi się na trzech głównych segmentach rynku: dostawcach usług, przedsiębiorstwach i wybranych rynkach wertykalnych, oraz czterech kluczowych obszarach inwestycji: rozwiązaniach IP, transmisji optycznej, stacjonarnym i mobilnym dostępie szerokopasmowym oraz aplikacjach.

“Aby dokonać tej strategicznej transformacji będziemy ściśle współpracować z naszymi klientami – operatorami, firmami i dostawcami aplikacji. Chcemy stymulować wprowadzenie zrównoważonego i perspektywicznego modelu biznesowego będącego w stanie napędzać dalsze innowacje i przyciągać inwestycje kapitałowe, co pozwoli ludziom i przedsiębiorstwom w większym stopniu korzystać z nowoczesnych rozwiązań internetowych. Aby osiągnąć ten cel, firma Alcatel-Lucent deklaruje swoje pełne zaangażowanie w zakresie innowacji, współpracy oraz partnerstw” - powiedział Ben Verwaayen, dyrektor generalny Alcatela-Lucenta.

Oferta produktowa
Alcatel-Lucent przyspieszy inwestycję w kierunku platform następnej generacji poprzez:

  • Wzmocnienie wiodącej pozycji firmy na określonych rynkach (IP, rozwiązania optyczne, dostęp szerokopasmowy, rozwiązania rdzeniowe IMS, CDMA EV-DO)
  • Zwiększenie inwestycji w obszarach kluczowych (LTE, W-CDMA, zaawansowane sieci pakietowe, otwarte platformy aplikacyjne)
  • Ujednolicenie oferty produktowej w zakresie rozwiązań takich jak CDMA 1x, GSM, ATM, ADSL, DLC oraz tradycyjne aplikacje.

Firma Alcatel-Lucent pomoże także w konsolidacji branży w celu redukcji wydatków na WiMAX, urządzenia abonenckie, klasyczne sieci szkieletowe, tradycyjne rozwiązania NGN oraz związanych z tradycyjnymi aplikacjami.

Dodatkowo, podjęte zostaną działania usprawniające prace badawczo-rozwojowe. Obejmuje to integrację grupy produktów operatorskich dzięki redukcji liczby dywizji z 6 do 4, zakończenie programu racjonalizacji platform W-CDMA oraz NGN, jak również konsolidację globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych.

Redukcja kosztów
Alcatel-Lucent rozpocznie szereg działań mających na celu zmniejszenie progu rentowności o 1 mld Euro rocznie w latach 2009 i 2010. Działania te dotyczyć będą:

  • Poprawy marży brutto poprzez redukcję kosztów produkcji, dostaw i zaopatrzenia, wprowadzanie bardziej surowej dyscypliny cenowej, a w dłuższym czasie, wzbogacenie oferty produktowej.
  • Zwiększenia wydajności prac badawczo-rozwojowych poprzez skupienie się na czterech kluczowych segmentach (rozwiązania optyczne, IP, dostęp szerokopasmowy, aplikacje).
  • Istotnej redukcji kosztów ogólnych poprzez uproszczenie organizacji oraz wyeliminowanie powielonych struktur sprzedaży w ramach grup produktowych i regionów.

Alcatel-Lucent szacuje, że w ramach podjętych inicjatyw redukcja personelu obejmie około 1000 osób na szczeblach kierowniczych oraz około 5000 podwykonawców. Firma zakończy bieżące działania restrukturyzacyjne, a także będzie szukać oszczędności związanych z nieruchomościami, funkcjami wsparcia oraz wydatkami nieprzewidzianymi.

Reasumując, firma Alcatel-Lucent oczekuje, że do czwartego kwartału 2009 roku, oszczędności powinny wynieść 750 milionów euro, z czego około jedną trzecią stanowić będą koszty sprzedaży, zaś pozostałe dwie trzecie przypadnie na wydatki badawczo-rozwojowe oraz koszty ogólne.

Wytyczne i cele
Alcatel-Lucent oczekuje, że w całym 2009 roku, wartość rynku dla sprzętu telekomunikacyjnego i związanych z nim usług wdrożeniowych spadnie do około 8% - 12%, przy utrzymaniu stałego udziału w rynku. W wyniku przewidywanych spadków oraz pod warunkiem, że poprawa marży brutto nastąpi do końca roku, firma prognozuje osiągnięcie skorygowanego zysku operacyjnego na poziomie progu rentowności z 2009 roku.

W 2010 roku, Alcatel-Lucent zamierza osiągnąć marże brutto na poziomie około 30 procent oraz marży operacyjnej w wysokości jednocyfrowej. Taki sam cel zakłada się na 2011 rok.

“Nowy zespół zarządzający pragnie jak najszybciej wdrożyć przedstawioną strategię. Jesteśmy nastawieni na utrzymanie wysokich wyników oraz rentowności firmy. Jestem przekonany, że mamy teraz strategię oraz siłę, aby odnieść sukces,” powiedział Ben Verwaayen.

źródło: Alcatel-Lucent

News Kiedy warto wybrać pakiet Microsoft 365 Apps for business?

W dobie cyfrowej transformacji oraz rosnącej potrzeby pracy zdalnej i efektywnej współpracy, wybór odpowiednich narzędzi IT staje się istotny dla sprawnego funkcjonowania każdej firmy. Pakiet Microsoft 365 Apps for business to jedno z najbardziej popularnych i sprawdzonych rozwiązań dostępnych na rynku, które oferuje zestaw klasycznych aplikacji biurowych w nowoczesnej formule subskrypcyjnej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyberbezpieczeństwo dla SMB: AI, automatyzacja i praktyczne wsparcie – podejście GFI Software

W dobie coraz bardziej zaawansowanych zagrożeń cybernetycznych i rosnącej presji regulacyjnej, małe i średnie przedsiębiorstwa (SMB) często mają trudności z nadążeniem ze względu na ograniczone zasoby. GFI Software wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom, oferując rozwiązania dopasowane do ich potrzeb – od zarządzania łatkami i bezpieczeństwa poczty e-mail po automatyzację opartą na sztucznej inteligencji. czytaj więcej

News 4 wskazówki dotyczące skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem

W dynamicznym świecie biznesu skuteczne zarządzanie jest podstawą wzrostu i rentowności. Umiejętne praktyki zarządzania mogą pomóc firmie w osiągnięciu jej celów, zapewniając jednocześnie efektywne wykorzystanie zasobów. Aby pomóc Państwu w dążeniu do skutecznego zarządzania, zebraliśmy zestaw czterech cennych wskazówek. czytaj więcej

News Powerbanki - jak wybrać najlepszy model do podróży i codziennego użytku?

Powerbanki stały się jednym z niezbędnych akcesoriów dla wielu osób, zwłaszcza tych, które często podróżują lub korzystają z urządzeń mobilnych przez cały dzień. Niezależnie od tego, czy chcesz naładować swój telefon, tablet czy słuchawki bezprzewodowe, dobry powerbank to gwarancja, że twoje urządzenia nie rozładują się w najmniej oczekiwanym momencie. Wybór odpowiedniego modelu może być jednak trudny, biorąc pod uwagę mnogość dostępnych opcji na rynku. W tym poradniku dowiesz się, na co zwrócić uwagę, aby wybrać najlepszy powerbank do swoich potrzeb. czytaj więcej