Giga Year
UPC

UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

14.05.2018
Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC.

UPC Polska, lider rynku kablowego w Polsce, od lat inwestuje w rozwój sieci światłowodowej. Dziś obejmuje zasięgiem superszybkiego internetu i telewizji cyfrowej ponad 3,3 mln mieszkań. Od wprowadzenia, jako jeden z pierwszych operatorów na polskim rynku internetu światłowodowego, dzięki stałym inwestycjom i dalszemu rozwojowi stosowanej technologii DOCSIS, firma wyznacza rynkowe trendy, podnosząc oferowane prędkości i zapewniając coraz lepszą jakość WiFi w domu.

 

Tylko w ciągu ostatniej dekady prędkość internetu oferowana przez UPC Polska wzrosła ponad siedemnastokrotnie, do 500 Mbps, wprowadzonej na rynek w ubiegłym roku wraz z rebrandingiem oraz nową ofertą Happy Home. Sukcesywnie zwiększana była też średnia prędkość internetu, z której korzysta dziś ponad 1 mln klientów UPC – tylko w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła ona trzykrotnie, do 130 Mbps na koniec pierwszego kwartału 2018.

 

Te zmiany to efekt prowadzonych od wielu lat inwestycji w rozwój infrastruktury światłowodowej, odpowiadającej na takie wyzwania przyszłości, jak dynamicznie rosnąca konsumpcja danych internetowych: video i cyfrowej rozrywki, Internetu rzeczy (IoT). Według prognoz firmy Analysys Mason, liczba przesyłanych miesięcznie danych przez klientów szybkich sieci internetowych tylko w regionie CEE wzrośnie dwukrotnie, z obecnych 101 GB do 210 GB miesięcznie w roku 2022. Natomiast liczba urządzeń podłączonych do internetu, jak prognozuje Cisco, wzrośnie do 27 mld w roku 2021 z 17 mld w roku 2016.

 

Zdaniem analityków ADL, stosowana przez Liberty Global i UPC technologia DOCSIS 3.1, obok FTTH i 5G, jest jednym z filarów budowy nowoczesnych sieci światłowodowych, które pozwolą sprostać wyzwaniom przyszłości w zakresie transmisji danych. Implementowana właśnie w Polsce DOCSIS 3.1 oferuje dziś techniczne możliwości przesyłu danych aż do 10 Gbps. Dzięki temu UPC Polska będzie mogło zaoferować w tym roku klientom prędkość 1Gbps. Wraz z nią wprowadzi także innowacyjne rozwiązania, które zapewnią jeszcze lepszą jakość domowego WiFi i korzystania z internetu. Będzie to kolejna wersja modemu Connect Box, z którego obecnie korzysta ponad 430 tys. klientów w Polsce, wsparta systemem Smart WiFi, który automatycznie optymalizuje parametry sieci WiFi, zapewniając jak najlepszą jakość transmisji. Dodatkowym rozwiązaniem są Boostery, które pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszego zasięgu sieci WiFi w większych mieszkaniach, a przede wszystkim domach. Uzupełnieniem jest aplikacja Connect App, której wprowadzenie umożliwi łatwiejsze zarządzanie siecią domową WiFi. Wszystkie powyższe rozwiązania są częścią GIGAYear, planu UPC Polska utrzymania pozycji lidera jakości oferowanego internetu i rozwiązań cyfrowych na polskim rynku.

Dzięki nowej ofercie produktów UPC Polska ma wszystko, czego potrzeba, aby być numerem jeden w branży Internetu i rozrywki na polskim rynku. Firma w Polsce będzie drugim, po Niemczech, operatorem z grupy Liberty Global, oferującym w tym roku gigabitowe prędkości i innowacyjne rozwiązania, podnoszące jakość domowego WiFi i przenoszące dostęp do cyfrowej rozrywki na wyższy poziom - powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.

****

Co to jest Smart WiFi?

Jakość połączenia internetowego odgrywa coraz ważniejszą rolę. W gospodarstwach domowych zwiększa się liczba urządzeń podłączonych do Internetu za pośrednictwem WiFi. Aby zapewnić wysoką jakość połączenia wszystkich urządzeniom w domu za pośrednictwem sieci WiFi, UPC Polska wprowadza program „Smart WiFi” – czyli inteligentne zarządzanie domowym WiFi. Składają się na niego następujące funkcje:

  • Inteligentny podział pasma - inteligentne dzielenie pasma między urządzeniami. Urządzenie znajdujące się na skraju zasięgu WiFi, nie wpływa negatywnie na prędkość uzyskiwaną przez pozostałe urządzenia.
  • Sterowanie pasmem - automatycznie przełącza urządzenie z sieci 2,4 GHz na 5 GHz (o ile urządzenie wspiera taką częstotliwość), aby zapewnić najlepszą jakość połączenia.
  • Optymalizacja kanału - automatyczna zmiana kanału WiFi w celu uzyskania najbardziej optymalnego i stabilnego połączenia.
  • Domowy roaming - automatyczne przełączenie urządzenia do innego punktu dostępowego (Access Point'a), jeśli zapewnia lepsze połączenie.

Głównym celem inteligentnej sieci WiFi „Smart WiFi” jest zwiększenie zadowolenia klientów z usługi internetowej UPC.

 

Case Study Centrala telefoniczna w nowym budynku przychodni lekarskiej

Budowa nowego budynku, to nie tylko nowe ściany, to także nowa infrastruktura, również telekomunikacyjna. Jaką technologię komunikacji wybrać? W nowych budynkach nie stosuje się już kabli telefonicznych, dlatego cała infrastruktura to komunikacja przez IP. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej