Archiwalne

* PKO Bank Polski wprowadził nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej IKO

15.06.2015

Użytkownicy IKO mogą od dziś korzystać z kolejnych funkcji aplikacji: doładowań telefonu na kartę, podglądu szczegółów zleceń stałych, kart i kredytów, a także możliwości wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Wszystko to w dowolnym miejscu i czasie. To kolejny krok w rozwoju IKO na drodze do pełnej obsługi bankowej w ramach aplikacji mobilnej.

- IKO z aplikacji płatniczej staje się aplikacją bankowości mobilnej, która docelowo pozwoli klientom na pełną obsługę ich finansów i zakupów z poziomu telefonu komórkowego. Do wcześniejszych funkcji, czyli m.in. możliwości zakładania lokat mobilnych oraz wykonywania przelewów na numer telefonu i numer rachunku bankowego, dodajemy kolejne. Nieustannie pracujemy nad rozwojem IKO w zakresie nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych.

Najbardziej oczekiwaną przez użytkowników IKO nowością jest możliwość doładowania telefonu na kartę (Plus, T-Mobile, Heyah, Play, NJU Mobile, Orange). Wystarczy wybrać ikonkę „Doładowania” w menu głównym. IKO pozwala również na realizację doładowań zdefiniowanych wcześniej w systemie internetowym w ramach iPKO i Inteligo. Kolejnymi nowymi funkcjami dostępnymi w IKO są możliwość podglądu szczegółów zleceń stałych, kredytów (także hipotecznych), kart debetowych i kredytowych, w tym spłata zadłużenia karty. Użytkownicy aplikacji pod ikonkami „Karty” oraz „Kredyty” mają dostęp do wszystkich szczegółów posiadanych produktów.

Od 15 czerwca można także wysyłać prośby o przelew do innego użytkownika IKO. Prośba o przelew to wygodna opcja przypominania innej osobie o zaległej należności lub sposób, w jaki można poprosić znajomych o szybki zastrzyk gotówki. Jeśli odbiorca prośby o przelew wyśle środki, powiadomienie o zrealizowanej transakcji pojawi się w aplikacji. Dodatkowo dostępna jest funkcja „Notyfikacje” - miejsce do którego wpadają powiadomienia o prośbach o przelew oraz przelewach na telefon.

Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami Android, iOS, i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (Google Play, App Store lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja.

Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 300 tysięcy użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. - klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek, użytkownicy wykonali za pomocą telefonów z IKO 2,7 miliona operacji na łączną kwotę 955 milionów złotych. Od lutego, kiedy to została udostępniona obsługa lokat, użytkownicy IKO założyli prawie 11,5 tys. lokat mobilnych. W każdym tygodniu użytkownicy IKO dokonują średnio ok. 610 tysięcy logowań do aplikacji, dokonując w tym czasie nawet 56 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

Aplikacja mobilna IKO - rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych - pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. Od tego czasu udało się zbudować sieć akceptacji obejmującą 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Na bazie płatności IKO powstał polski standard płatności mobilnych BLIK. BLIK to uniwersalna forma realizacji płatności oraz wypłaty gotówki z bankomatów bez użycia gotówki czy karty płatniczej, zbudowana wspólnie z bankami partnerskimi i Krajową Izbą Rozliczeniową.

źródło: PKO Bank Polski

News BLIK - co to jest? W jaki sposób działa?

BLIK jest nowoczesnym, polskim standardem mobilnych płatności, który potrafi ułatwić życie wielu milionom ludzi począwszy od roku 2015. Dostarcza przy tym sporo przełomowych rozwiązań, takich jak choćby przelewy na numer telefonu, wypłaty gotówki z bankomatów bez zastosowania karty czy też łatwe oraz szybkie płatności przy wykorzystaniu płatniczych terminali. Spore rozpowszechnienie systemu sprawia, iż skorzystać z niego może w praktyce każdy z klientów instytucji mających uniwersalny profil. Cały czas dołączają do niego także następne banki. czytaj więcej

News Umówione spotkanie w salonach sprzedaży UPC poprzez Booksy

Chyba nikt nie lubi marnować czasu, prawda? UPC dba o klienta i już teraz można umówić się na spotkanie w terminie i czasie który Ci tylko pasuje, poprzez największą platformę rezerwacyjną dostępną w aplikacji mobilnej jak i na stronie internetowej Booksy. Dodatkowo, na początek w Warszawie, poprzez aplikację Booksy będzie można również umówić spotkanie z mobilnym doradcą UPC w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. czytaj więcej