Archiwalne

Systemy CRM

18.05.2017

Systemy CRM to systemy informatyczne wspomagające i w pewnym sensie automatyzujące procesy w relacji pomiędzy klientem a organizacją. Nauki ekonomiczne nie przewidują jednej definicji systemów CRM, jednak istnieje wiele ich określeń. Systemy te pozyskują i utrzymują obsługi klienta, czyli wspomagają między innymi działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

CRM wspomaga działania marketingowe oraz procesy sprzedaży związane z wszelką obsługą klienta. Celem tej strategii jest przede wszystkim skupienie się na potrzebach klienta z zachowaniem wzorców zachowania wykształconych przez kulturę.

Jaki jest cel systemów CRM?

Systemy te mają na celu przede wszystkim wprowadzenie strategii, które mają przyczynić się do zmniejszenia odległości, jakie zachodzą między obecnymi i przyszłymi posunięciami firmy, w zakresie pozyskiwania i utrzymywania prawidłowych relacji ze wszystkimi klientami. Podsumowując, systemy CRM wspomagają budowanie pozytywnych stosunków z partnerami biznesowymi.

Całość rozwiązań, które składają się na wspomaganie wszelkich kontaktów z klientami, powinny wspomagać poszczególne etapy kontaktu z klientami, jak rozpoznanie potrzeb konsumentów, ich zidentyfikowanie wspomaganą zawieraniem transakcji, kończąc na usłudze posprzedażnej. Na te etapy składają się trzy rodzaje systemów: interaktywny, operacyjny i analityczny.

Co obejmują systemy CRM?

Obejmują one swoim zakresem oprogramowanie, metody i standardowe opcje internetu, które ułatwiają organizacji uporządkować i wspomóc relacje z klientami. Na przykład firma, która dysponuje bazą danych klientów z pomocą systemów CRM, wymusza na swoich pracownikach bardziej efektywne zaspokajanie i utrzymywanie wszelkich kontaktów z klientem.

Jak należy traktować systemy CRM?

Systemy te nie są jedynie przyrządem, ale przede wszystkim jako strategia i filozofia wszelkich działań danego przedsiębiorstwa marketingowego. Najistotniejszym zadaniem tych systemów jest posiadanie stałej bazy klientów, lecz przede wszystkim ich najwyższy poziom zadowolenia. Istotnym punktem jest wytworzenie jednolitego systemu wśród wszystkich procesów marketingowych przedsiębiorstwa. W skład tych procesów wchodzą: proces sprzedaży, serwis, do tworzenia odpowiednich statystyk, które są wykorzystywane w procesie tworzenia portfela produktów.

Do czego stosowane są systemy CRM?

Przede wszystkim w celu efektywnego utrzymywania kontaktu z klientami. W przypadku nieuregulowania należności przez klienta, system CRM automatycznie wysyła ponaglenie. Jeżeli nie zostaje ono uregulowane, system ustanawia klienta oczkującym na rozmowę telefoniczną z pracownikiem firmy. W przypadkach szczególnej zwłoki zapłaty wysyłana jest automatyczna informacja z prośbą dotyczącą wszczęcia postępowania sądowego. Podczas świąt system ten wysyła kartki okolicznościowe oraz oferty dotyczące dalszej współpracy do partnerów biznesowych. Systemy CRM stanowią integralną część systemu informatycznego firmy. Wykorzystywane są w przedsiębiorstwach, które korzystają z sieci mobilnych sprzedawców.

Źródło: DaVinci Studio - Aplikacje mobilne

News Intranet na SharePoincie, WordPressie czy dedykowanym CMS-ie? Analiza kosztów i korzyści dla polskiej firmy

Intranet centralizuje komunikację, procedury i dokumenty. Poprzez automatyzację zadań ułatwia obieg informacji, przyspiesza procesy administracyjne i redukuje koszty operacyjne; wspiera też integrację zespołu i kulturę organizacyjną. Jak każda inwestycja i ta powinna się zwrócić. Dlatego zasadniczą kwestią jest wybór technologii, na której oprze się intranet. CMS WordPress, SharePoint, rozwiązanie stworzone na zamówienie czy platforma intranetowa? Podpowiadamy! czytaj więcej

News Systemy ERP - jak wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojej firmy?

Wszystkie systemy ERP pozwalają zintegrować wiele prowadzonych w firmie procesów, a tym samym poprawić wydajność pracy i szybciej podejmować trafne decyzje biznesowe oparte na danych. Jednak ze względu na szeroki wybór technologii oraz możliwość dostosowania funkcji i modułów każda firma może dziś wdrożyć rozwiązanie ściśle odpowiadające jej potrzebom i specyfice działalności. czytaj więcej

News Chatbot czy voicebot? Jak dobrać właściwe narzędzie do potrzeb klienta

Automatyzacja obsługi klienta to dziś nie trend, ale konieczność. Zwłaszcza w firmach, które obsługują klientów masowo – przez telefon, czat, media społecznościowe czy aplikacje mobilne. Wśród dostępnych technologii największe zainteresowanie budzą chatboty i voiceboty. Oba rozwiązania pozwalają odciążyć zespoły BOK, poprawić jakość kontaktu i zredukować koszty. Ale choć działają na podobnych zasadach, ich zastosowanie w firmie powinno wynikać z rodzaju interakcji i oczekiwań klientów. czytaj więcej

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News Czym jest CRM i kiedy się przydaje?

Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!

1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej