Co musisz wiedzieć o leads generation dla branży B2B?
News

Co musisz wiedzieć o leads generation dla branży B2B?

28.07.2023
Pozyskiwanie danych kontaktowych potencjalnych klientów, czyli leads generation, to podstawowe zadanie każdego managera. Metody docierania do odbiorców mogą być bardzo różne — czasem warto wykorzystać kontrowersję, aby wzbudzić emocje, w innym wypadku lepiej przyciągnąć aspektem merytorycznym i przystępnie przekazaną wiedzą. Nawet bardzo doświadczeni marketerzy czasem zderzają się ze ścianą, kiedy zmieniają grupę docelową z klientów indywidualnych na biznesowych. Lead generation B2B wymaga zupełnie innego podejścia, bo bariery i wątpliwości po stronie przedsiębiorstw są całkiem inne, niż u typowego Kowalskiego. Jak przygotować skuteczną strategię promocyjną, pozwalającą dotrzeć do odbiorcy biznesowego? Czytaj dalej i poznaj kilka wskazówek.

Co musisz wiedzieć o leads generation dla branży B2B?

Podstawową kwestią przy tworzeniu lejka marketingowego jest solidna analiza procesu zakupu u klientów. Najważniejszą różnicą między indywidualnym konsumentem, a firmą lub instytucją, jest ilość decydentów. Przekonanie jednej osoby jest o wiele łatwiejsze, niż mierzenie się z obiekcjami kilkunastoosobowego zespołu specjalistów. W związku z tym w modelu B2B cały proces decyzyjny mocno się wydłuża, a leads generation wymaga znalezienia jak największej ilości punktów styku. Działania muszą bazować nie na dobrym zrozumieniu pojedynczej osoby, ale na dostrzeżeniu wyzwań i szans stojących przed całą organizacją, aby przekonać zarówno prezesa, jak i głównego księgowego, ale też każdego kierownika mającego wpływ na przyszłość firmy.

Szkolenia z lead generation B2B

Każdy manager i marketer planujący pracę z klientem biznesowym powinien wziąć pod uwagę udział w dedykowanych warsztatach. Nawet wiele lat doświadczenia i ciężkiej pracy w modelu B2C może okazać się niewystarczające w obliczu wyzwań związanych z docieraniem do korporacji i przedsiębiorstw. Działania leads generation skierowane do poważnych graczy bazują zaufaniu i rzetelności, a ich skuteczność wymaga stworzenia eksperckiego wizerunku. Dedykowane warsztaty na temat marketingu w B2B pomogą wypracować profesjonalną identyfikację wizualną i przygotować angażujące Landing Page, aby lepiej docierać do potencjalnych klientów.

 

Leads generation wymaga co prawda kreatywności, ale bez jasno określonych miar i wskaźników działania będą prowadzone chaotycznie i bez efektu. Na szkoleniach ze specjalistami poznasz więc narzędzia do optymalizacji strony internetowej, które pomogą w świadomym tworzeniu treści marketingowych. Warsztaty obejmują zazwyczaj również kwestię przygotowania contentu — dopasowane do specyfiki persony treści edukacyjne to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do klienta biznesowego. Na koniec warto wspomnieć, że lead generation B2B opiera się w dużej mierze nie tylko na bezpłatnym ruchu organicznym, ale również na tym płatnym, w który trzeba mądrze inwestować. Na warsztatach dowiesz się jak targetować kampanie w branżowych serwisach i sieciach społecznościowych, aby docierały do najbardziej wpływowych osób — prezesów, kierowników, członków zarządu.

 

News Jak płacić kartą kredytową? Czy podpinanie jej pod abonament jest bezpieczne?

Karta kredytowa to skuteczny sposób na zbudowanie finansowego bezpieczeństwa, a spłacana w trakcie okresu bezodsetkowego, może okazać się zdecydowanie tańsza niż tradycyjny kredyt gotówkowy. Dziś wyjaśnimy, jak używać karty kredytowej do wykonywania płatności. Podpowiemy także, czy podpinanie jej pod abonament jest bezpieczne. czytaj więcej

News Wszystko, co musisz wiedzieć o testowaniu oprogramowania

Czy wiedziałeś, że 26 kwietnia 1994 roku samolot chińskich linii lotniczych rozbił się z powodu błędów w oprogramowaniu? To pokazuje, jak bardzo istotne są testy tworzonych aplikacji. Pozwoli to nie tylko uniknąć dodatkowych kosztów, ale też stworzyć bezpieczne i przyjazne dla użytkowników środowisko. Jak dokładnie wygląda praca testerów? Dlaczego warto mimo wszystko postawić na manualnych testerów? Czytaj dalej! czytaj więcej

News Druk na siatce banerowej mesh z Intprint.pl to skuteczny reklamowo-informacyjny sposób na przyciągnięcie klientów

Druk wielkoformatowy na siatce banerowej umieszczonej na elewacjach, końcach budynków i innych miejscach w celu reklamy usług lub towarów to doskonała okazja marketingowa. Nie ma sobie równych pod względem ochrony konsumentów. W końcu deklarując się w ten sposób, reklamodawca przyciąga dużą liczbę potencjalnych klientów. czytaj więcej

News Wszystko, co musisz wiedzieć o najpopularniejszych złączach typu USB

Zwoje i kłęby kabli tłoczące się w tej jednej szufladzie, brzmi znajomo? Mówisz, „niczego nie wyrzucam, bo wszystko może się przydać”. Może warto w końcu przejrzeć tę wstydliwą kolekcję i zastanowić się nad tym, który kabel USB będzie ci jeszcze potrzebny, a z którym możesz się pożegnać na wieki? Aby pomóc ci dokonać tych trudnych wyborów pokażemy ci jak rozpoznawać rodzaje kabli. Opowiemy także trochę o ich zastosowaniu. czytaj więcej

News Wszystko co musisz wiedzieć o Orange Flex - nowej ofercie Orange

Nie ma co ukrywać, nowa oferta Orange Flex ogłoszona przez pomarańczowego operatora na początku maja, zrobiła duży szum na rynku telekomunikacyjnym. Wszystko za sprawą wprowadzenia przez Orange innowacyjnych rozwiązań i zmiany zasad funkcjonowania oferty sieci komórkowej. Jeżeli jeszcze jakimś cudem nie słyszałeś o Orange Flex – czas to nadrobić. czytaj więcej