Co to są przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)?

To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?

Przekierowania połączeń telefonicznych (ang. Call Forward) umożliwiają automatyczne przekazanie nadchodzącego połączenia telefonicznego do innego użytkownika, na inny numer telefoniczny lub do innej usługi (np. zapowiedzi głosowej lub poczty głosowej) w sytuacji gdy użytkownik danego numeru telefonicznego (stacjonarnego, komórkowego lub wewnętrznego) nie może z jakiejś przyczyny odebrać połączenia telefonicznego.

W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:

 

Połączenia telefoniczne mogą zostać przekierowane w różnych trybach:

  • bezwarunkowo (czyli natychmiast / zawsze),
  • gdy użytkownik nie odbiera połączenia przychodzącego (najczęściej po wskazanym w systemie czasie),
  • gdy użytkownik ma zajętą linię telefoniczną (czyli jest w trakcie rozmowy telefonicznej),
  • gdy nie jest zalogowany do systemu (np. jego telefon jest odłączony od sieci).

 

Należy tutaj dodać, że przekierowanie połączenia może wygenerować dodatkowy koszt dla użytkownika korzystającego z tego rozwiązania (szczególnie gdy połączenie telefoniczne jest przekierowane na inny, zewnętrzny numer telefoniczny).