Co to jest automatyzacja połączeń przychodzących (np. numery VIP, pracownicy o odpowiednich umiejętnościach - Skills Based Routing)?

To jest element działu: Jakie są dostępne usługi i rozwiązania do obsługi klienta w zakresie komunikacji przychodzącej (elementy Contact Center)

Automatyzacja połączeń przychodzących (np. numery VIP, pracownicy o odpowiednich umiejętnościach - ang. Skills Based Routing), to usługi oferowane w systemach typu wirtualna centrala telefonicznaomnichnnel (wielokanałowa obsługa klientów).

W dziale: "Jakie są dostępne usługi i rozwiązania do obsługi klienta w zakresie komunikacji przychodzącej (elementy Contact Center)" zobacz również:

 

Numery VIP to usługa polegająca na rozpoznawaniu przez system numerów, które:

  • powinny być obsłużone w pierwszej kolejności bez zbędnej zwłoki (numery wpisane do bazy danych danego systemu telekomunikacyjnego są na przykład przesuwane na początek kolejki oczekujących na połączenie z konsultantem),
  • mogą być obsłużone w przeciwieństwie do innych numerów i zostaną skierowane do konkretnego użytkownika lub usługi w systemie i nie zostaną odrzucone przez system.

Numery telefonów mogą być również automatycznie rozpoznawane ze względu na konieczność połączenia z konsultantem o właściwych kompetencjach. Dobrym przykładem będzie tu obsługa klientów w różnych językach lub kierowanie osób dzwoniących do odpowiednich konsultantów w dziale technicznym firmy